جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱

تخته‌گاز خروس‌ها برای قهرمانی؛ فرانسه۳-لهستان۱

يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب: 821188
امباپه با دو گل و یک پاس گل کار لهستان را یکسره کرد و خروس‌ها را به یک‌چهارم نهایی جام جهانی رساند.
تخته‌گاز خروس‌ها برای قهرمانی؛ فرانسه۳-لهستان۱
گروه ورزشی جهان نيوز:  تیم ملی فرانسه جام جهانی 2022 را با پیروزی پُر گل مقابل استرالیا آغاز کرد و پس از آن هم دانمارک را شکست داد، اما در آخرین بازی مرحله گروهی برابر تونس با یک گل شکست خورد ولی با این وجود به‌ عنوان صدرنشین به دور یک‌هشتم نهایی رسید.

جام جهانی 2022 قطر - مرحله یک‌هشتم نهایی
ورزشگاه: الثمامه(شهر دوحه) 
یکشنبه: 1401/09/13 - ساعت 18:30
تیم داوری ونزوئلایی، قضاوت بازی فرانسه و لهستان را برعهده داشت.
داور: خسوس والنزوئلا(ونزوئلا)/ کمک‌ها: خورخه اورگو و تولیو مورنو(ونزوئلا)/ داور چهارم: کوین اورتگا(پرو)

تیم ملی فرانسه
هوگو لوریس، رافائل واران، دایو اوپامکانو، ژول کنده(2+90- اکسل دیساسی)، تئو هرناندز، اورلین شوامنی(66- یوسف فوفانا)، آدرین ربیو، عثمان دمبله(76- کینگزلی کومان)، کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان و اولیویه ژیرو(76- مارکوس تورام).
سرمربی: دیدیه دشان

تیم ملی لهستان
وویژک شزنی، کمیل گلیک، یاکوب کیویور(87- یان بدنارک)، متیو کش، بارتوش برزینسکی، گرژگورز کریچوویاک(71- کریستیان بیلیک)، پیوتر زیلینسکی، سباستین شیمانسکی(64- آرکاردیوش میلیک)، یاکوب کامینسکی(71- پیوتر ژیلینسکی)، پرزمیسلاو فرانکوفسکی(87- کامیل گروسیسکی) و روبرت لواندوفسکی.
سرمربی: چسواو میشنیویچ

اخطارها: 
اورلین شوامنی(32) از فرانسه
بارتوش برزینسکی(47) متیو کش(89) از لهستان

⚽️ شرح گل‌ها:
فرانسه یک - لهستان صفر (دقیقه 44: اولیویه ژیرو): پاس رو به جلوی دایو اوپامکانو را امباپه با تیزهوشی و پاس در عمق تماشایی از بین دو مدافع لهستان به اولیویه ژیرو رساند تا این بازیکن در موقعیت تک به تک با شوت زمینی دروازه وویژک شزنی را باز کند و فرانسه را پیش بیاندازد.

فرانسه 2 - لهستان صفر (دقیقه 74: کیلیان امباپه):حمله بی‌اثر لهستان و دفع توپ آنتوان گریزمان با شوت بلند از محوطه جریمه خودی به میانه زمین، به اولیویه ژیرو رسید که این بازیکن هم در جناح راست عثمان دمبله را صاحب توپ کرد که حرکت در عرض و پاس این بازیکن به سمت چپ را کیلیان امباپه دراختیار گرفت و با شوت‌زنی به جهت مخالف و کنج دروازه، به زیبایی به تور چسباند.

فرانسه 3 - لهستان صفر (دقیقه 1+90: کیلیان امباپه): مارکوس تورام پس از نفوذ سریع از سمت چپ زمین، با پاس در عرض، کیلیان امباپه را در محوطه جریمه لهستان صاحب توپ کرد که بازهم شلیک ناگهانی این بازیکن به کنج دروازه پس از برخورد به نوک انگشتان شزنی تبدیل به گل شد.

فرانسه 3 - لهستان یک (دقیقه 9+90: روبرت لواندوفسکی): پنالتی لهستان پس از تکرار مجدد با شوت زمینی لواندوفسکی به سمت چپ و خلاف جهت لوریس گل اول این تیم را در آخرین صحنه بازی به همراه داشت.

🥇 بهترین بازیکن:
یک پاس گل چشم‌نواز و دو گل استثنایی در نیمه دوم از کیلیان امباپه. این درخشش از شماره 10 فرانسه کار انتخاب بهترین بازیکن زمین در جدال فرانسه- لهستان را سخت نمی‌کند!

