پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۳۱
چرا اصل رفتن و چگونه رفتن آقای شهردار به دانشگاه شریف موضوعیت داشت؟

وقتی بخشی از فرمول جدید کمک به جمهوری اسلامی در التهابات دانشگاه شریف تولید می‌شود!

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 821511
این روزها جمهوری اسلامی به مدیرانی بیشتر نیاز دارد که از یک طرف باید صراحت در دفاع از انقلاب و مواضع شفاف در برابر مخالفان داخلی و خارجی آن داشته باشند و از طرف دیگر باید خدمت کارآمد به مردم را هم بلد باشند.
وقتی بخشی از فرمول جدید کمک به جمهوری اسلامی در التهابات دانشگاه شریف تولید می‌شود!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: دیروز شهردار تهران در حالی به دانشگاه شریف رفت که در هفته‌های گذشته در میان دانشگاه‌های پایتخت بیشتر خبرساز شده بود. خبرسازی شریف البته همانند گذشته برای کسب موفقیت‌های علمی دانشجویان و یا اساتیدش نبود بلکه برگزاری چند تجمع با شعارهای رکیک، محور این جریان‌سازی خبری بود! با این وجود برخی جریانات و عوامل خارج از محیط دانشگاه با سواستفاده از اعتراضات و اغتشاشات اخیر، توانستند فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه شریف را رادیکال و ملتهب کنند. شاید به همین دلیل رفتن به این دانشگاه به صورت خواسته یا ناخواسته مقصد خیلی از مسئولین به مناسبت روز دانشجو نشد.

این موضوع البته از دو طرف قابل تامل است، یعنی از یکسو یک اقلیت سیاست زده و افراطی کار یک دانشگاه را به نقطه‌ای می‌رسانند که برخی مسئولین محافظه‌کار که باید در این روزها پاسخگو عملکرد خودشان باشند، عطای حضور در این دانشگاه را به لقایش ببخشند و از سوی دیگر اکثریت دانشجویان از فرصت پاسخگو کردن مدیران ارشد و بیان حرف‌ها و مطالباتشان از مسئولین کشوری باز بمانند.

با این وجود گزینه انتخابی شهردار تهران برای روز دانشجو، دانشگاه شریف بود. رفتن زاکانی به دانشگاه شریف شاید بخش عمده‌ای از آن به سوابق سیاسی و کاری و روحیات شخصی‌اش بر می‌گردد. زاکانی خودش عضو هیات علمی دانشگاه است، سالها فعال دانشجویی بوده، مسئول یکی از مهمترین تشکل‌های دانشجویی یعنی بسیج دانشجویی هم بوده است، اهل برگزاری و حضور در مناظرات سیاسی و شاید از همه مهمتر اینکه در تمام این سالها خودش بخش مهمی از جریان مطالبه‌گری در سطح کشور بوده است. آدمی از این جنس سوابق هم گزینه مناسبی برای رفتن به دانشگاه ملتهب شده‌ای مثل شریف بود و هم گزینه‌ای بود که توانایی رفتن به این دانشگاه را داشت.

اما زاکانی اینبار در شرایطی به مراسم روز دانشجو رفت که بیش از یکسال از دوران مسئولیتش در شهرداری تهران می‌گذرد و در کنار سوابق مطالبه‌گری خود اینک در جایگاه یک مسئول اجرایی باید پاسخگو به دانشجویان درباره عملکردش می‌بود. زاکانی هم در دانشگاه شریف از عملکردش در شهرداری گفت، او از تلاشش برای خانه‌دارشدن اساتید دانشگاه‌های تهران تا کمک به ساخت 180 هزار واحد مسکن برای عموم مردم تهران سخن گفت. از بازگشت میلیاردها تومان به مردم و تلاش برای ساخت کامل مترو تهران در شش سال، رساندن اتوبوس‌های پایتخت به پنج هزار عدد در سالهای پیش رو، برنامه بزرگ برای پسماند شهر، تحقق کامل بودجه، کمک به جهش علم و فناوری و نهایتا از برنامه‌های شهرداری برای ارزان کردن پایتخت سخن گفت. بیان این اقدامات و خدمات که برخی از آنها هم در نوع خود رکورد محسوب می‌شود و هم برخی از موارد آن فراتر از وظایف معمول شهرداری در پایتخت بوده، البته مانع از بیان اظهارات صریح او در دفاع از انقلاب و تخطئه جریان آشوب و اغتشاش در دانشگاه شریف نشد.

این روزها جمهوری اسلامی به مدیرانی بیشتر نیاز دارد که از یک طرف باید صراحت در دفاع از انقلاب و مواضع شفاف در برابر مخالفان داخلی و خارجی آن داشته باشند و از طرف دیگر باید خدمت کارآمد به مردم را هم بلد باشند. امروز سطح و نوع تقابل با دنیای غرب در جمهوری اسلامی به نقاطی رسیده که فقط مدیران که این دو ویژگی را تواما داشته باشند، می توانند به معنای واقعی برای مردم و آینده کشور و انقلاب موثر و مفید باشند.خلاصه مطلب آنکه مدیر تکنوکرات سکولار و مدیر انقلابی ناکارآمد هر دوتا گزینه مناسبی برای ایران قوی نیستند و در شرایط فعلی کشور بیش از گذشته نامفیدند!

