پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۸
آبروریزی واضح گوگل،

حمله کودکانه گوگل به یک پلتفرم ایرانی و ۱۰ نکته مهم/ واقعیت چیست؟ +تصاویر

يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 817222
پرسش اینجاست که چرا گوگل تا قبل از مسدود شدن اینستاگرام و واتس اپ – مثلاً در اواسط شهریور - و قبل از استقبال قابل توجه مردم از پلتفرم های ایرانی به کاربران اخطار نداده است؟! آیا آن زمان خواب بوده است؟!
حمله کودکانه گوگل به یک پلتفرم ایرانی و ۱۰ نکته مهم/ واقعیت چیست؟ +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز، رضا صفری: به تازگی خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه سپر به اصطلاح ایمنی گوگل، از صبح جمعه ۶ آبان‌ ١۴٠١، اخطاری برای برخی از کاربران ارسال کرده‌ و به آنها در مورد استفاده از سوپر اپلیکیشن روبیکا هشدار داده است. البته برخی گزارش ها در فضای مجازی حکایت از این دارد که حتی در بعضی گوشی ها، طی یک اقدام عجیب، گوگل تا حذف اجباری روبیکا نیز پیش رفته است!
 
از طرفی، در روزهای اخیر مشاهده کردیم که اینستاگرام، واتس اپ، توییتر و ... چگونه در حکم جنگنده های مجازی علیه ملت ایران عمل کردند. در هر صورت، گوگل، اینستاگرام، توییتر، واتس اپ و ... برایمان فرقی ندارد؛ هر کدام از اینها سگ های زرد برادر شغال اند و همه آنها تارهای یک شبکه عنکبوتی گسترده هستند.
 
 
 
در مورد این اقدام گوگل چند نکته قابل بیان است:
 
یک: براساس جدول زیر، سطح دسترسی پلتفرم های ایرانی، در حد معمول است و برای برقراری ارتباط با سایر افراد، این سطح دسترسی ها در همه جای دنیا وجود دارد و جزو حداقل هاست، اما بعضاً سطح دسترسی پلتفرم های آمریکایی، تا 2 برابر نمونه های ایرانی است!


اگر به نظر سپر به اصطلاح ایمنی گوگل، روبیکا جاسوس(!) محسوب می شود در آن صورت با توجه به دسترسی های گسترده ای که پلتفرم های مجازی آمریکایی، نظیر گوگل، اینستاگرام، فیسبوک و ... به اطلاعات مردم نقاط مختلف جهان دارند و همچنین کلان داده هایی (Big Data) که سال ها از ایران و سایر کشورهای جهان به دست آورده و می آورند، باید به جای جاسوس، به آنها ابر جاسوس گفت! زیرا جاسوس های دنیا باید جلویشان لنگ بیندازند!
 
دو: روبیکا در بیانیه خود اعلام کرده است: «این اتفاق درحالی رخ داده است که روبیکا به تازگی آپدیت جدیدی منتشر نکرده‌ و دسترسی‌های پیشین خود را نیز تغییر نداده و این دسترسی‌ها هم کاملاً متعارف و مشابه سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی است».

پرسش اینجاست که چرا گوگل تا قبل از مسدود شدن اینستاگرام و واتس اپ – مثلاً در اواسط شهریور - و قبل از استقبال قابل توجه مردم از پلتفرم های ایرانی به کاربران اخطار نداده است؟!  آیا آن زمان خواب بوده است؟!
 
 

سه: واقعیت این است که پهنای باند مصرفی اینستاگرام در کشور، پس از مسدود شدن این شبکه اجتماعی، شاهد یک سقوط آزاد قابل توجه بوده است، به گونه ای که با ادامه همین روند، به زودی شاهد به حاشیه رفتن اینستاگرام در کشور خواهیم بود؛ در عوض، براساس گزارش روبیکا، در این سوپر اپلیکیشن، شاهد ارسال روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون پیام یکتا توسط نزدیک به ۳۵ میلیون کاربر فعال در ماه اخیر از میان نزدیک به ۵۰ میلیون نصب فعال هستیم!

البته این رشد خیره کننده فقط در مورد روبیکا رخ نداده است؛ پیامرسان های ایتا، بله و ... هم پس از مسدود شدن پیامرسان واتس اپ در این یک ماه، با یک رشد بی سابقه روبرو شده اند.
 
چهار: بارها گفته شده که از نظر فنی مشکلی برای پیشرفت ایران در حوزه ICT وجود ندارد. اما دشمنان خارجی و برخی افراد بی اطلاع در داخل کشور در ابتدا شبهه می کنند که ایرانی ها از نظر فنی این امکان را ندارند که با پلتفرم های آمریکایی رقابت کند.

در مرحله دوم وقتی یک نرم افزار ایرانی موفق می شود که کاربران زیادی را جذب کنند، با انواع و اقسام کارشکنی ها و به بهانه های مختلف سعی می کنند تا آن را زمین بزنند. یک نمونه آن هم همین اقدام گوگل است.
 
پنج: برخی افراد در روزها و هفته های گذشته اشکال می کردند و در مورد توان نرم افزارهای ایرانی شک داشتند. امروز به جایی رسیدیم که گوگل اینگونه با آبروی خود بازی می کند تا یک نرم افزار ایرانی را زمین بزند!
 
شش: جالب اینجاست که رسانه های فارسی زبان ضدایرانی نظیر صدای آمریکا، رادیو فردا و ... هم برای ایجاد شبهه در ذهن کاربران فضای مجازی و برای چوب لای چرخ گذاشتن و کاستن استقبال مردم از روبیکا دست به کار شدند.
 

