کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی متفاوت به ماجراهای اخیر در برخی دانشگاه‌های کشور؛

در حاشیه وقایع اخیر در دانشگاه شریف/ واقعیت ماجرای درخواست «سلف مختلط» چیست؟

2 آبان 1401 ساعت 23:14

شعارهای دانشجویان هم از «زن، زندگی، آزادی»، «مردی، میهن، آبادی»، «آزادی، آزادی، آزادی» تا شعارهای شرم آور استادیومی و هتاکی به مسئولان کشور است.


گروه سیاسی جهان نیوز، حسین خان بابازاده: صنعتی شریف، امیرکبیر، تهران، علامه طباطبایی، رازی کرمانشاه، آزاد کرج، زاهدان، صنعتی همدان، خوارزمی و... همه اینها دانشگاه هایی هستند که رسانه‌های ضدانقلاب اخبار اعتراض تعدادی از دانشجویان آنها را به صورت مکرر در روزهای اخیر منتشر می‌کنند.

شعارهای دانشجویان هم از «زن، زندگی، آزادی»، «مردی، میهن، آبادی»، «آزادی، آزادی، آزادی» تا شعارهای شرم آور استادیومی و هتاکی به مسئولان کشور است. البته که در کنار شعارها، رفتارهای اغتشاش گونه و اشرارطور نظیر آنچه که در شریف رخ داد را هم باید به این موارد اضافه کرد. برجسته ترین خواسته مثلا دانشجویان هم در روزهای اخیر «سلف مختلط» بوده است!

همه این موارد در ماه های گذشته یک نتیجه داشته و آن بر هم خوردن امنیت و آرامش لازم مورد نیاز محیط علمی است.

این ماجراها دقیقا از روزهای ابتدایی سال تحصیلی جدید و به بهانه فوت مهسا امینی شروع شد؛ یعنی بعد از دوسال آموزش مجازی و افت چشمگیر کیفیت آموزش، وقتی دانشگاه به عنوان نماد و جایگاه پیشرفت کشور قصد اوج گیری دوباره داشت، فضای آماده شده این بار مستقیما به چالش کشیده می شود. به عبارت بهتر فضای کرونایی تا حدی خیال دشمنان ملت را از عقب ماندگی راحت کرده بود اما این بار مستقیما به میدان آمدند.

نگارنده در یادداشت پیشین خود تحت عنوان «جمهوری اسلامی باید صدای معترضان را بشنود» به این موضوع تاکید کرد که جمهوری اسلامی حتی حاضر است صدای اغتشاشگران را بشنود اما چه کند که آشوب گران و معترضان اساسا خواسته عقلایی خاصی ندارند و صرفا به بیان چند شعار، هتاکی و اغتشاش اقدام می کنند. در همان یادداشت تاکید شد که جماعت مثلا معترض توان توضیح پیرامون شعارهایشان و یا جسارت گفتگو هم ندارند.

دشمن به ستوه آمده در مقابل جریان پرسرعت پیشرفت کشور مایل است تا بحث پیشرفت کشور را از ریشه یعنی دانشگاه ساقط کند. در سابقه دشمنان ملت ایران هم موجود است که وقتی نتوانستند در مقابل پیشرفت های هسته ای با تحریم و تخریب بایستند به حذف دانشمندان اقدام کردند. در این بین دانشجویان به اصطلاح معترض خواسته ناخواسته در حال تکمیل پازل چیده شده دشمن هستند که هم خود از فرصت تحصیل جامانده و هم فرصت تحصیل و شکوفایی برای سایر دانشجویان را از بین می برند.

رهبرانقلاب در دیدار اخیر با نخبگان به موضوع مهم فعالیت دانشگاه‌ها و جلوگیری از ایجاد یک فرصت مغتنم برای دشمن پرداخته و فرمودند: «اینکه شما می‌بینید در مقاطع مختلف، نه فقط حالا دیروز و پریروز، تلاش شده که دانشگاه‌ها تعطیل بشود، کلاس‌ها تعطیل بشود، بچّه‌ها سر کلاس نروند، استاد نرود و از این کارها، ناشی از این است؛ چون دانشگاه نقش اساسی دارد. حالا آن کسی که استاد را تلفنی تهدید میکند که اگر بروی، چنین و چنان، معلوم نیست خودش عامل اصلی باشد؛ عامل پشت صحنه مهم است. این به خاطر آن است که دانشگاه مهم است، دانشگاه برای پیشرفت کشور حیاتی است. هر چه دانشگاه را بتوانند لنگ کنند، تعطیل کنند، خراب کنند، ناقص کنند، برای دشمنان کشور و [دشمنان] پیشرفت کشور مغتنم است. پس بنابراین، دانشگاه از ارکان پیشرفت کشور است. دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین موانع در مقابل سلطه‌ استکبار است؛ ما باید این را بدانیم. هدف قدرتهای گردن‌کلفت جهانی سلطه است؛ به چه وسیله؟ یک روز با اسلحه، یک روز با فریب، یک روز با علم؛ با علم هم سلطه پیدا میکنند. دانشگاه جلوی سلطه را میگیرد؛ یعنی شما اگر چنانچه توانستید سطح علم کشور را بالا بیاورید، در مقابل سلطه‌ دشمن یک مانع ایجاد کرده‌اید.»  

امر فوری برای مسئولان وزارت علوم حاکم کردن فضای آرامش در کشور است. البته که سایر دانشجویان هم باید برای محیطی که به آنها و حقوق آنها مرتبط است مصمم تر وارد میدان بشوند و مخالفت جدی خود را با این افراد معدود نشان بدهند. تکلیف قضایی عناصر اصلی برهم زدن آرامش دانشگاه ها هم باید سریعا مشخص شود.

این را نیز باید گفت که دشمنان ملت با انتقال تمرکز به دانشگاه ها سعی می کنند بازی شسکت خوره و تقریبا پایان یافته در خیابان ها را با هزینه کمتر و اطمینان خاطر بیشتر در دانشگاه ها ادامه بدهند؛ در فضای دانشگاه هم چون دانشجویان معترض حرف خاصی ندارند، به هتاکی و یا بهانه گیری های مضحکی نظیر «سلف مختلط» برای التهاب آفرینی متوسل می شوند.

بیشتر بخوانید:
جمهوری اسلامی صدای معترضان را بشنود!
دلسوزانه با اغتشاش‌گران!/ فهم این ماجرا سخت نیست
ماجرای «مهسا امینی» به طور کامل شفاف شد
پروژه فوری اصلاح طلبان؛ موج سواری بر مرگ تلخ «مهسا امینی»

ناراحتی همراه با تهدید اصلاح طلبان از پایان اغتشاشات
سه گروهی که به دلیل وقایع اخیر حتما باید محاکمه شوند


کد مطلب: 816567

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/816567/حاشیه-وقایع-اخیر-دانشگاه-شریف-واقعیت-ماجرای-درخواست-سلف-مختلط-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com