سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۶
۲

لواندوفسکی انتقام مسی را از عربستان گرفت

شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب: 820298
رابرت لواندوفسکی بلاخره در جام جهانی گلزنی کرد و اختلاف با عربستان را به گل رساند.
لواندوفسکی انتقام مسی را از عربستان گرفت
گروه ورزشی جهان نيوز: امروز شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶:۳۰ تیم‌های ملی عربستان و لهستان در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم رفتند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه C

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی (دوحه) - ساعت ۱۶:۳۰ - تماشاگر:

داور: ویلتون سامپایو (برزیل)/ کمک‌ها: برونو باشیلیا (برزیل) برونو پیرس (برزیل) ،‌ داور چهارم: کوین اورتگا (پرو) / داور ویدیویی: آرماندو ویارئال (آمریکا)

ترکیب لهستان:
وویژک شزنی، کمیل گلیک، یاکوب کیویور، متیو کش، بارتوش برزینسکی، گرژگورز کریچوویاک، کریستیان بیلیک، آرکادیوژ میلیک (۷۱ کریشتوف پیانتک)، پرزمیسلاو فرانکوفسکی، پیوتر زیلنسکی (۶۳ یاکوب کامینسکی) و روبرت لواندوفسکی

سرمربی: چسلاو میخنیویچ

ترکیب عربستان:
محمد العویس، عبدالله العمری، علی البلیهی، سعود عبدالحمید، محمد آلبورایک (۶۵ سلطان الغنام)، عبدالله المالکی (۸۵ عبدالرحمن العبود)، سامی الناجی (۴۶ نواف عبید) نواف عبید (۵+۹۰ باهه بری)، محمد کنو، فراس البریکان، سالم الدوسری و صالح الشهری (۸۵ ناصر الدوساری)

سرمربی : هروه رنار

اخطارها:
کارت زرد لهستانیاکوب کیویور(۱۵) ، متی کش(۱۶) ، آرکادیوژ میلیک(۱۹)
کارت زرد عربستان: عبدالله المالکی(۲۰) ، عبدالله الامری(۴+۴۵)

⚽شرح گل:
لهستان ۱ - عربستان 0

دقیقه ۳۹: یک شروع بلند و دقیق از شزنی در نزدیکی خط نیمه به رسید و بازیکن لهستان با یکضرب توپ را به لوا رساند او هم با حرکت درون محوطه شانس خود را امتحان کرد ولی موفق نشد و توپ از دروازه دور شد لوا دوباره توپ را گرفت و با پاس روی شش قدم زیلنسکی را در مقابل دروازه قرار داد و او هم سقف دروازه را پیدا کرد.

لهستان ۲ - عربستان ۰
دقیقه ۸۲: 
یک اشتباه غیر قابل بخشش از عبدالله المالکی مدافع عربستان باعث شد روبرت لواندوفسکی با یک توپ ربایی سریع از روی قوس محوطه  پا به توپ وارد محوطه شود و در موقعیت تک به تک هنر خود را نشان دهد و با یک ضربه به گوشه دروازه تیمش را دو گل پیش انداخت.

⏱دقایق حساس:
دقیقه ۸: بازی شجاعانه بازیکنان عربستان در این دقایق به چشم می‌آید. الدوساری با یک جابجایی بدن زیبا یار مقابل خود را برداشت و به سمت دروازه عربستان حرکت کرد ولی شوت او بعد از برخورد با سر مدافع لهستان به کرنر رفت.

دقیقه ۱۴: یک حمله فوق‌العاده از بازیکنان عربستان با هنرنمایی محمد کانو باعث شد شزنی عکس العمل فوق العاده‌ای از خود نشان بدهد و با یک دست توپ را به کرنر بفرستد. محمد کانو با برداشتن توپ و جا گذاشتن سه بازیکن لهستان به نزدیکی‌های محوطه لهستان رسید و بعد از یک و دو با هم‌تیمی با یک ضربه بغل پا سقف دروازه لهستان را هدف گرفت اما شزنی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۶: بالاخره روی یک ضربه کرنر لهستان توانست یک موقعیت به دست بیاورد. ارسال زیبای زیلنسکی به میانه‌های محوطه جریمه روی سر بیلیک فرود آمد و او هم یک ضربه سر فوق العاده به توپ زد اما الشهری با جاگیری مناسب توپ را به کرنر فرستاد. ضربه دوم کرنر هم ثمری نداشت.

دقیقه ۱+۴۵: دو فوق واکنش از شزنی باعث شد موقعیت طلایی برای تساوی از چنگ عربستان برود. او ابتدا پنالتی الدوساری را دفع کرد و در ادامه ضربه محمد آلبورایک را از روی شش قدم به کرنر فرستاد تا لهستان همچنان امیدهایش زنده باشد و دروازه خود را بسته نگه دارد. بدون شک وویژک شزنی ستاره لهستان در این نیمه بود.

شرح پنالتی:
دقیقه ۴۴:
صالح الشهری پا به توپ در حال نفوذ از جناح چپ محوطه لهستان بود ولی توپ صالح بعد از برخورد او با بلیک به بیرون رفت. بازیکنان و هواداران عربستان به شدت به تصمیم ادامه بازی داور معترض بودند ولی داور توجهی به این قضیه نکرد. در ادامه کمک داور ویدیویی به داور پیشنهاد بازبینی صحنه را داد و او هم بعد از بازبینی صحنه در مانیتور کنار زمین نقطه پنالتی را نشان داد و عربستان را صاحب یک ضربه پنالتی کرد.
 

دقیقه ۵۶: یک موقعیت مناسب گلزنی دیگر برای عربستان در نزدیکی شش قدم لهستان با واکنش خوب شزنی دفع شد. توپ ارسالی به محوطه لهستان از جناح چپ با دفع ناقص یاکوب کیویور به هم‌تیمی کمیل گلیک برخورد کرد و مقابل سالم الدوساری قرار گرفت اما ضربه این بازیکن با پای چپ شزنی دفع شد و این موقعیت هم برای عربستان از دست رفت.

دقیقه ۶۰: دو موقعیت پیاپی گلزنی برای عربستان ابتدا بازی ترکیبی شاهین‌ها با کنترل خوب و پاس الدوساری به فیراس البورایکان رسید و او با نفوذ به محوطه جریمه یک ضربه پرقدرت را به سمت دروازه لهستان شلیک کرد اما توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت. در شروع مجدد هم پرس بالای بازیکنان عربستان مدافع را به اشتباه انداخت و الشهری با نفوذ به محوطه در حال ایجاد موقعیت خطرناک بود اما توپ از این بازیکن جدا شد و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۶۴: باز هم برخلاف جریان بازی موقعیت جدی و خطرناک برای لهستان ایجاد شد. یک سانتر به داخل محوطه عربستان با ضربه شیرجه‌ای سر آرکادیوژ میلیک به تیر دروازه برخورد کرد و میلیک در گلزنی ناکام ماند.

دقیقه ۶۶: لرزیدن تیرک افقی و عمودی دروازه عربستان تنها در دو دقیقه. این‌بار روبرت لواندوفسکی روی یک پاس کم ارتفاع از جناح راست توپ را به تیر دروازه عربستان زد تا همچنان در گلزنی در بزرگترین رقابت فوتبالی جهان ناکام باشد

دقیقه ۶۹: شوت داخل پای راست سالم الدوساری از پشت محوطه درست به جایی رفت که دروازه بان لهستان حضور داشت و شزنی مشکل خاصی برای کنترل توپ نداشت.

دقیقه ۷۸: سعود عبدالحمید پا به توپ به موازات خط عرضی زمین وارد محوطه جریمه شد و دو بازیکن را جا گذاشت ولی توپ او زده شد ولی عبدالله المالکی خودش را به محوطه رساند یک ضربه فنی پای چپ را به سمت دروازه لهستان زد اما شوت این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.


دقیقه ۹۰: از هم گسیختگی در خط دفاعی عربستان مشهود است. لواندوفسکی یکبار دیگر با استارت سریع خود را در موقعیت تک به تک قرار داد. ضربه چیپ لوا با واکنش محمد العویس دفع و بعد از برخورد دوباره به بدن روبرت در حال ورود به دروازه بود که مدافع عربستان توپ را به کرنر فرستاد تا لوا نتواند در این بازی دبل کند.

🔴حاشیه:
*هواداران عربستان بعد از آنکه به دنبال مسی گشتند حالا با بنری به دنبال لواندوفسکی افسانه‌ای می‌گردند.

*داور دقیقه ۱۰ بازی را قطع کرد تا به لواندوفسکی و محمد کانو تذکر بدهد تا بازی را با آرامش بیشتری دنبال کنند

*باز هم به نظر می‌رسد یک بازیکن دیگر عربستان از ناحیه سر مصدوم شده و برای لحظاتی بازی قطع شد. لحظاتی بعد آلبورایک از روی زمین بلند شد و به بازی ادامه داد. رنار و تصاویر تلویزیونی نشان از حرکت غیر معمول آرنج متی کش در صحنه برخورد داشت.*پیش از شروع مسابقه بازیکنان عربستان با پیراهن هم تیمی مصدوم خود به او ادای احترام کردند.

*کمک اول رنار به دلیل اعتراض در دقیقه ۲۸ از سوی داور جریمه شد.

*بعد از برخورد با لواندوفسکی هنگام زمین خوردن، دست راست علی البولاهی زیر پای راست لوا قرار گرفت و بازی برای رسیدگی به وضعیت او متوقف شد ولی درنهایت او به زمین برگشت.

*لواندوفسکی بعد از ۵ بازی و ۱۵ ضربه به سمت چارچوب موفق شد در جام‌جهانی گلزنی کند.


جام جهانی/ خلاصه بازی لهستان ۲ - عربستان صفر
https://jahannews.com/vdcgyz977ak9xx4.rpra.html
jahannews.com/vdcgyz977ak9xx4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خون به جگر میشی تا از تو متن نتیجه بازی رو بفهمی! یه جای مناسب نتیجه رو بنویس و بعد هر کس دوست داشته باشه جزییات رو میخونه.
سرور
Iran, Islamic Republic of
حالا آن نادان هایی که برای پیروزی مشکوک عربستان آن هم جلوی آرژانتین خوشحالی کردند بسوزند. اول از همه هم بن سلمونک.