دو معیار صراحت در انقلابی‌گری و کارآمدی در خدمتگذاری به مردم به نظر می‌رسد برای جریان دانشجویی و جامعه دانشگاهی نیز می‌تواند محور اصلی باشد. در جبهه انقلاب البته تاکید بر این دو محور باید بیشتر از قبل باشد، زیرا فرمول تولید مقبولیت بیشتر و کسب رضایت مردم و نخبگان جامعه و بازسازی سرمایه اجتماعی انقلاب از نحوه مواجه با این دو معیار و کارنامه‌ای است که برای این دو موضوع از خود باقی می‌گذاریم، خواهد بود. به همین دلیل باید جبهه انقلاب و مسئولین جمهوری اسلامی اتفاقا هم برای گفتن کارنامه خود در اینباره و غیریت سازی خود با دیگران و هم برای در معرض قضاوت قرار دادن خود و به دست آوردن ارزیابی برای دو موضوع گفته شده، اصرار به رفتن به جوامع دانشگاهی و مخصوصا دانشگاه‌های مانند شریف داشته باشند. تجربه سالهای گذشته نیز نشان داده در دل همین به ظاهر التهابات دانشگاه‌ها است که اتفاقا گفتمان برتر انقلابی و فرمول واقعی و معیارهای متناسب با شرایط فعلی برای کمک به جمهوری اسلامی تولید می‌شود. همچنانکه هر زمان دانشگاه‌ها به ظاهر سیاسی‌تر و ملتهب‌تر بودند، نه تنها تربیت کادر موثر برای جبهه انقلاب و جمهوری اسلامی موفق‌تر و بادوام‌تر بوده بلکه خروجی این تنش‌ها منجر به دست یافتن راهکارهای بهتر برای حل مشکلات کشور شده است .

