کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابراز وجود جدید عباس آخوندی:

تنش بین ایران و اروپا در حال افزایش است/ فضای بسیار شدیدی علیه ایران در افکار عمومی جهان شکل گرفته/ نباید پاسخ پرخاشگرانه بدهیم!

3 بهمن 1401 ساعت 12:13

آن چیز که آخوندی غرب گرا بی شرمانه نام آن را «پرخاش» می گذارد، هشدار به بدخوهان و دفاع از یکی از دو بازوی امنیتی کشور است که دشمنان ملت ایران در اثر ناکامی در سیاست های استعماری خود کینه توزانه به آن حمله می کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: عباس آخوندی، وزیر اشرافی و ناکارآمد دولت های روحانی در تازه ترین ابراز وجود خود توصیه کرده است که ایران نباید به اروپا پاسخ پرخاش گرانه بدهد!

این توصیه آخوندی بعد از آن است که پارلمان اروپای حامی داعش در تازه ترین خباثت خود نام سپاه پاسداران به عنوان علمدار مقابله با خطرناک ترین تروریست‌ها را در لیست تروریست‌ها گذاشت.

آن چیز که آخوندی غرب گرا بی شرمانه نام آن را «پرخاش» می‌گذارد، هشدار به بدخوهان و دفاع از یکی از دو بازوی امنیتی کشور است که دشمنان ملت ایران در اثر ناکامی در سیاست های استعماری خود کینه توزانه به آن حمله می کنند و غربگدایان هم در پوشش دلسوزی خواسته یا ناخواسته پازل دشمن را تکمیل میکنند.

روز گذشته هم فلاحت پیشه از نمایندگان حامی دولت روحانی با ادعای وقیحانه «ایران اشتباهات سیاسی کم نداشته»، مدعی شده بود: «ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، اروپا را وادار به اقدام علیه سپاه کرد»!

لازم به ذکر است آخوندی چند روز پیش و در پی هتاکی نشریه شارلی ابدو توصیه کرده بود: «نظام بزرگوارانه از کنار اهانت نشریه شارلی ابدو عبور کند!/ شرایط واقعا خطیر است»!

به طور کلی اصلاح طلبان و اعتدالیون همواره سعی بر تکمیل پازل دشمن برای جلوگیری از واکنش داخلی و بی هزینه کردن اقدامات دشمن را دارند. در زمان ترور  شهید فخری زاده و سردار سلیمانی هم توصیه به عدم انتقام گیری داشتند و پالس ادامه ترورها را می دادند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات جدید آخوندی را در ادامه خواهید خوناد:

*تنش میان ایران و اروپا رو به فزونی است و هیچ‌ نشانه‌ای از اهرم‌های مهار وجود ندارد. ریشه این‌‌ موضوع به تلقی غرب از همراهی ایران و روسیه در جنگ اوکراین بازمی‌گردد و مســاله برجام در آن نقش پررنگی ایفا نمی‌کند. زیان‌های این رویارویی غیرقابل جبران و برای هیچ‌ است و این افکار عمومی ملت‌ ایران را بسیار آزار می‌دهد.

*به فضای رســانه‌های غربی که نگاه کنید بسیار ملتهب است. دیشب مصاحبه یکی از نمایندگان مجلس‌ اروپا را مستقیم گوش کردم، به‌وضوح می‌گفت ما درپی این هستیم که طی فرآیندی اساساً مشروعیت جمهوری اسلامی ایران را در نظام بین‌الملل سلب کنیم.

*گرهی که با دست باز می‌شود را با دندان باز نمی‌کنند. فضای بســیار شدیدی علیه ایران در افکار عمومی جهان شکل گرفته است. نه‌تنها رسانه‌های بین‌المللی که حتی رسانه‌های کوچک محلی در غرب و رسانه‌های زرد مرتب مسائل ایران را بزرگنمایی و افکار عمومی را برای هرگونه عملیات احتمالی علیه ایران‌ آماده می‌کنند. در این فضا، پاسخ‌های پرخاشگرانه و به ظاهر از موضع قدرت، دقیقاً بازی در زمین جنگ‌سالاران است. این نوع موضعگیری‌ها تنها شواهد مورد نیاز آنان را تکمیل می‌کند. اگر پیش از جنگ اوکراین تنها لابی اسرائیل در غرب در پی امنیتی کردن پرونده ایران بود، اکنون این مساله عمومیت یافته و این آستانه پرمخاطره‌ای برای هیچ اســت. به خاطر داشته باشیم که نتانیاهو با توجه به بحرانی کــه در درون دارد حتماً در پی صدور بحران به خارج اســت. از این‌رو در این شرایط باید از هرگونه رویارویی مستقیم خودداری کرد. باید فضا را آرام کرد.

*اروپاییان در مورد اوکراین، حساسیت دیگری دارند. چون آنجا صحنه رویارویی تمام عیار غرب و روسیه است، امنیت زندگیشان‌ مطرح است. روس‌ها با رندی و نامردی تمام و ما هم با بی‌تدبیری و موقعیت ناشناسی تمام وارد بازی روس‌ها شدیم.

*دستگاه سیاست خارجی باید به‌صورت شفاف و آشکار با اتحادیه اروپا وارد مذاکره مسـتقیم و بی‌واسطه شود و بگوید کـه در این ارتباط آمادگی دارد که از غرب ابهام‌ زدایی کامل کند و بی‌طرفـی خود را در عمل به اثبات برساند. این اقدام به‌مفهوم ضعف‌نیست. توضیح، رفع ابهام و اجتناب از نزاع شرط عقل است.

درباره «عباس آخوندی» بیشتر بخوانید:
شرایط این روزها بحرانی است!/ امیدوارم بتوانیم از آن عبور کنیم
در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» مواجهیم!
آخوندی در ویلای لواسانش در حال استراحت هست
نظریه چلوکباب مجانی در اقتصاد چیست؟
کرونا وابستگی جهان را نشان داد/ ما دنبال تجزیه جهانی هستیم!
خرد سیاسی می‌گوید ما هیچ‌وقت نباید از برجام خارج شویم
بعد از انقلاب بحران هویت ایرانی بیشتر شد
خاطره آخوندی از ارتعاش همه بدن روحانی
می‌دانستید آخوندی تحلیلگر مسائل فلسفی هم هست؟

افشای نقش عباس آخوندی در فتنه ۸۸
ریشه اعتراضات به رسمیت نشناختن سبک زندگی مردم است


کد مطلب: 826811

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/826811/تنش-بین-ایران-اروپا-حال-افزایش-فضای-بسیار-شدیدی-علیه-افکار-عمومی-جهان-شکل-گرفته-نباید-پاسخ-پرخاشگرانه-بدهیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com