جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴

تیم سوم جهان با مساوی حذف شد!

پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب: 820907
شگفتی بزرگ جام جهانی 2022 با کنار رفتن زودهنگام شیاطین سرخ رقم خورد تا کروات‌ها به مرحله حذفی صعود کنند.
تیم سوم جهان با مساوی حذف شد!
گروه ورزشی جهان نيوز: تیم ملی کرواسی که جام جهانی 2022 را با تساوی مقابل مراکش آغاز کرد، در دومین دیدار برابر کانادا به پیروزی چهار بر یک دست یافت تا صدرنشین گروه F شود ولی آنها برای راهیابی به جمع 16 تیم نهایی این رقابت‌ها نیاز به حداقل یک تساوی دارند و شکست در این مسابقه(در صورت برد مراکش در بازی همزمان برابر کانادا) منجر به حذف‌شان خواهد شد ولی در آن سوی میدان بلژیک نیز فقط باید به پیروزی برسد و تساوی مقابل کروات‌ها آنها را به کشورشان برمی‌گرداند!

🏆 جام جهانی 2022 قطر - گروه F - دور سوم  
 🏟 ورزشگاه: الثمامه(شهر دوحه) - تماشاگر: 43984 نفر
🗓 پنج‌شنبه: 1401/09/10 - ساعت 18:30
داور: آنتونی تیلور(انگلیس)/ کمک‌ها: گاری بسیچ و آدام نون(انگلیس)/ داور چهارم: ایستوان کواچس(رومانی)

 اخطار
لئاندر دندونکر(67) از بلژیک

🇭🇷 تیم ملی کرواسی
دومینیک لیواکوویچ، دژان لوورن، جوسکو گواردیول، یوسیپ یورانوویچ، بورنا سوسا، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، متئو کوواچیچ، آندره کراماریچ(64- ماریو پاسالیچ)، ایوان پریشیچ و مارکو لیواجا(64- برونو پتکوویچ).
سرمربی: زلاتکو دالیچ

🇧🇪 تیم ملی بلژیک
تیبو کورتوآ، لئاندر دندونکر(72- یوری تیلمانس)، توبی آلدرویرلد، یان فرتونگن، اکسل ویتسل، کوین دی‌بروینه، توماس مونیه(87- ادن هازارد)، تیموتی کاستانیه، لئاندرو تروسارد(57- تورگان هازارد)، یانیک کاراسکو(72- جرمی دوکو) و دریس مرتنز(46- روملو لوکاکو).
سرمربی: روبرتو مارتینز

⏱ لحظات حساس
دقیقه 1: بلژیک خیلی خوش‌شانس بود که هفت ثانیه پس از شروع بازی دروازه‌اش باز نشد. کرواسی که بازی را شروع کرد، روی یک توپ بلند پشت مدافعان قرمزپوش، اولین موقعیت جدی را خلق کرد که سرتوپ و شوت تماشایی ایوان پریشیچ با کمترین فاصله از کنار دروازه تیبو کورتوآ به بیرون رفت.
دقیقه 11: کاراسکو فرصت عالی گلزنی برای بلژیک را هدر داد و شوت او از زاویه بسته پس از برخورد به مدافع کرواسی به کرنر رفت. 
دقیقه 13: پاس در عمق تماشایی کوین دی‌بروینه را مرتنز نتوانست استفاده کند و ضربه بغل پای او از بالای دروازه کرواسی راهی اوت شد.
دقیقه 15: یانیک کاراسکو در محوطه جریمه کرواسی با کف پا روی آندره کراماریچ خطا کرد تا آنتونی تیلور نقطه پنالتی را نشان بدهد. البته داور پس از دو دقیقه و بنابر تصمیم کمک‌های ویدئویی خود، دستور به بازبینی صحنه داد و اعلام نمود کراماریچ، مهاجم کروات‌ها قبل از اینکه خطایی روی او اتفاق بیفتد، در آفساید قرار داشت.

