پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۳
چالش تشکیل دولت با نئوفاشیست‌های صهیونیست

ماهیت تروریستی دولت جدید بنیامین نتانیاهو/ کلکسیون سیاستمداران حامی خشونت و تروریسم

يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 820435
 انتظار می رود که میزان انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی پس از استقرار دولت جدید این رژیم، تعمیق و تشدید شود.
ماهیت تروریستی دولت جدید بنیامین نتانیاهو/ کلکسیون سیاستمداران حامی خشونت و تروریسم
گروه بین الملل جهان نيوز: پس از برگزاری انتخابات پارلمانی یکم نوامبر در اراضی اشغالی و پیروزی بنیامین نتانیاهو و ائتلاف افراط گرایان جریان راست افراطی رژیم صهیونیستی که متحد وی در جریان انتخابات مذکور بودند، بار دیگر "بی بی"(لقب نتانیاهو) مامور تشکیل دولت در رژیم اشغالگر قدس شده است.

وی که پس از 12 سال حضور متمادی در کرسی نخست وزیری رژیم صهیونیستی، حدودا یک سال قبل به واسطه ائتلاف نفتالی بنت و یائیر لاپید و طیفی از احزاب متضاد و نامتقارن صهیونیست، قدرت را واگذار کرده بود، اکنون بار دیگر در چهارچوب ها و قالب هایی جدید به صدر عرصه سیاسی رژیم صهیونستی بازگشته است.

شاید مشخص ترین ویژگی پیروزی اخیر نتانیاهو در جریان انتخابات پارلمانی رزیم صهیونیستی این باشد که طیفی از سیاستمداران و جریان های افراطی و حامی خشونت و بعضا تروریسم(از احزابی نظیر "صهیونیسم مذهبی")، متحدان اصلی نتانیاهو بوده اند و این مساله با توجه به تداوم وضعیت بی‌ثبات ائتلاف تحت رهبری نتانیاهو و پیروزی نه چندان قدرتمندانه آن در جریان انتخابات یکم نوامبر، تبعات و پیامدهای قابل توجهی را برای آینده معادلات سیاسی در اراضی اشغالی به همراه خواهد داشت.

مساله حضور چهره های افراطی و نئوفاشیست در دولت جدید نتانیاهو به قدری نگران کننده بوده که بر اساس آنچه منابع خبری اعلام کرده اند، دولت بایدن به نتانیاهو اعلام کرده که بهتر است تا جای ممکن پُست های حساس سیاسی و امنیتی را در اخیار آن ها قرار ندهد.

البته که در عین حال، جامعه بین المللی نگرانی های گسترده ای نیز در مورد توسعه شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در دولت جدید این رژیم دارد(زیرا نئوفاشیست های متحد نتانیاهو از جمله مهمترین حامیان ایده توسعه شهرک های مذکور بدون توجه به انتقادات بین المللی هستند).

در این راستا، انتظار می رود که میزان انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی پس از استقرار دولت جدید این رژیم، تعمیق و تشدید شود. در ادامه به شماری از سیاستمداران افراط گرای متحد نتانیاهو که به احتمال فراوان عهده‌دار سمت های ارشد در دولت وی خواهند شد، و سابقه ای سیاه در حوزه های خشونت ورزی، افراطی گرای و حتی تروریسم دارند، اشاره می شود.

ایتامار بن گویر
"ایتامار بن گویر" مشهورترین متحد نتانیاهو جهت تشکیل دولت آتی در اراضی اشغالی است. او در شهرک های غیرقانونی رژیم صهیونیستی زندگی می کند و شخصا در جریان سرکوب اعتراضات فلسطینی ها در محله "شیخ جراح" واقع در شرق بیت المقدس شرکت کرده بود و اسلحه خود را به سوی مردم معترض فلسطین که نسبت به اخراج از خانه و کاشانشان اعتراض داشتند، نشانه رفت.  

جالب اینکه گفته شده بن گویر تصویری از "باروخ گلدشتاین" همان تروریست صهیونیستی که در سال 1994، با حمله به مسجد ابراهیمی موجب شهادت 29 فلسطینی شد را در منزل خود نصب کرده و وی را یک قهرمانِ تمام عیار می داند.

بن گویر به عنوان یک "کاهنیست" اقدام به برگزاری کارزار انتخاباتی خود کرده است. جنبشی که توسط "رابی میر کاهن" بنیانگذاری شده است. همان فردی که سازمان متعلق به او یعنی "اتحادیه دفاع یهودی" توسط ایالات متحده آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است.

وی همچنین عضوی از حزب فاشیستی "کاچ" بوده که در خودِ اراضی اشغالی به مثابه حزبی ممنوعه و غیرقانونی شناخته شده است(در سال 1994). به احتمال زیاد بن گویر در دولت نتانیاهو به عنوان وزیر امنیت عمومی منصوب خواهد شد. در این پُست، او مسوولیت ارتش رژیم صهیونیستی را علی رغم آنچه بی کفایتیِ وی جهت حضور در آن به دلیل پیشینه و عملکردهای سیاسی اش عنوان شده، به دست خواهد گرفت.

