کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افاضات جدید علی مطهری:

دوماه سیاهپوشی شهر و عزاداری صداسیما در محرم و صفر مردم را افسرده و جوان‌ها را دین زده می‌کند

6 آذر 1401 ساعت 10:47

مطهری همچنان مدعی است: مشکلات اقتصادی ما تنها در صورتی اصلاح می‌شود که در توافقی با دنیا موضوع برجام را حل کنیم وگرنه وضع معیشت مردم خوب نمی‌شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی مطهری، در تازه ترین گفتفگوی خود که با خبرآنلاین انجام گرفته مدعی شده است که دوماه عزاداری محرم و صفر در صداوسیما و سیاه پوشی شهر در این ایام مردم را افسرده و جوانان را دلزده می کند!

فارغ از آنکه مطهری از شناخت مردم امام حسینی ایران غافل است، باید بداند که دوماه سیاه پوشی شهر و دو ماه عزاداری صداوسیما از بیخ و بن یک دروغ آشکار است. جناب مطهری برای فهم ادعای کذب خود می تواند آرشیو رسانه ملی در محرم و صفر گذشته را بررسی کند تا متوجه شود اتفاقا صداوسیما طبق همین خواسته مطهری عمل می کند. نکته قابل توجه دیگر آن است که آقایان مدعی هستند مردم رسانه ملی را نمی‌بینند!

از نکات دیگر این گفتگو است که مطهری همچنان مدعی است تنها راه برون رفت کشور از مشکلات برجام و FATF است. ظاهرا برخی اصلاح طلبان همچون مطهری اصرار دارند تا در مقابل فهم واقعیت ها مقاومت کنند. آقایان در ماجرای واکسن هم معتقد بودند که تا سر تسلیم فرود نیاوریم از واکسن خبری نیست و روزانه صدها نفر را راهی قبرستان می کردند؛ همان طور که در هشت سال روحانی معیشت بسیاری از خانواده ها را به چالش جدی کشیده شد.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات مطهری را در ادامه خواهید خواند:

*مرگ خانم مهسا امینی خیلی جانسوز بود و متاسفانه مسئولان مربوط در نیروی انتظامی و وزارت کشور عکس‌العمل خوبی نشان ندادند. اگر همان اول اعلام می‌کردند که اگرچه ضرب و شتمی نبوده ولی ایشان در زیرمجموعه ما فوت شده و ما مسئول هستیم و عذرخواهی می‌کردند شدت اعتراضات خیلی کمتر می شد. البته انصافا اگر مردم هیچ اعتراضی نمی‌کردند، آن موقع باید ناراحت می شدیم که چرا در مقابل چنین حادثه‌ای که عواطف انسانی افراد جریحه دار شده کسی اعتراض نکرده است.

*هدف اولیه انقلاب این بوده که ایران الگوی یک کشور اسلامی و پیشرفته دارای رفاه بشود و سایر ملتهای مسلمان از ما پیروی کنند، در حالی که الان نه تنها الگو نیستیم بلکه کشورهای اسلامی از ما می‌ترسند و برخی از آن‌ها در دامن اسرائیل افتاده‌اند.

*ناچارند اصلاحاتی را در حکمرانی انجام دهند نه به خاطر اعتراضات اخیر بلکه قبلا باید این کارها انجام می‌شد. باید فضای سیاسی و دست مجلس به عنوان نماینده مردم بازتر باشد. صدا و سیما باید رویه‌اش را تغییر دهد، سخت‌گیری‌ها از روی مطبوعات و به طور کلی رسانه‌ها برداشته شود تا نترسند و دچار خودسانسوری نشوند. برای ایجاد انتخابات آزاد، شورای نگهبان باید روشش را تغییر دهد .مردم ناراضی هستند چون احساس می‌کنند در سرنوشت کشور شریک نیستند.

