کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۷۷

ماجرای توجه ویژه شاه پهلوی به مردم نازی آباد

15 دی 1401 ساعت 8:24

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا گاز ابتدا به جنوب شهر رسیده و بعد نصیب شمال‌ شهری‌ها شده؟ جنوب‌شهری‌هایی که از نعمت آب بی‌بهره‌ بوده‌اند چطور به یک باره از نعمت گاز برخوردار شدند؟ 


گروه تاریخ جهان نیوز: شهبانو فرح پهلوی و شاهزاده رضا پهلوی در پیام هایی از اعتراضات ایران حمایت کردند و با خانواده‌های کشته شدگان ابراز همدردی کردند.

این گونه مطالب را بارها در این چند ماه اخیر رسانه‌های ضد انقلاب پوشش داده‌اند. 

از طرفی برخی به خصوص جوانان که دوره پهلوی را درک نکرده‌اند، به دلیل عدم مطالعه تاریخ و سوءاستفاده شبکه‌های ضدانقلاب از این بی‌اطلاعی تحت تاثیر قرار گرفته و در برخی تجمعات شعارهایی در حمایت و قدرشناسی از پادشاهان پهلوی سر می‌دهند.

غافل از آنکه آن شاهانی که بر آن‌ها درود می‌فرستند بویی از غیرت، عزت، وطن دوستی و مردم داری نبرده بودند و مردم ایران را همیشه فدای خود می کردند.

در پرونده جهان نیوز پیرامون خاندان پهلوی درباره عنایت ویژه(!) رژیم گذشته به ویژه محمدرضا پهلوی و خانواده به مردم ایران خصوصاً قشر ضعیف و کم برخوردار جامعه مطالبی منتشر شده است.

قصه گازکشی نازی‌آباد هم از آن قصه‌های شنیدنی و گفتنی در زمان پهلوی است که واقعا به شنیدنش می‌ارزد.

گازکشی محله نازی‌آباد قبل از کاخ سعدآباد!
سایت همشهری آنلاین در تاریخ شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در گزارشی نوشت: محله نازی‌آباد دومین نقطه تهران بود که از نعمت گاز بهره‌مند شد. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا گاز ابتدا به جنوب شهر رسیده و بعد نصیب شمال‌شهری‌ها شده؟ جنوب‌شهری‌هایی که از نعمت آب بی‌بهره‌ بوده‌اند چطور به یک باره از نعمت گاز برخوردار شدند؟ 

اصل قضیه این است که پالایشگاه نفت تهران به نازی‌آباد نزدیک است و زمانی که تصمیم می‌گیرند کاخ سعدآباد را گازکشی کنند، می‌بینند گاز که امتحان پس نداده و جان شاه و درباریان هم عزیز است. می‌گویند چه کنیم؟ ظاهرا از رعیت مایه گذاشتن ارزان‌تر است و چه بهتر که به نام دادن امکانات باشد. چه کار می‌کنند؟ اول از همه به محله ١٣ آبان کنونی در محدوده شهرری لطف می‌کنند و گاز می‌دهند که اگر انفجار و خطری هم داشت آنجا امتحان شود و عیب و ایرادهایش مشخص شود.

مدتی می‌گذرد و دولت می‌بیند هیچ اتفاقی برای این محله نیفتاده و هوای داخل کاخ سعدآباد حسابی سرد است. به هر حال برای گازکشی سعدآباد جواب مثبت می‌دهند و ماموران گاز، طرح جنوب‌شهر را نصفه‌کاره رها می‌کنند، بار وبندیلشان را برمی‌دارند و می‌روند سمت بالای شهر و رساندن گاز به کاخ سعدآباد.

پهلوی ها اگر به ظاهر خدماتی هم داشتند اما در پس پرده آن هدف گذاری برای خیانت بود. ماجرای گازکشی برای مردم نازی آباد نمونه برجسته‌ای بود که خواندید. اما نمونه دیگر که همه ملت ایران شنیده‌اند بحث ساخت راه آهن سراسری جنوب به شمال در زمان رضاخان بود که آن هم نه برای مردم ایران بلکه به جهت اتصال دو جبهه متفقین به یکدیگر در جنگ جهانی دوم بود.
 

دانلود فیلم (پشت پرده احداث راه آهن شمال - جنوب در زمان پهلوی از زبان مقام معظم رهبری)


بیشتر بخوانید:
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
نگرانی شاه و فرح در جشن سال نو میلادی برای مردم ایران
زن، زندگی، آزدی یعنی فرح! +عکس

ارتباط شب یلدا با دزدی‌های فرح پهلوی چیست؟ +فیلم
ماجرای حضور دوست پسر فرح در کنار بستر شاه! +فیلم
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
مردم باید یاد بگیرند بدون کالاهای اساسی هم زندگی کنند! +فیلم
عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
علاقه ویژه نوه اعلی حضرت به برهنگی +تصاویر شرم‌آور
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا

از خودگذشتگی اعلی حضرت در توزیع ثروت ملی +جزئیات
ماجرای طمع شاه به همسر رئیس جمهور فیلیپین +عکس


کد مطلب: 824776

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/824776/ماجرای-توجه-ویژه-شاه-پهلوی-مردم-نازی-آباد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com