کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضلع پشت میزنشین اغتشاشات؛

پیشنهادات یک اصلاح طلب برای ایجاد آرامش/ عفو عمومی آشوبگران، دلجویی از اغتشاشگران، پایان حجاب اجباری و احیای برجام! +جزئیات

28 آبان 1401 ساعت 10:16

مرور رفتار اصلاح طلبان در دوماه اخیر و اظهارت امثال گرامی مقدم چه تفاوتی با مواضع بی بی سی و اینترنشنال سعودی دارد؟ رفتار رسانه های اصلاح طلب که با یارانه بیت امال هم منتشر می شوند چه تفاوت خاصی با رسانه های مذکور دارد؟


گروه سیاسی جهان نیوز: اسماعیل گرامی مقدم، فعال اصلاح طلب و از اعضای حزب کروبی در یادداشتی با عنوان «مراحل تن دادن به مطالبات معترضان»‌ نوشته است: برخی تصور می‌کنند هر عقب‌نشینی و انعطافی از سوی حاکمیت در پاسخ‌دهی به مطالبات مردم به معنای شکست است. این در حالی است که انعطاف و عقب‌نشینی، یکی از مهم‌ترین راهبردها برای ایجاد اقتدار است. به نظرم اگر حاکمیت ایران دست به انعطاف بزند و تلاش کند بخشی از مطالبات مردم را محقق کند، قادر خواهد بود آرامش را به کشور باز گرداند. اما این تصمیمات چه مواردی را باید شامل شود: 

1) دلجویی از مردم، آسیب‌دیدگان، معترضان، خانواده‌های کشته‌شدگان و... یکی از مهم‌ترین راهبردها برای عبور از بحران است. احتمالا حضور تیمی از سوی مقام رهبری به سیستان و بلوچستان شاید با درک این ضرورت‌ها صورت گرفته باشد.

2) آزادی زندانیان و اعلام عفو عمومی راهکار دیگری است که حاکمیت با استفاده از آن می‌تواند پیام مثبتی به جامعه ارسال کند.

3) راهبرد بعدی، تحقق مطالباتی است که نسل جدید برای تحقق سبک زندگی مورد نظر خود به آنها نیاز دارد. بسیاری از کشورهای اسلامی چون ترکیه، مالزی، اندونزی، اردن و... با حجاب به گونه‌ای رفتار کرده‌اند که حجاب به امر درونی بدل شده است. بسیاری از جوانان ایرانی نسبت به حجاب اجباری حس مطلوبی ندارند و آن را امری سیاسی تلقی می‌کنند. حاکمیت می‌تواند بدون تصویب قانون، زمینه پایان دادن به حجاب اجباری را فراهم سازد.

4) حل پرونده هسته‌ای یکی دیگر از ضرورت‌هایی است که حاکمیت باید به آن تن دهد. بارها نوشتیم و گفتیم که با احیای برجام می‌توان بخشی از مشکلات مهم کشور را حل کرد. تورم از این طریق مهار می‌شود، روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی تسریع می‌شود، ایران به بازار نفت باز می‌گردد و خزانه ایران از درآمدهای ارزی پر می‌شود.

درباره اظهارات گرامی مقدم باید یادآوری کرد:

اصلاح طلبان از همان دوماه پیش و روز شروع ماجرای مهسا امینی فعالانه وارد میدان شدند و به عنوان ضلع داخلی این ناآرامی ها به خوبی نقش آفرینی کردند. حتی در مواقع افت اغتشاشات صریحا ابراز ناراحتی کرده و وعده شعله گیری دوباره این آتش در روزهای آتی را می دادند.

در همین بازه زمانی سپری شده که تا امروز ادامه دارد، راهکار اصلاح طلبان به عنوان یک گروه فعال در ناامنی ها، آزادی اغتشاشاگران(آموزش دیده و تحت مدیریت سرویس های جاسوسی) و اعلام عفو عمومی بوده است! به عبارت بهتر، بانیان آشوب ها در این مرحله وظیفه دارند تا با تحریف افکار عمومی زمینه را برای عدم محاکه و حتی آزادی عناصر میدانی و متوحش آشوب فراهم کنند. حتی بی شرمانه پیشنهاد دلجویی از آنان هم می دهند.

از سوی دیگر به خواسته غیردینی اقلیت معدود جامعه در مخالفت با حجاب که جزو ضروریات دین است جامعه عمل بپوشانند. و مهم تر از همه خواسته بزرگ آمریکایی ها یعنی بازگشت بدون هزینه به برجام و تحمیل دوباره «تقریبا هیچ» به ایران را عملی کنند.

باید بار دیگر مرور کرد؛ صهیونیست ها اصلاح طلبان را خط مقدم خود در مقابله با جمهوری اسلامی و سرمایه بزرگ خود نامیدند. مرور رفتار اصلاح طلبان در دوماه اخیر و اظهارت امثال گرامی مقدم، جوادی حصار، آذر منصوری و... چه تفاوتی با مواضع بی بی سی و اینترنشنال سعودی دارد؟ رفتار رسانه های اصلاح طلب که با یارانه بیت امال هم منتشر می شوند چه تفاوت خاصی با رسانه های مذکور دارد؟
 

بیشتر بخوانید:
بیانیه شرم آور جبهه اصلاحات ایران درباره حوادث اخیر

از جهانگیری و لاریجانی خواسته شده در عرصه قدرت حاضر شوند!
هدف دور و نزدیک اصلاح طلبان در صحنه سیاسی کشور
سه گروهی که به دلیل وقایع اخیر حتما باید محاکمه شوند
چرا اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند فضای سیاسی کشور آرام باشد؟
پروژه امنیتی اول مهر که رهبری اشاره کردند، چه بود؟
نظام از اغتشاشگران دلجویی و عذرخواهی کند!


کد مطلب: 819313

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/819313/پیشنهادات-یک-اصلاح-طلب-ایجاد-آرامش-عفو-عمومی-آشوبگران-دلجویی-اغتشاشگران-پایان-حجاب-اجباری-احیای-برجام-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com