ایتامار بن گویر، متحدان سیاسی نظیر "باروخ مارزل" دارد که خواستار اخراج گسترده چیزی قریب به 300 هزار فلسطینی از خانه و کاشانه‌شان و توسعه شهرک‌سازی‌های غیر قانونی صهیونیست ها هستند. او در این رابطه به صراحت در موضع گیری می گوید که «هیچ چیز تا زمانی که باتلاق را به کل نخشکانده ایم برای ما متوقف نمی‌شود». موضوعی که به صراحت حاکی از اراده و جدیت طیف راست افراطی اسرائیل جهت برخورد قهری و سخت گیرانه در رابطه با فلسطینی ها است. 

ایتامار بن گویر همچنین بیش از 50 بار در دادگاه های رژیم صهیونیستی به دلایل مختلف حاضر شده است. موضوعی که سبب شده تا وی به صورت خودکار به یک وکیل حقوقی نیز تبدیل شود و صرفا خودش از خود دفاع کند. وی خواستار اخراج دسته جمعی فلسطینی ها از خانه و کاشانه شان و حتی کنار زدن آن دسته از سیاستمداران فلسطینی است که هیچ اعتقادی به رژیم صهیونیستی ندارند.

بزالِل اسموتریچ
بزالِل اسموتریچ نیز همچون ایتامار بن گویر، در یکی از شهرک های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهر نابلس زندگی می کند. اسموتریچ سابقه ای سیاه در اقدام علیه منافع ملت فلسطین و سرکوب آن ها دارد. او زمانی در موضع گیری گفته بود که "فلسطینی ها باید یاد بگیرند که یا در خدمت اسرائیل باشند و یا کشته شوند".

اسموتریچ از جمله بنیانگذاران سازمان موسوم به Regavim است که در کنار نیروهای مسلح و امنیتی رژیم صهیونیستی، نقش قابل ملاحظه ای را در سرکوب حرکت های جریان مقاومت ملت فلسطین در عمق اراضی اشغالی بازی کرده است. او بارها شخصا علاوه بر اینکه خواستار سرکوب فلسطینی ها شده، خود نیز در این روند مشارکت داشته و از آن با افتخار یاد کرده است.

اوفیر سافر
"اوفیر سافِر" نیز از جمله دیگر چهره های مهم متحد با نتانیاهو است. وی پیشتر عضو حزب لیکود(حزبی که نتانیاهو رهبر آن است) بود و بیش از همه به دنبال افزایش بودجه نظامی ارتش رژیم اشغالگر قدس و همچنین پیشبرد دستورکارِ "یهودی سازی" فلسطین است.

وی پیشتر در ارتش رژیم اسرائیل یک سرگرد نیروی زمینی بوده و البته از جمله چهره های کلیدی دولت آتی نتانیاهو در اراضی اشغالی خواهد بود. انتظار می رود که وی فشارهای گسترده ای را جهت گسترده تر شدن و تشدید فعالیت های نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین وارد کند.

آلماگ کوهن
"آلماگ کوهن" یکی از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به "کِنست" است که عضو حزب "قدرت یهودی" است. وی پیشتر از ارتش رژیم صهونیستی به تیم نیروهای ویژه پلیس این رژیم پیوسته است. او در ماه مارس سال جاری میلادی، یک گروه شبه نظامی را جهت برخورد با فلسطینی ها در منطقه "نقب" ایجاد کرده است.

او پیشتر عکس های نژادپرستانه و با ماهیت اشغالگرانه زیادی را به نشانه آنچه برتری صهیونیست ها بر فلسطینی‌ها می داند، منتشر کرده است. البته که سابقه وی در افراط گرایی و خشونت ورزی علیه ملت فلسطین نقاط سیاه زیادی دارد.

سیمها راتمن
"سیمها راتمن" یکی دیگر از متحدان نزدیک رژیم نتانیاهو است که به حزب "اتحاد ملی" رژیم صهیونیستی تعلق دارد. وی در شهرک های غیرقانونی رژیم صهیونیستی زندگی می کند و به صراحت خواستار نابودی و تخریب مسجد الاقصی است. او بی مهابا علیه اعتقادات دینی مسلمانان موضع گیری می کند و معتقد است آن ها باید تمام و کمال تسلیم درخواست های رژیم صهیونیستی شوند.

بیشتر بخوانید:
چرا بازگشت نتانیاهو با استقبال سردِ بین المللی مواجه شد؟
۳ دلیل عمده که اسرائیل در بن بست می‌ماند
https://jahannews.com/vdcjtyeoiuqe8xz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjtyeoiuqe8xz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستم
France
بدون شک نتانیاهو برای مشروع جلوه دادن رژیم صهیونیستی به جهانیان علاوه بر شیوه قبلی ایران هراسی با قصد سلطه بر منطقه برنامه نا امن کردن مرزهای ایران با کمک آمریکا را داردو اتحاد دولت ما ومردم با گفتگو و رفع اختلافات مانع ان خواهد
Iran, Islamic Republic of
هرچقدر فاشیست وجنگ طلب باشند به نابودی رژیم صهیونیستی سرعت می بخشند