سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱
رمزگشایی از ابعاد پشت پرده نفوذ در جهان فناوری

افشاگری از یک پروژه جدید/ وقتی "گوگل" ابزار سرکوبِ رژیم صهیونیستی می‌شود

يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 821161
نفوذ قابل توجه رژیم صهیونیستی در شرکت گوگل و انعقاد قرارداد با آن جهت تجهیز ارتشِ این رژیم به فناوری‌های هوش مصنوعی(با اهداف سرکوبگرانه و اطلاعاتی) و در عین حال، دسترسی صهیونیست‌ها به داده‌های کلانِ گوگل(بر پایه پروژه "نیمبوس")، حاکی از این گزاره هستند که رژیم صهیونیستی خیز بلندی را جهت اِعمال نفوذ بر جهان فناوری و پیشبرد دستورکارهای خود در زمینه جاسوسی جهانی برداشته است.
افشاگری از یک پروژه جدید/ وقتی "گوگل" ابزار سرکوبِ رژیم صهیونیستی می‌شود
گروه بین المللی جهان نيوز: رژیم صهیونیستی سال هاست که به واسطه موقعیت منفور و نامشروع خود در عرصه بین‌المللی، به هر ریسمانی چنگ می زند تا شاید بتواند اندکی مقبولیت و مشروعیت بین المللی کسب کند. در این چهارچوب، دولت این رژیم به همراه لابی ها و گروه های ذینفوذ و تاثیرگذارِ همراه با آن، فعالیت های گسترده ای را در حوزه های مختلف با هدف جلب توجه هر چه بیشتر افکار عمومی به سمت رژیم صهیونیستی، به شیوه های مستقیم و غیرمستقیم، در دستورکار قرار داده‌اند.

در این راستا، شاهد تلاش های گسترده صهیونیست ها جهت ایفای نقش بیشتر در حوزه هایی نظیر صنعتِ سرگرمی، سینما، رسانه، لابی گری و امثالهم بوده ایم. حضور گسترده لابی های ذیفنوذ صهیونیست در آمریکا و انگلستان و یا نفوذ جدی و قابل تامل صهیونیست ها در کمپانی فیلمسازی شناخته شده "مارول"(در سینمای هالیوود) و همچنین کنشگری قابل توجه رژیم صهیونیستی و وفاداران به آن در بنگاه های خبرپراکنیِ مشهور جهان، همه و همه نمودهایی عینی از تلاش های مذکور هستند.

با این حال، به تازگی پروژه نفوذ رژیم صهیونیستی در چهارچوب مذکور، ابعاد جدیدتری را به خود گرفته است. بر اساس اسناد و مدارک منتشر شده توسط نشریه "اینترسپت"، رژیم صهوینستی در قالب پروژه ای موسوم به "نیمبوس"، با شرکت های گوگل و آمازون همکاریهای گسترده ای را آغاز کرده که بر اساس آن ها دو شرکت مذکور و به طور خاص گوگل، مامور به تجهیز ارتش رژیم صهیونیستی به امکانات مرتبط با "هوش مصنوعی" هستند.

در این چهارچوب، این شرکت ها موظفند تا تجهیزاتی نظیر ابزارهایِ شناسایی چهره و همچنین دیگر تجهیزات و امکانات مرتبط با فعالیت های سرکوبگرانه را در اختیار نهادهای امنیتی صهیونیست ها قرار دهند. در عین حال، نکته عجیب تر این است که بر اساس مفاد پروژه نیمبوس، شرکتی نظیر گوگل به هیچ عنوان حق ندارد با این استدلال که امکاناتش از سوی رژیم صهیونیستی جهت سرکوب و جاسوسی از فلسطینی ها استفاده می شود، از تعهداتش در برابر این رژیم عقب نشینی کند. با این حال، شاید بدترین بخش پروژه نیمبوس این باشد که ادغام ارتش و نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و پرسنل آن را در ساختارهای شرکت گوگل، عملا رسمیت می‌بخشد.

پروژه نیمبوس تاکید می کند که گوگل موظف به استخدام ده ها کارشناس صهیونیست است. مساله ای که دسترسی مستقیم رژیم صهیونیستی به داده های رایانه ای قابل توجهی که در پلتفرم گوگل قرار دارند را تسهیل می کند. این قرارداد به قدری ماهیتی غیرسازنده و منفی دارد که حتی شمار قابل توجهی از کارکنان و مدیران شرکت گوگل نیز در اعتراض به آن استعفا کرده و یا اقدامات افشاگرانه ای را انجام داده‌اند.

در این زمینه حتی طوماری با امضای 40 هزار نفر ایجاد شده که در قالب آن، امضاکنندگان از شرکت گوگل درخواست کرده اند که هر چه سریع تر به توافقش با رژیم صهیونیستی خاتمه دهد. در این راستا، بسیاری از ناظران و تحلیلگران معتقدند که تشدید تلاش های رژیم صهیونیسی جهت پیشبرد پروژه نیمبوس و سواستفاده از زیرساخت های شرکت گوگل در روزهای اخیر، تا حد زیادی تحت تاثیر برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر و معطوف بودن توجهات جهانی به این رویداد مهم بین المللی است.

البته که این رویکرد صهیونیست ها تحرکی است که آن ها تاکنون بارها از آن استفاده کرده اند و به طور خاص در بحبوحه جام جهانی 2006 آلمان نیز، حملات گسترده نظامی را علیه لبنان انجام دادند و موجب به شهادت رسیدن ده‌ها غیرنظامی شدند. به طور کلی اینطور به نظر می رسد که طرحواره کلی رژیم صهیونیستی جهت پیشبرد دستورکارهای نامشروع خود در عرصه بین المللی، تا حد زیادی مبتنی بر اصول و گزاره های "جنگ ترکیبی" است.

مدتی قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در موضع گیری از تکیه دشمنان ایران اسلامی به اهرمِ جنگ ترکیبی جهت ضربه زدن به منافع کشورمان خبر داده بودند. موضوعی که در نوع خود، آمادگی فزاینده ایران، محور مقاومت و دیگر ملت‌ها و کشورهای آزاده جهان را طلب می کند.
https://jahannews.com/vdcg3q97qak9xq4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3q97qak9xq4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....