پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۳۱
ضمن تقدیر؛

چند نکته با رئیس عدلیه درباره بازداشت سلبریتی‌ها

سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 821430
در مورد آزاد شدن با وثیقه هم باید یک نکته مهم مد نظر قرار گیرد. مردم عادی و یا برخی از سلبریتی ها چه بسا فرق آزاد شدن با وثیقه یا بی وثیقه را خیلی نمی توانند تشخیص دهند.
چند نکته با رئیس عدلیه درباره بازداشت سلبریتی‌ها
گروه سیاسی جهان نيوز: این روزها شاهد هستیم که قوه قضائیه در حال برخورد با برخی اغتشاشگران، برهم زنندگان امنیت ملی و مروجین بی حیایی در جامعه است. در میان افرادی که دستگیر شدند، بعضاً سلبریتی ها نیز دیده می شوند.

قطعاً برخورد با سلبریتی های هنجارشکن یا برهم زننده امنیت ملی یا دعوت کننده به اغتشاش و ... یکی از ضروری ترین اقدامات است. آنها نباید گمان کنند که در یک فضای بی در و پیکر هستند و به راحتی می توانند هر کاری که دلشان بخواهد انجام دهند.

برخورد با این افراد قانون شکن، هم درسی برای سایر سلبریتی ها است و هم اینکه به سایر افراد در سطح جامعه این پیام را منتقل می کند که دستگاه قضایی در برخورد با بی قانونی و هنجار شکنی فرقی میان افراد مشهور و غیر مشهور نمی گذارد و همه هنجارشکنان در هر سطحی که هستند، باید حواسشان جمع باشد.
 
اما در برخورد با سلبریتی ها ضروری است که به چند نکته مهم توجه شود.

 بارها مشاهده شده که با بازداشت سلبریتی ها، عده ای دیگر از سلبریتی ها در صفحات مجازی خود هشتگ می زنند یا با بیان برخی سخنان، تقاضای آزادی آنها را دارند. همچنین برخی افراد هم ممکن است تهدید کنند که اگر فلانی آزاد نشود، من فلان کار را انجام می دهم. در اینجا وقتی یک سلبریتی دستگیر شده، به فاصله کوتاهی آزاد می شود، چه بسا سلبریتی های هشتگ زن یا افرادی که تهدید کرده اند، گمان کنند که قوه قضائیه تحت تأثیر قرار گرفته و در این نوع موارد یا موارد مشابه، با فشار بیشتر می توانند به نتیجه برسند و سخن خود را به کرسی بنشانند.

از همین رو، ضروری است که قوه قضائیه بدون توجه به جو سازی ها، کار خود را با قوت ادامه دهد. زیرا دو حالت دارد؛ یا اینکه آن سلبریتی نباید از ابتدا دستگیر می شد و قانون شکنی صورت نگرفته است و یا اینکه قانون شکنی صورت گرفته و باید مطابق قانون با آن برخورد شود.

 در مورد آزاد شدن با وثیقه هم باید یک نکته مهم مد نظر قرار گیرد. مردم عادی و یا برخی از سلبریتی ها چه بسا فرق آزاد شدن با وثیقه یا بی وثیقه را خیلی نمی توانند تشخیص دهند. وقتی یک سلبریتی چند روز پس از دستگیری - هر چند با وثیقه - آزاد می شود، ممکن است پیام های نامناسبی برای دیگران و مخصوصاً سایر سلبریتی ها داشته باشد.

به طور کلی، برخی از سلبریتی ها وقتی بدانند که با یک یا دو روز بازداشت شدن، با وثیقه یا بی وثیقه می توانند آزاد شوند، اتفاقاً چه بسا دوست داشته باشند که برای خود نمایی و کسب شهرت بیشتر، اقدامات مجرمانه و هنجارشکنانه انجام دهند و بازداشت شوند! برخی از این سلبریتی ها نیز با همین اقدامات به نوعی می توانند برای سرویس های خارجی یا برخی سفارتخانه های خارجی در کشور تبدیل به یک مهره شوند یا مورد توجه قرار گیرند.

به این نکته هم توجه شود که از طریق همین دستگیر شدن کوتاه مدت اتفاقاً فالوورهایشان هم ممکن است زیاد شود!

البته غرض این نیست که بگوییم سلبریتی ها باید مدت طولانی زندانی شوند، اما در هر صورت قوه قضائیه باید حساسیت بیشتری بر روی آنها داشته باشد. قطعاً وظیفه ما این است که از قوه قضائیه برای برخورد با سلبریتی های مجرم و هنجارشکن تشکر کنیم، اما از آن طرف باید توجه کرد که نوع برخورد با آنها باید به گونه ای باشد که هم جامعه و هم قشر سلبریتی پیام مناسبی از آن دریافت کند و برای سلبریتی ها هم هزینه سازی مناسب صورت گیرد.
https://jahannews.com/vdcfmydcxw6d0ja.igiw.html
jahannews.com/vdcfmydcxw6d0ja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عادل
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
United Arab Emirates
آزاد شدن عناصر تاثیرگذار در اغتشاش اونم زمانی که هنوز کار اغتشاش تمام نشده جای تعجب داره!
United Arab Emirates
نظر کاملا درستی است
Iran, Islamic Republic of
....
hamid
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست است
France
تجربه نشان داده گرانی مهمترین عامل نا رضایتی مردم است.
امین
Iran, Islamic Republic of
اغتشاشات اخیر باعث افزایش نرخ ارز شد قوه قضاییه نباید با آشوبگران مماشات کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
الان آقای دایی و کریمی و بازیگرها و رسول خادم وووووو فقیر هستند خدا را شاهد می گیرم سرایدار ساختمان نیمه ساخته ای بغل خونمون پول نداشت دو کیلو سیب بخره ولی سر مغازه دار آنچنان ناراحت بود از این اغتشاشات می گفت تمام تلاش این فتنه گرها بدنام کردن ایران در جوامع اروپا و آمریکاست یعنی شعور بالای در فهم سیاسی داشت
Iran, Islamic Republic of
بیشتر این اراذل و اوباش.خیابانی که در اعتشاشات بودند ماهانه بیش از ۲ میلیون هزینه غذای سگ و رنگ مو و لباس برندشان میشود. بین اینها یک کارمند یا کارگر نبود والدینشان هم وقتی برای ازادیشان میایند همه با شاسی بلند هیتند و هیچ نسبتی با قشر محروم ندارند....
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب قاضی همه حرف ما این است انهایی که با دروغ پراکنی شایعه سازی جو کشور را ملتهب کردند وبا تحریک اذهان عمومی همسو با دشمنان کشور موجب خسارت سنگین شده اند نباید صرفا با وثیقه وقرار ازاد شوند انها مجددا گستاخ تر ووقیح تر میشوند .
Iran, Islamic Republic of
موافقم
اصغر
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که به این شکل احضاروسپس آزادمی شوندرابایدفیلمشان راکه دردادگاه به غلط کردن.. التماس.. و... خوردن افتادند رادرتلویزیون پخش کنند.. آنوقت هم مردم معنی آزادی باوثیقه را یادمی گیرند.. وهم اون سلبریتی دیگرنمی تواندمجدداًعرض اندام کنند
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم
محسن
Iran, Islamic Republic of
عدالت در اجرای قانون اصلی روشن و بدهی است، نباید این تلقی در مردم ایجاد شود که قانون فقط برای بی پناهان است .
علی
Iran, Islamic Republic of
باید برای انتشار دروغ و حمایت از آشوب وناامنی جریمه های سنگین مالی اعمال شود وسلبریتی که باعث تحریک وآشوب می شود محکوم به پرداخت تمام پولهایی شود که بخاطر چهره شدن بدست آورده است
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
....
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
چطور است که این همه تخریب و آسیب به اموال عمومی رو اغتشاش گران به ملت و بیت المال تحمیل می‌کنند و با کمترین هزینه آزاد می‌شوند
بهتر آنست که مجموع کل خسارات را بین همه اغتشاش گران متناسب با تاثیرشان در نا آرامی جامعه ،سرشکن کنند وپول بی زبان بیت المال را هزینه درست کردن خرابی های این افراد نکنند
Iran, Islamic Republic of
موافقم
دادار
Iran, Islamic Republic of
باید برخورد با آنها هزینه بر و بازدارنده باشد تا تکرار نشود
الف فرزین
Iran, Islamic Republic of
سلام و ادب
فقط یه حرف دارم با رئیس عدلیه جدای از عدل این قوه با نام حضرت علی هم مزین است
وقتی محرض گردیده کسی باعث و شروع کننده و تبعیت کننده بوده همانطور که در زیارت عاشورا می خوانیم که مشایعت کننده و تبعیت کننده و بیعت کننده همگی ملعونند
چرا بعد ازاینهمه تلاش سربازان گمنام و نیروهای جان برکف جهت شناسایی و دستگیری عاملان ، مداوم دنبال یافتن راههای عفو و گذشت می گردید؟.
Iran, Islamic Republic of
چرا واقعا؟
Iran, Islamic Republic of
درست است اما محرز درست است نه محرض!
عضو کانون فیلمنامه نویسان
Iran, Islamic Republic of
مدیران و مسئولین خانه سینما را به دلیل بیانیه دادن های سیاسی بدون رضایت اعضا ، احضار کنید . .
سید کاظم
Iran, Islamic Republic of
آقای قوه قضائیه حرف این پست و رو خدایی گوش کن و بهش توجه کن. پشت گوش ننداز
Iran, Islamic Republic of
قوه قضاییه باید با سیاسیون خائن ، مزدور و شایعه پراکن همانند سلبزیتی ها برخورد ی بسیار سخت و محکم انجام دهد تا دروغ گوها و مزدوران بدانند هر دروغ و غلطی را که بی بی سی گفت ، نبباید حقیقت جلوه دهند
علی
Iran, Islamic Republic of
همه به نسبت جرمی که انجام دادند باید مجازات شوند.
فعلا قوه قضائیه چنین اراده ای ندارد و مجرمین را با وثیقه در جامعه آزاد می‌کند.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
باید برای سلبریتی ها جریمه های سنگین مالی در نظر گرفت.و در صورت لزوم محرومیت های اجتماعی
زندان راه حل خوبی نیست.
این ها بنده پول هستند.
عبدالله
Russian Federation
آزادی با وثیقه یک تبعیض آشکاربه نفع ثروتمندان در سیستم قضایی کشور میباشد که باید لغو شود .
Iran, Islamic Republic of
سلبریتی اغتشاشگرنباید آزاد شود
رها
Iran, Islamic Republic of
چقدر نظر موافق.
یعنی یک نفر به مخالفت از شما سخن نمی گوید..
Iran, Islamic Republic of
به نظرم از اول انقلاب با مدیران نالایق بااختلاس و رشوه و، رانت برخورد قاطع ومحاکمه علنی بر مبناي عدالت حضرت علی (ع)بر خورد میگردید وضعیت ما آلان این نبود .