کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنی با مسئولان؛

جلوی شکل گیری این باور اشتباه را بگیرید

28 آبان 1401 ساعت 15:02

مردم انتظار ندارند بر آمار شهدای مدافع امنیت روز به روز افزوده شود و مطمئنا این موضوع را امتیاز نمی دانند که به جای اشرار و تروریست های میدانی مدافعان امنیت که برای دفع خطر رفته اند، جان خود را از دست بدهند.


گروه سیاسی جهان نیوز، حسین خان بابازاده: برخی مسئولان طی دو ماه اخیر و به ویژه در دو سه هفته اخیر تاکید کرده اند که اگر بخواهیم و اراده کنیم پایان دهی به اغتشاشات سخت نیست و این امر کاملا در توان نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی است. صد البته که این ادعا دقیق، درست و مستند به واقعیت هاست.

اما سوالی که در این میان برای افکار عمومی به ویژه بعد از جنایات سه روز اخیر در فراخوان های 24، 25 و 26 آبان شکل گرفته آن است که یعنی مسئولان می‌توانند و نمی‌خواهند؟

واقعیت آن است که کشور مورد حمله یک جنگ ترکیبی با محوریت رسانه قرار گرفته و نوع مبارزه با این فتنه با فتنه های گذشته کاملا متفاوت و قطعا زمان‌بر است. فارغ از همه تلاش های گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی، مشخصا جنس اینگونه اظهارات قطعا برای اعلام اقتدار و قدرت نظام صورت می گیرد اما ناخواسته القاکننده این مفهوم اشتباه هست که گویی برخی مسئولان امر با این شرایط مشکل خاصی ندارند!

به ویژه آنکه مردم انتظار ندارند روز به روز بر آمار شهدای مدافع امنیت افزوده شود و مطمئنا این موضوع را امتیاز نمی دانند که به جای اشرار و تروریست های میدانی مدافعان امنیت که برای دفع خطر رفته اند، جان خود را از دست بدهند.

از سوی دیگر با وجود میزان اغتشاش، قتل، خرابکاری، خسارت، راه بندان، ایجاد وحشت و... که از سمت اشرار حاضر در میدان دیده و شنیده شده است اما هنوز اخبار قابل توجه و آرام بخشی از محاکمه و مجازات این افراد آن چنان به گوش نرسیده تا این ترازو را در افکار عمومی برابر کند.

از سمت دیگر برای سلبریتی ها به عنوان عاملان رسانه ای فراخوان ها، تحریک احساسات، تشویش اذهان و انحراف افکار عمومی که صریحا از جنایتکاران حمایت کرده و انگشت اتهام را به سمت ماموران جان برکف می گیرند، هنوز خبری از احضار و محاکمه منتشر نشده است.

صحنه شفاف شفاف است. بعد از گذشت دوماه، نمی توان بر فعالان خیابانی و رسانه ای این غائله همچنان نام فریب خورده و هیجان زده گذاشت و البته که در همان روزهای ابتدایی صف معترضان جدا شد. انتظار برخورد قاطع همراه با مجازات سریع و شدید جزو مطالبات جدی عموم مردم است.


کد مطلب: 819479

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/819479/جلوی-شکل-گیری-این-باور-اشتباه-بگیرید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com