🚨اتفاق ویژه: 
در شبی که ژیرو بهترین گلزن تاریخ ملی فرانسه شد، امباپه نیز توانست از رکورد پله که قبل از 24 سالگی هفت گل به ثمر رسانده بود عبور کند و هشتمین گل خود در دو دوره حضورش در جام جهانی را بزند و علاوه بر آن، صدرنشین جدول برترین گلزنان این رقابت‌ها در قطر شود.

⏱لحظات حساس:
دقیقه 2: اولین موقعیت فرانسه روی یک ضربه ایستگاهی با ارسال آنتوان گریزمان به دست آمد که سانتر او بدون دخالت بازیکنان دو تیم به بیرون رفت.
دقیقه 4: سانتر دقیق گریزمان از روی کرنر سمت راست زمین و ضربه سر رافا واران با اختلاف کم از روی دروازه لهستان راهی اوت شد.
دقیقه 6: اشتباه لوریس در پاس به اوپامکانو و تعلل این بازیکن در دفع توپ نزدیک بود کار دست فرانسه بدهد و با فرصت‌طلبی لواندوفسکی تبدیل به یک موقعیت جدی شود که این خطر از روی دروازه خروس‌ها رفع شد.
دقیقه 11: امباپه فرار تند و تیزی از سمت چپ محوطه جریمه لهستان داشت که سانتر پای چپ او با عبور از مقابل دروازه شزنی در جناح مخالف به عثمان دمبله رسید ولی سرتوپ و شوت پای راست این بازیکن پس از اصابت به مدافع لهستان تبدیل به کرنر شد.
دقیقه 13: شوت روی پای تماشایی شوامنی از پشت محوطه جریمه با واکنش مناسب و دفع توپ شزنی همراه بود که در ادامه نیز ارسال کوتاه تئو هرناندز به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 17: عثمان دمبله در میانه زمین صاحب توپ شد که پیشروی این بازیکن تا پشت محوطه جریمه لهستان و شوت فنی زمینی او را شزنی به راحتی دراختیار گرفت.
دقیقه 20: نزدیک بود فرانسه روی توپ ارسالی از جناح چپ و اشتباه خط دفاعی لهستان در شلوغی محوطه جریمه به گل برسد که پاس پشت پای نمایشی گریزمان را لوریس دفع کرد.
دقیقه 21: لوا پشت محوطه جریمه فرانسه صاحب توپ شد که حرکت در عرض و شوت پای چپ این بازیکن با اختلاف کم از کنار دروازه لوریس به بیرون رفت.
دقیقه 22: شوت پرقدرت کنده از سمت راست زمین دراختیار شزنی قرار گرفت.
دقیقه 30: اشتباه عجیب پرزمیسلاو فرانکوفسکی در دفع توپی که در حال اوت شدن بود، کاری کرد تا آنتوان گریزمان صاحب فرصت شود و ضد حمله سریع خروس‌ها را آغاز کند، اما پاس در عمق او به عثمان دمبله و پاس در عرض این بازیکن به محوطه 6 قدم را اولیویه ژیرو از مقابل دروازه خالی لهستان به بیرون زد تا بهترین فرصت تیمش را گل نکند.
دقیقه 33: ضربه ایستگاهی لواندوفسکی از پشت محوطه جریمه به دیوار دفاعی بازیکنان لهستان اصابت کرد و دفع شد.
دقیقه 34: متیو کش، مدافع راست لهستان با شوت‌زنی از سمت راست محوطه جریمه فرانسه به دنبال گلزنی بود که ضربه بی‌دقت او با فاصله زیاد از دروازه لوریس به اوت رفت.
دقیقه 35: سرتوپ چشم‌نواز و شوت پای چپ تماشایی امباپه از زاویه بسته را شزنی با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.
دقیقه 36: ارسال گریزمان از روی کرنر سمت چپ زمین توسط مدافعان لهستان دفع شد که در ادامه ضربه آکروباتیک اولیویه ژیرو نیز به بیرون رفت.
دقیقه 38: حمله برق‌آسا لهستان از سمت چپ محوطه جریمه فرانسه و پاس کات‌بک بارتوش برزینسکی می‌توانست منجر به گل اول این تیم شود، اما شوت محکم پیوتر زیلینسکی را هوگو لوریس به زیبایی برگشت داد و در ریباند هم شوت این هافبک لهستان پس از برخورد به بدن تئو هرناندز دفع شد و در ادامه هم شوت یاکوب کامینسکی درآستانه ورود به دروازه فرانسه بود که واران به زیبایی توپ را از روی خط برگشت داد تا خروس‌ها با خوش‌شانسی عقب نیفتند.
دقیقه 1+45: فرار تند و تیز کامینسکی به سمت محوطه جریمه فرانسه با دفع مدافعان این تیم همراه شد تا خطری آنها را تهدید نکند.
دقیقه 48: گریزمان شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که شوت روی پای این بازیکن با دفع تماشایی شزنی همراه شد.
دقیقه 53: امباپه در سمت چپ محوطه جریمه لهستان، آدرین ربیو را صاحب توپ کرد که پاس در عرض این بازیکن به مقابل دروازه را برزینسکی دفع کرد.
دقیقه 58: اولیویه ژیرو با یک ضربه آکروباتیک دروازه لهستان را باز کرد، اما قبل از آن داور خطای واران روی هوگو لوریس را گرفته بود.
دقیقه 63: امباپه پس از یک- دو با دمبله، در مقابل دروازه لهستان شوت عجیبی به توپ زد و آن را به جناح راست زمین فرستاد!
دقیقه 66: ارسال کوتاه کنده از سمت راست زمین به مقابل تیرک اول و ضربه ژیرو به تور کنار دروازه لهستان اصابت کرد.
دقیقه 71: ضربه سر کمیل گلیک، مدافع پیشتاخته لهستان روی توپ ارسالی از ضربه ایستگاهی در سمت راست زمین، بی‌دقت بود و از بالای دروازه فرانسه رد شد.
دقیقه 5+90: ارسال کمیل گلیک از جناح چپ زمین را لواندوفسکی با سر به میلیک رساند که ضربه قیچی برگردان این بازیکن با واکنش تماشایی لوریس به کرنر رفت.
دقیقه 6+90: اتاق VAR داور را فرامی‌خواند تا صحنه‌ای مشکوک را ببیند.
دقیقه 6+90: پنالتی برای لهستان! در زمان سانتر گلیک، توپ ابتدا به دست اوپامکانو برخورد کرد و تشخیص پنالتی کار سختی نبود.
دقیقه 8+90: لواندوفسکی با مکث پنالتی به دست آمده برای لهستان را زد که هوگو لوریس با شیرجه به سمت چپ این ضربه زمینی را مهار کرد.
دقیقه 8+90: تکرار پنالتی برای لهستان! لوریس در زمان ضربه لوا جلو آمده بود.

🔴حاشیه:
* لواندوفسکی، ستاره لهستان قبل از شروع مسابقه در تونل ورودی به زمین با تمام بازیکنان فرانسه خوش و بش گرمی داشت.
* به نسبت سایر مسابقات جام جهانی استقبال چندان خوبی از این مسابقه به عمل نیامده است.
* ظرفیت ورزشگاه الثمامه در لحظه شروع بازی تکمیل نشد و جاهای خالی در این استادیوم به چشم می‌آید.
* اولیویه ژیرو با گلزنی در نیمه اول، به رکورد 52 گل زده ملی رسیده و بالاتر از تیری آنری، تبدیل به بهترین گلزن تاریخ تیم فرانسه شد.
* داور در دقیقه 42 از ژول کنده، مدافع راست فرانسه خواست گردنبد خود را باز کند.
* ژیرو با زدن گل مقابل لهستان تعداد گل‌هایش در جام جهانی 2022 را به عدد سه رساند و در جمع برترین گلزنان این رقابت‌ها قرار گرفت.
* امباپه با باز کردن دروازه لهستان به هشتمین گل خود در دو جام جهانی متوالی رسید و تبدیل به دومین گلزن برتر تاریخ فرانسه در این رقابت‌ها شد.
* امباپه با گل زیبایی که برابر لهستان زد، در جام جهانی قطر 4 گله شد و به تنهایی در صدر جدول برترین گلزنان این رقابت‌ها ایستاد.
* دیدیه دشان پس از گلزنی امباپه درِ گوش او نکاتی را عنوان کرد.
* امباپه پس از باز کردن دروازه لهستان خوشحال گل خاصی انجام داد.
* جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا با حضور در ورزشگاه الثمامه این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کند.
* امباپه با دبل مقابل لهستان به آمار 16 گل در 14 بازی برای فرانسه رسید.
* لواندوفسکی با وجود حذف لهستان، بخاطر گلزنی مقابل فرانسه و زدن دومین گل خود در جام جهانی خوشحال بود.
* در پایان مسابقه، مربیان فرانسه بخاطر عملکرد درخشان بازیکنان این تیم برابر لهستان، برای آنها تونل افتخار زدند.

فیلم/ خلاصه بازی فرانسه ۳ - لهستان ۱
https://jahannews.com/vdcfcydccw6d0ya.igiw.html
jahannews.com/vdcfcydccw6d0ya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا اشتباه می‌نویسید فرانسه از تونس شکست خورد نه از استرالیا