*مدیر مسئول جهان نيوز
https://jahannews.com/vdcfyydcyw6d0ta.igiw.html
jahannews.com/vdcfyydcyw6d0ta.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بزرگتراش ترسیدن برن
Iran, Islamic Republic of
وقتی محیط دانشگاه اینقدر آلوده و کثیف بشه که دانشجویش به خودش اجازه بده با وقاحت و بی شرمی تمام با صدای بلند فحشهای ناموسی و رکیک کوچه بازاری به مخالفان خودش بده ,باید هم مسئولین از مواجهه با چنین بی غیرتهای لمپن بی منطقی خودداری کنند و هراس داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
لابد از امثال تو ولگرد علاف فضای مجازی ترسیدن.
Iran, Islamic Republic of
دکتر زاکانی چرا بدون درخواست رعایت قانون پوشش در دانشگاه که همه دانشگاه های دنیا هم دارند با این دانشجوی بی حجاب صحبت کرد؟
سیاوش
United States
خداییش دانشجو های اخیر به هیچ وج در ابعاد علمی، اخلاقی، سخت کوشی و تحملات سختی ها به پای دانشجو های ده های پیش نمی رسند. اینها هم باید بیان بشه تا الکی از دانشجو بت نسازیم.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست گفتی . یه جوری میگم دانشجو انگار جز اولیا الله هستند . دانشجو هم یک نفر انسان معمولی مثل بقیه قشرهای جامعه ست که هم میتونه خوب باشه و هم بد
Iran, Islamic Republic of
خدا از سر جماعت افسادطلب و لیبرالهای قدرت طلب که برای رسیدن به قدرت از هر راه و دستاویز و ابزاری هرچند نادرست و غیر اخلاقی و هزین ساز برای کشور و نظام استفاده میکنند,نگذره که دانشجو جماعت را هم همچون موضوعاتی مثل آزادی و زن و ... برای کسب رأی بیشتر دچار علم کردند
United Arab Emirates
ریستون داغ کرده بود که
Iran, Islamic Republic of
از کجا فهمیدی مگه سوختی ؟!!!
United Arab Emirates
از تن صداش معلوم بود
United Arab Emirates
آقای زاکانی واقعا از شما سپاسگزارم. طی این سالها بر خلاف خیلی از آقایان، به میان جوانان رفتید و به حرف‌هایشان گوش کردید و به سوالاتشان پاسخ گفتید. سال ۸۸ هم در فتنه، به سراغ جوانان رفتید و روشنگری کردید. لطفا در این روزهای ملتهب باز هم به دانشگاه‌ها بروید و روشنگری کنید.
دم شما حیدری
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
اینبار کاندیدای ریاست جمهوری بشن من یکی که بهشون را ی میدم
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
بنظرم حضور ایشان در دانشگاه شریف در این زمان با توجه به ادبیات وی کار درستی نبود . شاید سخنرانی یک مسئول از طیف میانه رو بهتر بود.
Iran, Islamic Republic of
ببین دوست عزیز ! اولا" که اتفاقا" با توجه به فضای مسمومی که یه عده احمق بازیچه دست دشمن در فضای دانشگاهی بخصوص دانشگاه شریف ایجاد کرده اند حضور مسئولان انقلابی و پرتلاشی همچون آقای زاکانی که حرفی برای گفتن و منکوب کردن افراد مریض الاحوال و مشکل دار دارند, در محیطهای دانشجویی کاری بسیار به موقع و واجب می باشد. الآن دیگه کندرو و تندرو و میانه رو و از این اصطلاحات صدمن یه غاز نداریم. یا انقلابی و مردمی , یا ضد انقلابی و پیاده نظام و هموارکننده مسیر دشمن در داخل.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
یعنی عقاید نزدیک به طیف شما میشن مردمی و انقلابی و غیر آن ضدانقلاب و پیاده نظام دشمن؟
Iran, Islamic Republic of
ببیبن دوست عزیز :
دانشجو دانشجوست ولی قرار نیست خواسته دانشجوی دهه چهل با دانشجوی دهه هشتاد یکی باشه.ولی اگر حرف شما دوست عزیز درست باشد رژیم گذشته هم میتوانست به همین ادعای شما استناد کند
Iran, Islamic Republic of
با این منطق جنابعالی دانشجوی دهه هشتادی و نودی چون سطح ونوع خواسته هاش با دانشجوی دهه 50 و 60 متفاوته پس حق داره بر خلاف قوانین رسمی کشور و حکم شرع در محیط دانشگاه هر کار خلاف شرع و قانون که متناسب باخواسته هاش باشه , مرتکب بشه و حتی با چاقو و قمه بیاد داخل محوطه دانشگاه عربده کشی کنه و به خواسته هاش برسه!!!!
United Arab Emirates
احمق خودتی داعشی بی شعور
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا نگید میانه رو که در وسط میدان مبارزه میانه رو همان منافق و حزب باد است . صحنه کاملا روشنه یا انقلابی هستی و در خط شهدا یا ضد انقلاب و در خط آمریکا و این دیگه نیازی به توضیح و تفسیر نداره
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برای اونایی که در شریف آبروی هرچه دانشجو را بردند(بلا نسبت بچه های خوب و مودب) یه کسی مانند حاج علی زاکانی لازمه.
دادار
Iran, Islamic Republic of
طبق این نوشته پس مجالی دیگر برای اصلاح طلبان نباید درست شود تا کمک به فتنه و آشوب شود باید از این به بعد خط راست و درست که همان انقلابی است را دنبال کنید فضای خاکستری از بین رفته است
اگر اصلاح طلبان یکبار دیگر به قدرت برسند کار تمام است تندرو و کندرو در یک حزب وجود ندارد آنهایی که کندرو می گویید به موقع خود وارد میدان شده و ادامه تندروی های حزب خود را انجام می دهد بترسید از آنکه سر به تو دارد مواظب لاریجانی ها باشید
Iran, Islamic Republic of
کاش همه جلسه جایی پخش میشد . لکن بخشهایی که پخش شد انصافا انقلابی دفاع کرد . کاش همه مسئولین صراحت دفاع و توان و جرآت پاسخگویی داشتند . من پرسنل شهرداری هستم . پایش مالی شدیدی در شهرداری برپا شده . نفسها از سختگیری در محاسبه ها تنگ هست و این سخت هست ولی خیلی خوب هست انشاالله خدا مدد بده
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كساني كه شعار هاي ركيك و حرف هاي زشت بر زبان مي رانند دانشجو نستند نفوذي دشمن هستند در دانشگاه و مراكز علمي و آنهايي كه به مقدسات كشور و مسئولين علني توهين مي كنند لياقت حضور در دانشگاهها از جمله دانشگاه شريف را ندارند و بايد هرچه سريعتر اخراج شوند بروند پيش اربابان انگليسي و اسرائيلي خود و فقط افراد شريف لياقت درس خواندن در دانشگاه شريف را دارند . و لاغير
Iran, Islamic Republic of
درود بر زاکانی
سید
Iran, Islamic Republic of
استنداپ کمدی بود
Iran, Islamic Republic of
زاکانی ادبیات چاله میدونی دارد فردی بیسواد ورانتی است
Iran, Islamic Republic of
برای صحبت با فرد محترم ادب و شخصیت لازمه.
برای جواب دادن به لمپن فحاش، ادب رو باید کنار گذاشت
محمد
واقعا متاسف شدم این آقا شهرداره
مرتضی جلیلیان
Iran, Islamic Republic of
اینقدر دانشجو دانشجو نکنید دانشجویی که نفهمد کی دشمنش هست کی نیست کی کلاه سرش میگذارد وشیرش میکند مثل یه بچه ای می ماند که یه شکلات بهش بدید و پولهای جیبش را ببرید همه دانشجو هستند
Netherlands
با سلام
در خصوص فرار مسولین در هنگام سقوط نظام به ونزوئلا میخواستم از شما بپرسم که جنابعالی و خانواده ی شما کدوم کجا برید؟

در خدمتتون هستیم به زودی (:
Iran, Islamic Republic of
همه دولتمردان باید مثل زاکانی دل شیر داشته باشند