پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

برتری تونس مقابل فرانسه با طعم زهر!

چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب: 820796
تیم فوتبال تونس با ارائه نمایشی شگفت‌انگیز برابر مدافع عنوان قهرمانی، تیم قدرتمند فرانسه را شکست داد اما از صعود به دور بعد باز ماند.
برتری تونس مقابل فرانسه با طعم زهر!
گروه ورزشی جهان نيوز:  در سومین و آخرین دور از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی 2022، فرانسه از پیش‌صعود کرده به مصاف تونس رفت و با یک گل مغلوب شد.

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه که در سال 2018 خروس‌ها را به قهرمانی در جام جهانی رساند، امروز به بازیکنان اصلی خودش استراحت داد و با ستاره‌های کمتربکارگرفته شده فرانسه تیم را ارنج کرد.

بازی از همان دقیقه نخست با حملات تیم تونس همراه بود و آنها خیلی زود به گل رسیدند اما این گل توسط کمک داور مردود اعلام شد. در ادامه بازی در نیمه اول فرانسوی‌ها حرفی برای گفتن نداشتند و این شاگردان خدری بودند که سخت به دنبال گل بودند.

در نیمه دوم وهب خضری، ستاره باسابقه تونس نخستین گل تیمش در این تورنمنت را با حرکتی تماشایی به ثمر رساند تا امید تونسی‌ها به صعود بالا رود.

در ادامه دشان با به بازی آوردن چهار ستاره اصلی خودش سعی در جبران نتیجه داشت اما موفق نشدند تا در نهایت تونسی‌ها سه امتیاز این بازی را از آن خود کنند اما شیرینی این پیروزی برابر تیم مدافع عنوان قهرمانی با حذف از مرحله گروهی تلخ شد چرا که در بازی همزمان استرالیا موفق شد دانمارک را شکست داده و با شش امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه صعود کند.

جام جهانی 2022 قطر - گروه D - دور سوم
ورزشگاه: اجوکیشن سیتی(شهر دوحه) 
چه‌ارشنبه: 1401/09/09 - ساعت 18:30

داور: متئو کانگر / کمک‌ها: مارک روله و تویتا ماکاسینی / کمک داور ویدئویی: عبدالله المری

تیم ملی فرانسه
مانداندا، دیساسی، واران (63- سالیبا)، کوناته، کاماوینگا، شوامنی، فوفانا، ورتو(63-آدرین رابو)، کومان (63- امباپه)، گندوزی و کولاموآنی
سرمربی: دیدیه دشان

تیم ملی تونس
داهمن، مریاح، تالبی، قاندری، معلول، لایدونی، کچیردا، سخیری، بن‌سلیمان، بن‌رمضان و خضری (60 -ایسام جبالی)
سرمربی: جلال خدری

کارت زرد: 
تونس: وجدی کچیردا

شرح گل:
تونس یک - فرانسه صفر( وهبی خضری)؛ دقیقه 58: وهبی خضری، بازیکن با سابقه تونس بعد از یک حرکت فردی به سمت دروازه فرانسه، با ضربه‌ای آرام بعد از تک به تک شدن با مانداندا، توپ را به تور دروازه فرانسه چسباند. او بلافاضله بعد از گل تعویض شد.

⏱ لحظات حساس:
دقیقه 8: نادر قاندری روی ضربه ایستگاهی نخستین گل تونس در این دوره از مسابقات را به ثمر رساند اما داور مسابقه با دیدن پرچم کمک داور، گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۲۵: کومان، وینگر امروز فرانسه در اولین موقعیت جدی تیمش درون محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه او با پای چپ از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه30: ضربه سر بن سلیمان بعد از برخورد با کوناته و کم شدن ضرب توپ، در اختیار مانداندا قرار گرفت.

دقیقه 35: ضربه پای چپ سخیری از راه دور به سمت دروازه رفت که مانداندا این توپ را مشت کرد.

دقیقه 45: آخرین فرصت تونس با شوت خضری ایجاد شد که ضربه این بازیکن از پشت محطوه جریمه با اختلافی نه‌چندان کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 52: بعد از تعلل فوفانا در محوطه جریمه توپ به لایدونی رسید اما ضربه این بازیکن از زاویه بسته به بیرون رفت.

دقیقه 79: ارسال دمبله بدون برخورد با بازیکنان به دهانه دروازه رسید که داهمن توپ را به طور خطرناکی دفع کرد تا در نهایت بازیکنان تونس توپ برگشتی را راهی کرنر کنند.

دقیقه 82: عثمان دمبله با شوتی از راه دور دروازه تونس را تهدید کرد که داهمن با جایگیری مناسب توپ را در مهار کرد.

دقیقه 89: کیلیان امباپه، فوق ستاره تیم ملی فرانسه بعد از یک حرکت انفرادی فوق‌العاده موازی با خط عرضی زمین، از زاویه بسته به سمت دروازه تونس شوت زد که داهمن به خوبی توپ را دفع کرد.

دقیقه 90: بعد از چند پاس متوالی، کولو موآنی از پشت محوطه جریمه قصد داشت با یک بغل پای فنی دروازه داهمن را باز کند که این گلر با نوک انگشتش توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 93: کیلیان امباپه از روی یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه می‌توانست دروازه حریف را باز کند که ضربه‌اش به دیوار دفاعی برخورد کرد و در ادامه سانتر ارسالی از سوی او توسط داهمن دفع شد.

🔴 حاشیه:
* با ۳۷ سال و ۸ ماه، استیو مانداندا با حضور در بازی فرانسه مقابل تونس، به مسن‌ترین بازیکن فرانسه در تاریخ جام‌های جهانی تبدیل شد.
*دشان که با ترکیبی از بازیکنان ذخیره تیمش را به مصاف تونس فرستاده بود، بعد از دریافت گل دست به چند تعویض زد و امباپه، ربیو و گریزمان را به بازی فرستاد.
* به مانند سایر بازی های جام جهانی قطر، این بازی هم وقت اضافه زیادی داشت و هشت دقیقه وقت اضافی از سوی داور اعلام شد.

🥇 بهترین بازیکن زمین
 وهب خضری، ستاره باسابقه تیم ملی تونس با نمایشی درخشان در طول بازی، علاوه بر به ثمر رساندن تک گل تونس، بازی با کیفیتی از خود ارائه کرد و شایسته دریافت این عنوان است.

🚨اتفاق ویژه
آنتوان گریزمان در آخرین دقیقه بازی با یک ضربه والی دروازه تونس را باز کرد اما بعد از دو دقیقه بازبینی صحنه، داور گل او را رد کرد تا فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی برابر تونس شکست بخورد.

فیلم/ خلاصه بازی فرانسه ۰ - تونس ۱
https://jahannews.com/vdcjhyeomuqe8az.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhyeomuqe8az.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *