کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضمن تقدیر؛

چند نکته با رئیس عدلیه درباره بازداشت سلبریتی‌ها

15 آذر 1401 ساعت 12:22

در مورد آزاد شدن با وثیقه هم باید یک نکته مهم مد نظر قرار گیرد. مردم عادی و یا برخی از سلبریتی ها چه بسا فرق آزاد شدن با وثیقه یا بی وثیقه را خیلی نمی توانند تشخیص دهند.


گروه سیاسی جهان نیوز: این روزها شاهد هستیم که قوه قضائیه در حال برخورد با برخی اغتشاشگران، برهم زنندگان امنیت ملی و مروجین بی حیایی در جامعه است. در میان افرادی که دستگیر شدند، بعضاً سلبریتی ها نیز دیده می شوند.

قطعاً برخورد با سلبریتی های هنجارشکن یا برهم زننده امنیت ملی یا دعوت کننده به اغتشاش و ... یکی از ضروری ترین اقدامات است. آنها نباید گمان کنند که در یک فضای بی در و پیکر هستند و به راحتی می توانند هر کاری که دلشان بخواهد انجام دهند.

برخورد با این افراد قانون شکن، هم درسی برای سایر سلبریتی ها است و هم اینکه به سایر افراد در سطح جامعه این پیام را منتقل می کند که دستگاه قضایی در برخورد با بی قانونی و هنجار شکنی فرقی میان افراد مشهور و غیر مشهور نمی گذارد و همه هنجارشکنان در هر سطحی که هستند، باید حواسشان جمع باشد.
 
اما در برخورد با سلبریتی ها ضروری است که به چند نکته مهم توجه شود.

 بارها مشاهده شده که با بازداشت سلبریتی ها، عده ای دیگر از سلبریتی ها در صفحات مجازی خود هشتگ می زنند یا با بیان برخی سخنان، تقاضای آزادی آنها را دارند. همچنین برخی افراد هم ممکن است تهدید کنند که اگر فلانی آزاد نشود، من فلان کار را انجام می دهم. در اینجا وقتی یک سلبریتی دستگیر شده، به فاصله کوتاهی آزاد می شود، چه بسا سلبریتی های هشتگ زن یا افرادی که تهدید کرده اند، گمان کنند که قوه قضائیه تحت تأثیر قرار گرفته و در این نوع موارد یا موارد مشابه، با فشار بیشتر می توانند به نتیجه برسند و سخن خود را به کرسی بنشانند.

از همین رو، ضروری است که قوه قضائیه بدون توجه به جو سازی ها، کار خود را با قوت ادامه دهد. زیرا دو حالت دارد؛ یا اینکه آن سلبریتی نباید از ابتدا دستگیر می شد و قانون شکنی صورت نگرفته است و یا اینکه قانون شکنی صورت گرفته و باید مطابق قانون با آن برخورد شود.

 در مورد آزاد شدن با وثیقه هم باید یک نکته مهم مد نظر قرار گیرد. مردم عادی و یا برخی از سلبریتی ها چه بسا فرق آزاد شدن با وثیقه یا بی وثیقه را خیلی نمی توانند تشخیص دهند. وقتی یک سلبریتی چند روز پس از دستگیری - هر چند با وثیقه - آزاد می شود، ممکن است پیام های نامناسبی برای دیگران و مخصوصاً سایر سلبریتی ها داشته باشد.

به طور کلی، برخی از سلبریتی ها وقتی بدانند که با یک یا دو روز بازداشت شدن، با وثیقه یا بی وثیقه می توانند آزاد شوند، اتفاقاً چه بسا دوست داشته باشند که برای خود نمایی و کسب شهرت بیشتر، اقدامات مجرمانه و هنجارشکنانه انجام دهند و بازداشت شوند! برخی از این سلبریتی ها نیز با همین اقدامات به نوعی می توانند برای سرویس های خارجی یا برخی سفارتخانه های خارجی در کشور تبدیل به یک مهره شوند یا مورد توجه قرار گیرند.

به این نکته هم توجه شود که از طریق همین دستگیر شدن کوتاه مدت اتفاقاً فالوورهایشان هم ممکن است زیاد شود!

البته غرض این نیست که بگوییم سلبریتی ها باید مدت طولانی زندانی شوند، اما در هر صورت قوه قضائیه باید حساسیت بیشتری بر روی آنها داشته باشد. قطعاً وظیفه ما این است که از قوه قضائیه برای برخورد با سلبریتی های مجرم و هنجارشکن تشکر کنیم، اما از آن طرف باید توجه کرد که نوع برخورد با آنها باید به گونه ای باشد که هم جامعه و هم قشر سلبریتی پیام مناسبی از آن دریافت کند و برای سلبریتی ها هم هزینه سازی مناسب صورت گیرد.


کد مطلب: 821430

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/821430/چند-نکته-رئیس-عدلیه-درباره-بازداشت-سلبریتی-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com