دقیقه 49: یانیک کاراسکو تلاش زیادی برای رسیدن به توپ انجام داد که شوت او از بین مدافعان و گلر کرواسی ثمری نداشت.
دقیقه 50: شوت تماشایی متئو کواچیچ نزدیک بود گل اول کرواسی را به همراه داشته باشد که تیبو کورتوآ توپ را از زیر طاق بیرون کشید و به کرنر فرستاد.
دقیقه 50: روی دفع ناقص لوکاکو پس از توپ ارسالی از کرنر، سوسو پشت محوطه جریمه بلژیک صاحب توپ شد که شوت روی پای او بی‌حاصل راهی اوت شد.
دقیقه 51: کوین دی‌بروینه نتوانست پاس‌های پیاپی بازیکنان بلژیک را به نتیجه برساند و شوت بی‌دقت او از روی خط محوطه جریمه با فاصله زیاد از دروازه کرواسی به بیرون رفت.
دقیقه 54: شوت ناگهانی مارسلو بروزوویچ را تیبو کورتوآ با واکنش سریع و حالت درازکش دفع کرد.
دقیقه 60: عجب موقعیتی برای شیاطین سرخ هدر رفت. پاس در عمق چشم‌نواز دی‌بروینه برای کاراسکو را این بازیکن با شوت زمینی زد که مدافعان کرواسی آن را دفع کردند ولی در ریباند لوکاکو توپ را به تیرک عمودی دروازه کوبید تا دروازه شاگردان دالیچ باز نشود.
دقیقه 62: روملو لوکاکو در دو صحنه پیاپی می‌توانست تعویضی طلایی بلژیک لقب بگیرد که ضربه سر او روی سانتر دی‌بروینه بی‌دقت بود و از بالای دروازه خالی کرواسی راهی اوت شد.
دقیقه 68: پاس به بیرون کواچیچ را مودریچ با حضور به موقع در محوطه جریمه مهار کرد که شوت روی پای او را کورتوآ دراختیار گرفت.
دقیقه 69: شوت دی‌بروینه از زاویه بسته دقت لازم را نداشت تا دومینیک لیواکوویچ به راحتی توپ را جمع کند.
دقیقه 78: ارسال دی‌بروینه از روی کرنر و ضربه سر فرتونگن، مدافع پیشتاخته بلژیک به پاسالیچ برخورد کرد و راهی اوت شد که داور در این صحنه اعلام کرنر نکرد و توپ را دراختیار کروات‌ها قرار داد.
دقیقه 87: نزدیک بود دروازه کرواسی روی ضربه دی‌بروینه باز شود، اما توپ به لوکاکو برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 90: لوکاکو به شکل باورنکردنی چهارمین فرصت طلایی بلژیک را هدر داد و این بار ارسال تورگان هازارد به مقابل دروازه خالی کرواسی را با یک ضربه عجیب دراختیار دومینیک لیواکوویچ قرار داد.

🔴 در حاشیه
* ترکیب تیم ملی کرواسی در دیدار امشب مقابل بلژیک، نسبت به مسابقه اخیرشان که کانادا را شکست دادند، هیچ تغییری نداشته است.
* بلژیک با 4 تغییر نسبت به بازی قبل که برابر مراکش شکست خورد، امشب دیدار با کرواسی را آغاز کرده که لئاندرو تروسارد، تورگن هازارد، ادن هازارد و میچی باتشوایی، از جمع نفرات اصلی خارج شده‌اند.
* رئیس جمهوری کرواسی برخلاف دیگر مقامات کشورها و فدراسیون‌ها در جایگاه ویژه ننشست و تصمیم گرفت در جمع هواداران‌شان حضور پیدا کند.
* مارتینز پس از هدر رفتن دو موقعیت جدی بلژیک تا دقیقه 15 افسوس فرصت‌های از دست رفته را خورد.
* لوکا مودریچ، کاپیتان کرواسی پس از رد شدن پنالتی تیمش در دقیقه 18 اعتراض شدیدی به داور انگلیسی داشت.
* ادن هازارد که در اقدامی عجیب روی نیمکت نشانده شده بود، در دقیقه 87 جای توماس مونیه را گرفت و با بازوبند کاپیتانی در زمین حاضر شد.

فیلم/  خلاصه بازی بلژیک ۰ - کروواسی ۰
 
https://jahannews.com/vdcdzz0j5yt0xn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzz0j5yt0xn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *