کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات فلاحت پیشه:

ایران اشتباهات سیاسی کم نداشته!/ ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، اروپا را وادار به اقدام علیه سپاه کرد!

2 بهمن 1401 ساعت 13:18

متاسفانه به گونه‌ای کاذب دشمنی‌ها با ایران در حال افزایش است باید هر کاری که می شود انجام دهیم تا مانع شکل گیری و گسترش سیاست کاذب فشار حداکثری شویم.


گروه سیاسی جهان نیوز: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و نماینده حامی دولت روحانی در مجلس دهم در تازه ترین تحلیل خود که عمدتا با فهم اشتباه از مسائل مطرح می شود، پیرامون اقدام خباثت آمیز پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران مدعی شده است که ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، اروپا را وادار به اقدام علیه سپاه کرد!

این نماینده سابق مجلس همچنین مدعی شده است که ایران اشتباهات سیاسی کم نداشته (!) و یکی از این اشتباهات از دست دادن فرصت احیای برجام قبل از بحران اوکراین و وصل شدن پرونده ایران به موضوع اوکراین است!

مشخصا خباثث تازه اروپایی ها علیه سپاه پاسداران پس از شکست نقشه جامع دشمنان ملت ایران در فتنه اخیر و البته نوعی واکنش به اعدام ابرجاسوسی به نام علیرضا اکبری است. مضحک آنجاست که حامیان جانیانی به نام داعش، به بزرگترین نیروی ضدتروریست اتهام وارد می کنند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از گفتگوی فلاحت پیشه را در ادامه می خوانید:

*ایران اشتباهات سیاسی کم نداشته است، یکی از این اشتباهات را از دست دادن فرصت احیای برجام قبل از بحران اوکراین و وصل شدن پرونده ایران به موضوع اوکراین است؛  معتقدم اگر ایران به موضوع اوکراین ربط داده نمی‌شد، اجماع در پارلمان اروپا شکل نمی‌گرفت.

*اروپا در ادعاهایی که آمریکا علیه ایران مطرح می‌کرد از زمان خروج از برجام، هیچ وقت احساس تهدید از ناحیه ایران نکرد اما وقتی پای ایران درست یا غلط به مساله اوکراین وارد شد، ترس از ایران خودش را در هجمه روسیه به اوکراین نشان داد و "این‌همانی" تهدید ایران و روسیه موجب تصویب قرار گرفتن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی در پارلمان اروپا شد.

*وقتی اوکراین از آمریکا می‌خواهد این گروه را در زمره گروه‌های تروریستی قرار دهد نه جناحی، آمریکا مقاومت می‌کند چرا که اگر در این لیست قرار گیرد مشمول سی اف تی (کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم) قرار می‌گیرد، اما سپاه پاسداران به عنوان نیروی نظامی یک کشور عضو سازمان ملل را به راحتی در زمره گروه‌های تروریستی قرار می‌دهند. این رفتار نشان می دهد آنها سخت‌گیری که نسبت به ایران دارند حتی بیشتر از روسیه است.

*متاسفانه به گونه‌ای کاذب دشمنی‌ها با ایران در حال افزایش است باید هر کاری که می شود انجام دهیم تا مانع شکل گیری و گسترش سیاست کاذب فشار حداکثری شویم.

*پارلمان اروپا نماینده افکار عمومی کشورهای اروپایی است. متاسفانه ترس از پهپادهای ایرانی بیش از حد بزرگ‌نمایی شد و ادعای اینکه پهپادهای ایرانی زیرساخت‌های اوکراین را از بین برد موجب شد تا ترس بر بدن اروپایی‌ها افتد.

*رای پارلمان اروپا به قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی نمادین است؛ این مصوبه در حال حاضر ضمانت اجرا ندارد، مگر اینکه در نشست شورای اروپا که نماینده دولت‌های اروپایی در آنجا هستند به تصویب رسد، در آن صورت است که لازم‌الاجرا می شود البته آن موقع هم باید دید که هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به چه شکل مصوبه را اجرا خواهند کرد.

*راهکار این معضل خارجی در داخل است. همه این هجمه‌ها از سوی اروپا و آمریکا عملیاتی نمی شد اگر ساز و کار درونی حل اختلاف در کشور مشخص بود. کشور نیاز به اجماع درونی و ثبات اقتصادی دارد.

*آمریکا و اروپا از گروه‌های تروریستی در دنیا به عنوان ابزاری در راستای سیاست‌هایشان استفاده می‌کنند و الان هم نگاه غرب به ایرانیان خارج از کشور در بحث اعتراضات ایران، ابزاری است.


کد مطلب: 826694

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/826694/ایران-اشتباهات-سیاسی-کم-نداشته-ارسال-پهپادهای-ایرانی-روسیه-اروپا-وادار-اقدام-علیه-سپاه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com