پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۱
۱۷
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۸۳

درباره پاسخ فرح پهلوی به توئیت سخنگوی دولت/ دزدها خیلی گستاخ شدند +جزئیات

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 826286
برای هر ایرانی این سوال است که در این حدود 44 سالی که این خاندان در خارج از کشور زندگی می‌کنند، چطور توانستند هزینه زندگی خود را تامین کنند.
درباره پاسخ فرح پهلوی به توئیت سخنگوی دولت/ دزدها خیلی گستاخ شدند +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز:  فرض کنید دزدی خانه شما را سرقت کرده باشد و فرصت پیدا نکند چند تکه‌ای را با خود ببرد. اما شما اشتباهاً این چند وسیله‌ای را که در زمان سرقت از قلم انداخته و در خانه مانده را هم جزء اموال سرقتی گزارش کنید.

در این بین وقتی اشتباه شما درباره میزان اموال سرقتی مشخص شد تازه دزد هم مدعی شده و کلا اصل سرقت زیر سوال برده شود.

حال به نظر شما پس از این اشتباه‌تان درباره میزان اموال سرقتی، آیا باید آن سارق بی‌گناه شناخته شود؟

داستان این روزهای ما هم به این صورت است. چند روز قبل و در سالروز فرار محمدرضا پهلوی از کشور، سخنگوی دولت توئيتی را درباره خروج جواهرات سلطنتی توسط شاه منتشر کرد: «35 میلیارد دلار اموال ایرانیان 384 چمدان جواهر و الماس دو تاج با 5 هزار قطعه الماس، 50 قطعه زمرد و 368 حبه مروارید که از نظر قیمت غیرقابل تخمین است و.... این‌ها بخشی از اموالی است که دیکتاتور هنگام فرار با خود به خارج برد. امروز سالگرد مرگ سلطنت، وابستگی و وطن فروشی در ایران است.»
 

 
توئیت سخنگوی دولت با واکنش‌هایی در فضای مجازی مواجه شد و عده‌ای آن را تکذیب کردند. یکی از این واکنش‌ها توئیت حسین دهباشی کارگردان فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات است که نوشت: «با سلام و احترام. برخلاف ادعای مهمل شما، کلیه‌ی جواهرات خاندان سلطنتی، از جمله دو تاج مذکور هم اینک در موزه جواهرات بانک مرکزی موجود است و ساعت 14 تا 17 روزهای شنبه تا سه شنبه هر هفته جهت بازدید عموم در دسترس است. زشت است به خدا! شما به سلامتی سخنگوی دولت‌اید پسرم!»
 
 
 
فارغ از اینکه ادعای سخنگوی دولت صحت داشته باشد یا نه، اما نکته جالب توجه سوء استفاده برخی از این فضا برای تطهیر خاندان پهلوی است.

قطعاً هیچکس جز محمدرضا پهلوی و اطرافیانش نمی‌دانند که هنگام خروج از ایران دقیقاً چه مقدار سرمایه این خاندان با خود برده است.

در اینجا قصد هم نداریم که به اموال غارت رفته‌ای که در زمان سلطنت و در هنگام خروج از ایران توسط محمدرضا پهلوی و نزدیکانش با استناد به منابع معتبر داخلی و حتی خارجی اشاره کنیم.

حتی مسئله اموال و املاک متعلق به خانواده پهلوی در خارج از کشور را که نیاز به ارائه سند و مدرک هم ندارد و در خود زمان سلطنت پهلوی و در هنگام مسافرت این خاندان به خارج از کشور استفاده می‌شده و در آن اقامت داشتند هم، نمی‌خواهیم مطرح کنیم.

اما برای هر ایرانی چه موافق و چه مخالف پهلوی این سوال مطرح است که در این حدود 44 سالی که این خاندان در خارج از کشور زندگی می‌کنند، چطور توانستند هزینه زندگی خود را تامین کنند؟، آن هم زندگی به شیوه همچنان اشرافی، در بهترین مناطق جهان و اقامت در لاکچری‌ترین مکان‌ها.

آیا هزینه این زندگی اشرافی خاندان پهلوی در همه این سال‌های پس از فرار از ایران، از طریق کار و زحمت بدست آمده یا با دستبرد به اموال غارت شده ایران است.

جالب تر از همه این‌ها، گستاخی بازمانده‌های پهلوی پس از این ماجرا می‌باشد که می‌توان به مصاحبه فرح پهلوی همسر شاه مخلوع با یکی از رسانه‌های معلوم الحال اشاره کرد.

وی در بخشی از این مصاحبه طوری وانمود کرده که هنگام خروج از کشور، بخش بزرگی از جواهرات شخصی‌اش را در ایران جا گذاشته که انگار این جواهرات واقعا جزء اموال شخصی وی بوده و از طریق مشروع و با زحمت کشیدن بدست آمده است. در حالی که اینها متعلق به شخص یا خاندان سلطنتی نمی‌باشد و به عنوان سرمایه ملی است.

البته در این سالها بخشی از این پول‌های باد آورده را باد با خود برده که شاید اغلب آن در همان سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب و در زمان آوارگی شاه و همراهانش باشد که هیچ کشوری آنان را نمی‌پذیرفت و این ثروت در هنگام آوارگی از این کشور به آن کشور توسط میزبانان غارت می‌شد.

با همه اینها اما میزان ثروت و دارایی‌های پهلوی در خارج از کشور به حدی است که چند نسل آینده این خاندان هم می‌توانند از این اموال مسروقه برخوردار باشند و به این زندگی اشرافی ادامه دهند، مسئله‌ای که تصاویر منتشر شده از فرزندان رضا پهلوی در فضای مجازی آن را تایید می‌کند.

با همه این موارد، یک بار دیگر باید تاکید کرد که پهلوی‌ها به وقت فرار از کشور  چمدان‌ها و صندوق‌هایی پر از عتیقه، جواهرات و الماس‌های گران‌بها و میلیاردها دلار از کشور سرقت کردند؛ حال همان طور که در مثال دزد در صدر مطلب اشاره شد مدعی هستند که آن دو تکه را نبرده‌اند!
 
در ادامه فیلمی درباره خیانت‌ها و فساد‌های فرح همسر محمد رضا پهلوی را می‌بینید.
 

بیشتر بخوانید:
زن، زندگی، آزدی یعنی فرح! +عکس

وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
نکته شرم آور زندگی شخصی شاه از زبان وزیر بهداری پهلوی
جزئیات ثروت افسانه‌ای که شاه و فرح از ایران غارت کردند +فیلم
مردم ایران خواستار بازگشت دوران باشکوه پهلوی هستند
شاه و فرح نگران گرمای مردم ایران در زمستان بودند
نگرانی شاه و فرح در جشن سال نو میلادی برای مردم ایران
ماجرای حضور دوست پسر فرح در کنار بستر شاه! +فیلم
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
مردم باید یاد بگیرند بدون کالاهای اساسی هم زندگی کنند! +فیلم
علاقه ویژه نوه اعلی حضرت به برهنگی +تصاویر شرم‌آور
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا

از خودگذشتگی اعلی حضرت در توزیع ثروت ملی +جزئیات
https://jahannews.com/vdcjomeomuqe88z.fsfu.html
jahannews.com/vdcjomeomuqe88z.fsfu.html
برچسب ها: پهلوی فرح جواهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تکدی گری فرقه اصلاحات در چهار راه های انتخابات وحفظ بقا به هر قیمتی مربوط به اساسنامه این فرقه است!!!!
مطلع
Iran, Islamic Republic of
دهباشی چرا ماله کشی میکنه این جواهرات در که موزه بانک مرکزی موجود است یک دهم جواهرات و عتیقه جاتی نیست که خاندان پهلوی هنگام فرار از ایران خارج کردند.
Iran, Islamic Republic of
مگه تو اون موقع بودی داشتند می بردند..
Iran, Islamic Republic of
چیزهایی تو موزه هستند که سند داشته و نمیتوانستند ببرند وگرنه پالانی ها هر چه می‌توانستند خوردند و بردند و پیشکش اربابهای غربی شان کردند.
پوریا زراعتی
Iran, Islamic Republic of
خانم فرح شاید در عدد دزدی شما و همسرت اختلاف باشد، اما در اصل دزدی اختلاف نیست
Netherlands
درسته
Iran, Islamic Republic of
...
سپهر
Iran, Islamic Republic of
محض اطلاع آقای دهباشی عرض کنم اشرف پهلوی که 6 سال پیش فوت کرد یک خانه در امریکا داشت که حداقل 150 میلیون دلار قیمت داشت.
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
با دارائیهای آقازاده ها در خارج قابل مقایسه نیست
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام آقا من به شما اعتراض دارم چرا عکس این خانواده لعین و بخصوص این الدنگ پسر اسگلشو را باز نشر میدهید؟ .
Netherlands
این کارها استفاده از تبلیغات منفی است جهت جلو چشم بودنشان و فراموش نشدن شان
فری
Iran, Islamic Republic of
بسمه‌تعالی
اگر تاریخ بخوانید، خواهید دانست که بیشتر اموال ملت ایران در بانک‌های خارجی و حساب شخصی جمع شده بود.
Iran, Islamic Republic of
حالا آقای دهباشی چرا میسوزه آقای جهرمی باید آمار اختلاسهای همفکرهای آقای دهباشی را افشا کنه تا ایشون بیشتر بسوزه
Iran, Islamic Republic of
قانونا هرچه سریع تر اقدام کنید ضمنا فرح هم که در جنایات انقلاب دست داشته باید محاکمه بشه
Iran, Islamic Republic of
شما بهتر است آمار موجود و مستند غارتگری و حیف و میل و ریخت و پاش.....اینا رو بگید
قربانعلی انصاری
Iran, Islamic Republic of
خاندان پهلوی ستمگرترین خاندان تاریخ ایران هستند ، در سال ۱۳۴۷ برادر بزرگ من علی نام در حالی از درد آپاندیست جان سپرد که حتی یک پزشک عمومی در شهر کلیبر از توابع آذربایجانشرقی وجود نداشت و این در حالی بود که ایران برای کشورهای متمدن و ثروتمند مثل ایتالیا و انگلیس و ... کمکهای میلیارد دلاری می کرد !
فرح پهلوی و شاه فراری ، ایران را چاپیدند و واقعا صندوقهای خود را از جواهرات خزینه ایران پر و به خارج بردند که اینک سلطنت طلبان خائن به وطن از آن مال حرام استفاده می کنند و رضای دوم را شاهنشاه خیالی خود ساخته اند !
امام خمینی زیر بنای نظام ۲۵۰۰ ساله سلطنتی را چنان بر هم زده است که ۲۵۰۰ بعد از این هم آن زیر بنا تجدید بنا نخواهد یافت چه برسد به اینکه رضا .... دوم بر سر کار آید !