 
هفت:
این نوع اقدامات نشان می دهد که ما در یک جنگ تمام عیار مجازی و رسانه ای قرار داریم. وقتی دشمن در روز روشن پلتفرم ما را که مانند سایر پلتفرم ها در حال فعالیت است و در شرایط فعلی حتی در آمریکا و سایر نقاط دنیا نفوذی هم ندارد! به راحتی کنار می گذارد و در داخل کشورمان برای ما تعیین تکلیف می کند، چرا ما که در دشمنی پلتفرم های آمریکایی با مردم و کشور ایران شکی نداریم و به طور مکرر آسیب های قابل توجه هم دیده ایم، تردید به خود راه می دهیم؟!
 
هشت: در هر صورت در این مدت یک ماهه، دولت و وزارت ارتباطات با کمک جوانان نخبه حوزه ICT در حقیقت قدم جدی در خودکفایی حوزه پیامرسان و شبکه اجتماعی برداشته است و این جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.
 
کاری که دولت روحانی سال ها فرصت داشت انجام دهد اما با انواع و اقسام توجیهات و عوام فریبی ها، از آن شانه خالی کرد. این نشان می دهد که بدون شک، مشکل فضای مجازی کشور، فنی نیست بلکه مشکل ما گفتمانی و محصول نداشتن اراده جدی است.

 نه: گوگل و سایر پلتفرم های آمریکایی باید توجه کنند که دوران دیکتاتوری و بزن در رو تمام شده و دوران انحصار طلبی شرکت های فناوری آمریکایی به سر آمده است. دولت فعلی مانند دولت گذشته نیست که صنعت ICT کشور را عقب نگه دارد. گزارش های موثق حکایت از این دارد که دولت فعلی برای مقابله با اقدامات احتمالی سپر مثلاً ایمنی گوگل(!) از مدت ها قبل تدابیری اندیشیده و اقداماتی نیز انجام داده است.
 
ده: واقعیت این است که ما در مرحله تقویت و تثبیت پلتفرم های ایرانی هستیم و مرحله بعدی، باید شکستن حصر رسانه ای دشمن و ورود پلتفرم های ایرانی برای برهم زدن معادلات رسانه ای دنیا باشد.
https://jahannews.com/vdcj8aeo8uqev8z.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8aeo8uqev8z.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وحید
Iran, Islamic Republic of
به نظر دشمنان از کارایی ربیکا بشدت ترسیده و آن را فیلتر کردن با این تعداد کاربر معلوم است دشمن احساس ترس می کند
Iran, Islamic Republic of
وظیفه هر ایرانی که دل در گروی دین و اسلام دارد این است که این نرم افزار را نصب و تبلیغ کند تا دشمنان خارجی بفهمند ایرانی بصیرت دارد
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
با تمام احترامی که برای پیام رسانهای ایرانی دارم اما متاسفانه در روبیکا هم کلیپهای ضد ارزشهای اسلامی و اخلاقی به وفور یافت می شود.
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم دشمنان همه روبیکا رو نصب میکنیم
Iran, Islamic Republic of
معلومه آبریکا که قبله آمال انسان‌های کوچک است با تمام قوا وارد میدان شده است.......
Iran, Islamic Republic of
.....
یزدان
Iran, Islamic Republic of
.......
United Arab Emirates
آزادی بیان به سبک غربی
United States
گوگل.. اپل... مایکروسافت....فیس بوک... توئیتر...کلاب هاوس....تلگرام....تیک تاک...اصلا کل اینترنت مال آمریکا و استکبار جهانی است.... اگر آمریکا خواست در سازمان تبلیغات اسلامی شما دخالت کند شما هم بلاکش کنید!!! جنگ رسانه ای شوخی ندارد...
Iran, Islamic Republic of
تفاوت حمله با دفاع رو نمی‌فهمی؟! آیا ظلم با عدالت یکیست؟! آبریکا زورگوی بی‌منطق است. این موجود کثیف دفاع دارد؟!
Iran, Islamic Republic of
حالا که اینطور شد و مشخص شد دشمن کجا را میزند و از چی سوخته منم رولیکا نصب میکنم و همه اطرافیان را هم تشویق به نصب روبیکا میکنم
Iran, Islamic Republic of
خيلى روده درازى ميكنيد بابا ! همه اين چرنديات رو ميشد توى ده سطر خلاصه نوشت بهرحال مثل هميشه نااميدمون كرديد !
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
این اقدام بخشی از جنگ هیبریدی است. باید به همه کاربران توضیح داده شود که اولین جایی که اطلاعات کامل را ضبط می کند خود شبکه اینترنت است. بدست آوردن اطلاعات کاربر جزء ذات همه اپلیکیشن ها از جمله خود گوگل است .
Iran, Islamic Republic of
در قسمت تنضیمات گوگل پلی هشدار سپر ایمنی برنامه مضر رو خاموش کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
پیام رسان خوبی ست . ولی وقتی این پیام رسان گزینه حذف اکانت کاربری ندارد یعنی تعداد اعضا آن واقعی نیستند.مثلا نصبش کنی وخروج بزنی بازهم همچنان به عنوان عضو آن باقی می مانی.
.
محمد
United Arab Emirates
ماازپلتفرم های ایرانی استفاده کرده و ادامه می دهیم..
Za
Iran, Islamic Republic of
کار گوگل که تابلو کودکانه بود.