جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۴
۲
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

پیروزی و صعود پرتغال در شب اعلام پنالتی توسط فغانی +فیلم

سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 820555
تیم ملی فوتبال پرتغال با درخشش برونو فرناندز در مسابقه‌ای که علیرضا فغانی قضاوت آن را برعهده داشت، با برتری ۲ بر صفر مقابل اروگوئه به مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی قطر صعود کرد.
سند صعود پرتغال در شب قضاوت فغانی امضا شد
گروه ورزشی جهان نيوز: در آخرین بازی از شب نهم جام جهانی 2022 دوشنبه شب از ساعت 22:30 به وقت تهران از گروه H در ورزشگاه لوسیل، تیم ملی پرتغال به مصاف اروگوئه رفت و این تیم را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد.

هر دو گل این بازی را که علیرضا فغانی قضاوتش را برعهده داشت، برونو فرناندز در دقایق 54 و 3+90 (پنالتی) به ثمر رساند تا پرتغال با کسب دومین پیروزی خود در جام بیست‌و‌دوم، 6 امتیازی شود و به عنوان اول تیم از گروه H‌ و سومین تیم پس از فرانسه و برزیل به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. گل دوم پرتغال روی بازبینی یک صحنه توسط فغانی و استفاده او از VAR رقم خورد.

در این بازی پرتغالی‌ها نه تنها در کسب نتیجه بلکه از نظر آماری هم نسبت به حریف خود برتری داشتند چرا که بیش از 60 درصد تملک توپ داشتند و موقعیت‌های خطرناک‌تری هم روی دروازه اروگوئه‌ای‌ها ایجاد کردند که حتی پس از به ثمر رسیدن گل دوم‌شان هم ادامه داشت.

برخلاف پرتغال که با سه امتیاز این بازی صعودش را قطعی کرد، اروگوئه با قبول دومین بازی بدون برد خود (پس از تساوی مقابل کره جنوبی) یک امتیازی ماند و به خاطر تفاضل گل ضعیف‌تر نسبت به کره‌ای‌ها در قعر جدول قرار گرفت. این بدان معناست که لوئیس سوارس و یارانش برای صعود باید در هفته پایانی غنا را شکست دهند.

در پایان دور دوم بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی، وضعیت جدول گروه H‌ به شرح زیر است:

 
https://jahannews.com/vdccpxq4p2bqip8.ala2.html
jahannews.com/vdccpxq4p2bqip8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کریستیانو
Iran, Islamic Republic of
رونالدو گل میزنه
عزیز
Iran, Islamic Republic of
بازیکن چرا باید خودش رو جلوی توپ بندازه، تصیمیم پنالتی صحیح است.