کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی دولت روحانی: نشانه‌های یک هماهنگی اطلاعاتی، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی علیه ایران را می‌بینم

5 آذر 1401 ساعت 13:02

من به وضوح نشانه‌هایی از یک هماهنگی اطلاعاتی، رسانه‌ای، سیاسی و حتی اقتصادی را در ترکیب شکل گرفته علیه ایران می بینم.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی ربیعی، دستیار ارشد حسن روحانی و سخنگوی دولت دوازدهم که جزو عناصر چپ و امنیتی‌های حاضر در دولت اعتدالیون محسوب می شد، تاکید کرده است که به وضوح نشانه‌هایی از یک هماهنگی اطلاعاتی، رسانه‌ای، سیاسی و حتی اقتصادی را در ترکیب شکل گرفته علیه ایران می‌بیند.

به گزارش جهان نیوز، ربیعی در بخشی از سرمقاله شماره امروز روزنامه اطلاعات نوشته است:

*سرزمین‌مان در خاورمیانه، منطقه‌ای پر از منفعت برای قدرت‌های جهانی است. من با همه تجربه و وجودم حس می‌کنم عامل سوم که به نظر من ترکیبی از برخی دولت‌های عرب منطقه، ایران‌ستیزان و همچنین طالبان به دست گرفتن قدرت با هر روشی (حتی مسلحانه) است شکل گرفته‌ که نمی‌خواهند اجازه دهند مسائل ایران در درون ایران به سامان رسیده و افق گشایی صورت گیرد. خونین کردن خیابان‌ها و هدف گرفتن هرگونه امکان شکل‌گیری وسط‌ها و میانجی‌ها در همین راستاست.

*برای من قابل فهم است که خشم با خصوصیات یک نسل‌ ترکیب شده و با خصلتی نفی‌گرایانه که کمتر می‌خواهند بشنوند اما مطمئنم القا و صداگذاری آن‌چنان ماهرانه از گروه هماهنگ شده از خارج کشور و حتی تحت «قلدری رسانه‌ای» با ابزارهای متعدد حتی بهره وری از روباتها انجام می‌شود که تبدیل به یک ایده داخلی شده و مکررا برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده‌شان، تکرار می‌شود.

*من به وضوح نشانه‌هایی از یک هماهنگی اطلاعاتی، رسانه‌ای، سیاسی و حتی اقتصادی را در ترکیب شکل گرفته علیه ایران می بینم اما متاسفانه یک فهم واقعی از مساله در داخل، دادن علائم و سیاست‌گذاری متناسب با این وضعیت را مشاهده نمی‌کنم. شاید هم هست و من اطلاع ندارم!

ضمن استقبال از فهم جنگ ترکیبی شکل گرفته علیه ایران، این نکته را باید به جناب ربیعی یادآوری کرد که بخش مهمی از ضربه پذیری ایران در این جنگ به دلیل حضور و نوع رفتارها و تصمیمات غربگرایان در سال های 92 تا 1400 بر مسند امور است که تشخیص عامدانه یا غیرعامدانه بودن بر عهده دستگاه های امنیتی و قضایی است.

از دستگیری تعداد زیادی نفوذی و جاسوس تا اصرار بر برجام پوچ و به فلاکت نشاندن اقتصاد و همچنین تصمیمات مشکوک پیرامون سیاست‌های رسانه‌ای به ویژه فضای مجازی بخش‌هایی از خاطرات آن سالهاست.


کد مطلب: 820296

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/820296/سخنگوی-دولت-روحانی-نشانه-های-یک-هماهنگی-اطلاعاتی-رسانه-ای-سیاسی-اقتصادی-علیه-ایران-می-بینم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com