*مشکلات اقتصادی ما تنها در صورتی اصلاح می‌شود که در توافقی با دنیا موضوع برجام را حل کنیم وگرنه وضع معیشت مردم خوب نمی‌شود. با معطل ماندن برجام سختی‌های غیر ضروری بر مردم تحمیل کرده‌ایم.

*عده‌ای فکر می‌کنند تحریم‌ها نعمت است و دارند تحریم‌ها را دور می‌زنند و بی‌اثر می‌شوند؛ یا این‌که امریکا رو به افول است و باید آخرین ضربه را وارد کنند. این‌ها خیالات است و باعث ایجاد سختی‌های غیر ضروری برای مردم شده است. مردم فلسفه این سختی‌ها را و این که به کجا می‌خواهیم برسیم درک نمی‌کنند. دائم از خود می‌پرسند چرا باید این سختی‌ها را تحمل کنیم؟ زمانی به کشور تجاوز شده و خاک ما را اشغال کرده‌اند، می‌گوییم تا آخر می‌ایستیم، حتی اگر صد هزار کشته دهیم تحمل می‌کنیم چون هدف روشن است. ولی الان معلوم نیست چرا تحریم‌ها را باید تحمل کنیم؟ آیا می‌خواهیم اول آمریکا را نابود کنیم بعد وارد زندگی طبیعی و عادی شویم؟ این که نمی‌شود!

*امریکا بزرگ‌ترین قدرت دنیاست و با یک فرمانش تمام بانک‌ها با ما همکاری نمی‌کنند. آیا با قطع رابطه، با ادامه تحریمها و عدم توافق بر روی برجام به آمریکا ضربه زده‌ایم یا به ملت خودمان؟ زمانی می‌توانیم به امریکا ضربه بزنیم که قدرت اقتصادی پیدا کنیم. به نظر من راه حل فعلی برای مسائل اقتصادی این است که در ابتدا برجام را به جایی برسانیم، حالت طبیعی پیدا کنیم، مسئله FATF را حل کنیم و بعد از آن حل مسائل فنی اقتصادی مثل تورم، کاهش نقدینگی و رشد اقتصادی با اقتصاددآن‌ها است.

*مربیان جامعه مثل روحانیت و صدا و سیما و آموزش و پرورش و آموزش عالی هم کوتاهی کرده‌اند. به عنوان نمونه روش ما در تبلیغ دین را ببینید که وقتی محرم فرا می‌رسد از اول محرم تا آخر صفر پرچمهای سیاه در میدان‌های شهرها بالا می‌رود و صدا و سیما دو ماه سینه‌زنی و عزاداری راه می‌اندازد. این روش مردم را افسرده و جوآن‌ها را از دین زده می‌کند. در حالی که می‌توانند فقط از هشتم تا دوازدهم محرم و روز اربعین و دو سه روز آخر صفر را عزاداری کنند و بقیه را مردم حتی مراسم عقد و عروسی برگزار کنند.

درباره «علی مطهری» بیشتر بخوانید:
مردم اعتراض دارند چرا درباره برجام تعلل کردید؟!
بتمرگ و پفیوز را گفتم ولی آرام/ ادای کف گرگی را درآوردم
ارادت به بازرگان، مطهری را به تحریف «انقلابی گری» کشاند
فکر می کنند کسی مخالف ولی فقیه نظر داد از دین خارج شده
عرب ها را ترسانده‌ایم و به دامان اسرائیل فرستادیم
ردصلاحیت شدم اما به دل نمی‌گیرم/ برای آینده انقلاب نگرانم!
اوباما فضا را برای ایران باز کرد که در عراق و سوریه نفوذ کردیم
برای مسئولیت باید اهل سنت را به شیعه ترجیح بدهیم
یک مدتی مسائل منطقه‌ را کم رنگ کنیم تا برجام پا بگیرد
دوباره می‌خواهيم منافع ملی را فدای ژست انقلابی كنيم؟!


کد مطلب: 820396

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/820396/دوماه-سیاهپوشی-شهر-عزاداری-صداسیما-محرم-صفر-مردم-افسرده-جوان-ها-دین-زده-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com