جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

کانادا ۱ - مراکش ۲، پسران صحرا باج نمی‌دهند

پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 820912
در دو نیمه متفاوت مراکش به دیدار کانادا رفت و در نهایت موفق شد پیروز شود. آنها در گروهی که بلژیک هم در آن حضور داشت به همراه کرواسی به مرحله حذفی صعود کردند
کانادا ۱ - مراکش ۲، پسران صحرا باج نمی‌دهند
گروه ورزشی جهان نيوز: در شروع دیدار کانادا و مراکش مطابق انتظار مراکش با توپ پر کارش را شروع کرد. آنها خیلی زود و در دقیقه ۴ به گل اول این بازی دست پیدا کردند. یک اشتباه مرگبار از مدافع و دروازه‌بان کانادا توپ را به زیاش در نیمه‌های زمین کانادا رساند و او با یک ضربه دقیق دروازه را باز کرد. مراکش به سلطه خود بر بازی ادامه داد و این بار النصیری موفق شد دروازه کانادا را برای بار دوم باز کند تا به نظر کار کانادا تمام شده بیاید. بازی کماکان با کنترل مراکش بر توپ و میدان میگذشت تا اینکه در دقیقه ۴۰ با یک فرار از جناح چپ آدکاگبه توپ را به حوالی شش قدم ارسال کرد و توپ او بعد از برخورد با نایف آگرد وارد دروازه مراکش شد. دقایقی بعد در نهایت داور سوت پایان نیمه اول را با نتیجه ۲ بر ۱ به صدا در آورد تا امیدهای کانادا برای اولین امتیاز تاریخ در جام‌جهانی زنده بماند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه F
ورزشگاه: الثمامه (دوحه) - ساعت ۱۸:۳۰ - تماشاگر: 43102 نفر
داور:رافائل کلاوس (برزیل)/ کمک‌ها: رودریگو فیگوردو و دنیلو سیمون (برزیل)/ داور چهارم: یوشیمی یاماشیتا (ژاپن)/ داور ویدیویی: خولیو باسکونیان (شیلی)
تیم ملی کانادا:

میلان بورجان، آلیستر جانستون، کمال میلر، استیون ویتوریا (۸۴)، سم آدکاگبه (۶۱ اسماعیل کنه)، جاناتان اوزوریو (۶۵ ریچی لاریا)، مارک آنتونی کایه (۶۰ آتیبا هوچینسون)، تاجون بوچانان، جونیور هویلت (۷۶ دیوید ووترسپون)، آلفونسو دیویس، جاناتان دیوید(60-کایل لارین)
سرمربی: جان هردمن

تیم ملی مراکش:
یاسین بونو، نایف اکرد، رومان سایس، اشرف حکیمی (۸۵ یحیی جبرانه)، نصیر مرزاوی، سفیان امرابط، عزالدین اوناحی، عبدالحمید صابیری، حکیم زیاش (۷۶ عبدالرزاق حمدالله)، سوفیان بوفال (۶۵ زکریا ابوخلال) و یوسف النصیری
سرمربی: ولید رگراگی

 اخطار:
جونیور هویلت(۷) جاناتان اوزوریو(۲۷) سم آدکاگبه (۲+۴۵) از کانادا

⚽️ شرح گل:
کانادا ۰ - مراکش ۱،دقیقه ۴: ارسال بلند به جناح چپ زمین کانادا با خطای محاسباتی مدافع در کنترل و ارسال پاس به دروازه‌بان بورجان را مجبور به خروج کرد و ضربه او برای دور کردن توپ تنها به زیر پای حکیم زیاش رسید و او با یک ضربه دقیق توپ را از بالای سر بورجان وارد دروازه کرد و نشان داد که چرا بازیکنی در کلاس جهانی است


کانادا ۰ - مراکش ۲،دقیقه ۲۳:اشرف حکیمی ستاره مراکش توپ را از نزدیکی‌های خط طولی و زمین خودی بلند به فضای پشت دو مدافع کانادا فرستاد. یوسف النصیری در سرعت دو مدافع کانادا را شکست داد و از بین دو مدافع فرار کرد. یوسف توپ را با پای چپ به کنترل در آورد و با یک ضربه دقیق پای راست، بورجان نامطمئن را تسلیم کرد.

کانادا ۱ - مراکش ۲، دقیقه ۴۰: مراکش برخلاف روند بازی غافلگیر شد و دروازه خود را باز شده دید. یک دریبل دو طرفه آغاز فرار از جناح چپ و با سرعت بالای سم آدکاگبه شد. او با پای چپش پاس زمینی را به حوالی شش قدم مراکش فرستاد اما به جای بازیکن خودی توپ با مدافع مراکش برخورد کرد و به درون دروازه رفت. نایف آگرد اولین گل دریافتی مراکش را در این جام وارد دروازه خودی کرد.

⏱️لحظات حساس:
دقیقه ۳+۴۵: روی ضربه ایستگاهی حکیم زیاش پشت توپ قرار گرفت. ارسال بلند او در محوطه جریمه به النصیری رسید و او به زیبایی دروازه را باز کرد اما داور به دلیل حضور بازیکن مراکش روی خط دید دروازه‌بان، گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۷۱: کانادا مزد بازی شجاعانه خود در نیمه دوم را گرفت و یخ بازی در نیمه دوم به وسیله آنها شکسته شد. سرخپوشان موفق شدند دوبار پیاپی تیر افقی دروازه مراکش را به لرزه در بیاورند. ارسال بلند کرنر از هویلت به محوطه شش قدم مراکش رسید و آتیبا هوچینسون بازیکن تعویضی با پرواز بلند و روی سر مدافعان مراکش به توپ ضربه زد ولی توپ او بعد از برخورد با تیر افقی، روی خط دروازه فرود آمد و تنها نیمی از توپ از خط رد شد. در ادامه ضربه برگشتی را هم آلیستیر جانستون زد ولی توپ بعد از برخورد با تیر افقی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷: بونو دروازه‌بان مراکش چیزی نمانده بود روی یک اشتباه، توپ را مقابل دروازه خالی به دیویس بدهد اما به سرعت اشتباه خود را جبران کرد و توپ را در آغوش کشید.

🔴حاشیه:
* ترکیب مراکش که در دو دیدار اخیرشان مقابل کرواسی و بلژیک مشابه بود، امروز فقط یک تغییر برابر کانادا داشته که عبدالحمید صابیری جانشین سلیم املاح، هافبک میانی این تیم شده است.
*  یوسف النصیری حالا اولین بازیکن مراکشی با رکورد دو گل در دو جام جهانی است.
* پزشک ورزشگاه الثمامه از طرف فیفا دکتر زهره هراتیان پزشک ایرانی است.
* جانی اینفانتینو در ورزشگاه حضور دارد و این بازی را از نزدیک می‌بیند.
* در دقیقه ۳۵ بازی به دلیل مشکل در لوازم الکترونیکی داور برای یک دقیقه دیدار را متوقف کرد.
* صدمین گل این جام با گل به خودی به دست آمد.
* مراکش با سه گل بیشتر از تمام کشورهای آفریقایی در جام‌جهانی گل به خودی زده است.

فیلم/ خلاصه بازی مراکش ۲ - کانادا ۱
 
https://jahannews.com/vdcjvyeo8uqe8hz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjvyeo8uqe8hz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *