جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲۰
واقعیت نگاه اصلاح طلبان به جوان و آزادی؛

کارشناس روزنامه اصلاح طلب: امنيت اجتماعی وجود ندارد/ جوان ایرانی نگران نوع لباس پوشیدن، مهمانی گرفتن و بیرون بردن حیوان خانگی‌اش است!

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 814183
ر يك كلام جوان امكان زندگي مي‌خواهد. مي‌خواهد خودش انتخاب كند كه چه بايد بپوشد و چه نپوشد، خودش تصميم بگيرد كه چه بايد بكند و چه نكند.
کارشناس روزنامه اصلاح طلب: امنيت اجتماعی وجود ندارد/ جوان ایرانی نگران نوع لباس پوشیدن، مهمانی گرفتن و بیرون بردن حیوان خانگی‌اش است!
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه اصلاح طلب اعتماد در گفتگو با فردی به نام شهيندخت خوارزمي که او را استاد و از پيشگامان رسانه معرفی کرده است، به بررسی وقایع اخیر پرداخته است.

کارشناس این روزنامه مدعی شده است که جوان ایرانی درباره انتخاب نوع پوشش، مهمانی گرفتن، بیرون بردن حیوان خانگی اش امنیت اجتماعی ندارد!

گفتنی است سابقه رسانه های جریان اصلاحات در انتشار مطالبی در دفاع از شراب خواران، سگ بازان و اغتشاش گران به خوبی مشخص کننده آن است که از کدام جوان و کدام آزادی سخن می گویند و چگونه واقعیت مطالبات جوانان را به انحراف می کشانند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*چيزي كه خواسته زنان درخصوص حجاب است يك پيشينه تاريخي دارد و به دهه‌هاي متمادي بازمي‌گردد. من 74 سال سن دارم و متعلق به نسلي هستم كه حجاب را تجربه نكرده‌ام و در فرهنگي بزرگ شده‌ام كه مساله اخلاق را فراتر از مساله حجاب مي‌دانست. مطالبات زنان چيزي فراتر از حجاب است و تقليل آن به اين موضوع خاص، اشتباه محض است. معتقدم حجاب از منظر ديني با موضوعاتي كه توسط حكومت به صورت اجباري و سياسي مطرح مي‌شود، هيچ ارتباطي ندارد.
 
*جوان ايراني يك زندگي عادي مي‌خواهد كه هرچند برخي گزاره‌هاي آن اقتصادي است اما ريشه‌هاي آن اجتماعي است. يعني حداقل رفاه، تامين اجتماعي، آينده روشن و مبتني بر اين فونداسيون ساير مطالبات اجتماعي، فرهنگي و... سوار مي‌شوند. در واقع امنيت اقتصادي در كنار امنيت اجتماعي بايد محقق شود. جوان ايراني با شرايط دشوار بايد خانه‌اي را اجاره كند، اما همواره نگران آن است كه فردا، ماه آينده و سال آينده چه خواهد شد. از سوي ديگر امنيت اجتماعي نيز وجود ندارد. جوان ايراني زماني كه مي‌خواهد بيرون برود، نگران لباس پوشيدنش است. هيچ معيار مشخصي هم وجود ندارد، مدام از خود مي‌پرسد، آيا اين نوع لباس پوشيدن باعث برخورد گشت ارشاد مي‌شود يا نه. مدام نگران است كه اگر حيوان خانگي‌اش را به پارك ببرد، چه اتفاقي ممكن است رخ دهد. اين امنيت اجتماعي است. امنيت بعدي، امنيت فكري است كه از ضرورت‌هاي هر جامعه‌اي است و فقدان آن نوعي نارسايي جدي است. اين پرسش مدام در ذهن جوان ايراني وجود دارد كه اگر اين حرف را بزند، اين كامنت را بگذارد. اين ويديو را منتشر كند و...چه بازخوردي را موجب خواهد شد و نظام حكمراني با آن چگونه برخورد مي‌كند. در يك كلام جوان امكان زندگي مي‌خواهد. مي‌خواهد خودش انتخاب كند كه چه بايد بپوشد و چه نپوشد، خودش تصميم بگيرد كه چه بايد بكند و چه نكند. 40 سال است كه مردم درخصوص ميهماني گرفتن، با هم بودن، جشن گرفتن و شاد بودن با محدوديت مواجهند و اين محدوديت‌ها روي هم تلنبار شده و به صورت اعتراض بروز كرده است.


*اين نسل با ابزارهاي نوين ارتباطي، جهان ارتباطي و ويديو گيم بزرگ شده است. همين امروز شما به اعتراضات اخير كه نگاه مي‌كنيد، نشانه‌هاي اين ابزارها را مي‌بينيد. ببينيد جوانان چقدر با راهبردهاي جالب عمل مي‌كنند. امروز يك ساعت خاص در خيابان حاضر مي‌شوند، فردا در يك ساعت ديگر تا متوليان نتوانند رفتار آنها را پيش‌بيني كنند. اين استراتژي را از ويديو گيم‌ها آموخته است و آن‌قدر بازي مي‌كند تا به پيروزي برسد. براي او شكست وجود ندارد. من 4 مقاله درباره بازي‌هاي ويديويي و تاثير آن بر جوانان نوشته‌ام، اما آيا نظام حكمراني كشور نيز يك چنين دركي دارد؟ مي‌داند كه اين نسل به مبارزه، مرگ، پيروزي و... چگونه نگاه مي‌كند؟ تصميم‌سازان كشور مبتني بر داده‌هاي اطلاعاتي قبلي و قديمي تصور مي‌كنند مي‌توانند با اين نسل نيز روبه‌رو شوند. اين نسل كه مطالبات خود را رها نمي‌كنند، مانند بازي گيم، يك بار گيم ُاور مي‌شود، دو بار گيم اُور مي‌شود، اما اين‌قدر امتحان مي‌كنند تا از اين مرحله عبور كنند. من خودم وقتي به جوانان اين نسل نگاه مي‌كنم، حيرت زده مي‌شوم؛ دختران جوان امروز را كه مي‌بينم با خودم مي‌گويم كاش شهامت دختران امروز را نسل من داشتند.
 
*هزينه‌هايي كه طي سال‌هاي اخير براي صدا و سيما شده، نه تنها منتج به نتيجه مناسب نشده، بلكه اعتماد جوانان را از ميان برده است. وقتي يك مسير اشتباه است، نبايد روي آن پافشاري كرد، صدا و سيما تلاش دارد، مرزبندي مشخصي را صورت دهد و افراد را به دو دسته خودي و بيگانه دسته‌بندي كند.‌ اي كاش اين بودجه براي دانشگاه‌ها و نهادهاي رسانه‌اي مستقل تخصيص داده مي‌شد.

بیشتر بخوانید:
چرا اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند فضای سیاسی کشور آرام باشد؟
اصلاح طلبان حرفشان را از زبان سلبریتی‌ها می‌گویند
عباس آخوندی: شرایط این روزها بحرانی است
ماجرای «مهسا امینی» به طور کامل شفاف شد
پروژه فوری اصلاح طلبان؛ موج سواری بر مرگ تلخ «مهسا امینی»
احمد مازنی: مرگ مهسا امینی بهانه بود
سه گروهی که به دلیل وقایع اخیر حتما باید محاکمه شوند

زیباکلام: اگر مرگ مهسا نبود ناآرامی ها با بهانه دیگر شروع می‌شد
ناراحتی همراه با تهدید اصلاح طلبان از پایان اغتشاشات
https://jahannews.com/vdcc40q412bqss8.ala2.html
jahannews.com/vdcc40q412bqss8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سپهر
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در 8 سال گذشته عمر و جوانی و آرزوهای جوانان را برباد دادند حالا حامی جوانان شده اند !!!
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان کاری کردند که دیگه نمیشه خانه خرید نه میشه خودرو خرید و نه میشه ازدواج کرد.
Iran, Islamic Republic of
اینقدرم پر رو هستند که نه تنها کوچکترین عذرخواهی نمی کنند بلکه در جایگاه طلبکار نشسته و دولت فعلی را متهم به ایجاد وضعیت به وجود آمده می کنند.!!
Iran, Islamic Republic of
این جماعت انگار از یه سیاره دیگه اومدن !! هیچ شناخت درستی از واقعیات اکثریت جامعه ایران ندارند.
Iran, Islamic Republic of
روزنامه اعتماد که این مطالب را پخش کرده واقعا صحبتهای این خانم را در مورد نگرانی جوانان قبول دارد
علی
Iran, Islamic Republic of
حمایت اصلاح طلبان از قاتل زن یعنی نجفی و دزدان بیت المال و سگ بازان و میمون دوستان و گربه بازان و سرجمع از هم جنس بازان چیز عجیب و غریبی نیست..
Iran, Islamic Republic of
همسایه واحد کناری من یکساله با سگش زندگی منو نابود کرده وتازه طلبکار هم هست!‌
یاور
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بله کاملا درست است، البته فقط جوانان طبقه شما، همان‌هایی که به خاطر آقازادگی و یا ژن خوب داشتن تنها دغدغه‌شان، لباس کوتاه و پارتی و مشروب و زنبارگی است. نه جوان زحمت کش از خانواده کارگر و ضعیف، که دغدغه‌اش نان شب است. نه جوانی که جوانیش را وقف اردوی جهادی کرده است، نه جوانی که سهم جوانیش را در راه اسلام در آن سوی مرزها، و یا داخل وطنش با خون گلویش داده است. آرامش امروزتان مدیون این جوانهاست.
Iran, Islamic Republic of
کسی که مدعی اخلاق بدون دیندار بودن هست وقتی هویت خودش را نشان میدهد که غرایزش تحریک شود،
Iran, Islamic Republic of
امنیت اجتماعی یعنی بی بندباری؟
اینکه سگ گردانی کنی امنیت اجتماعی است؟
اینکه ولنگاری کنی و لباسی که امنیت اخلاقی جامعه را آسیب بزنی امنیت اجتماعی است؟
اینکه .....
Iran, Islamic Republic of
یا خدا فقط سطح فکر ببین .
Iran, Islamic Republic of
به ایشون بفرمایید اینجا جامعه انسانی هست و ما هم آدمیم.
جنگل جایی دیگه ست
حامد
United States
جوان با این درخواست ها همان مرفه بی درد یا جزو یک درصد بالای جامعه است که البته شامل فرزندان بسیاری از اصلاح طلبان یا حتی اصول گرایان می شود ولی ربطی به بدنه ملت ندارد..
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا جوان ما امنیت اجتماعی ندارد برادر من چرا جوان حق ندارد با ماشین میلیاردی خودش با سرعت دلخواهش مثلا ۱۸۰ حرکت کند؟
چرا جوان ما نمی تواند بد مستی کند و خیابان را ببندد؟
چرا جوان بدبخت ما حق ندارد آزادانه دزدی کند؟ چرا جوان ما حق ندارد به ناموس هرکسی که خواست تجاوز کند؟
جرا جوان ما نمی تواند آزادانه خودرو مردم را آتش بزند؟
و هزاران چرای دیگر.... افتاددددددددددددد....خخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
باند خاتمی جز لاشخوری سیاسی ، رانتخواری و چاپلوسی برای دشمن و امریکا ، هنری ندارد.
Canada
طبیعیه که این افراد فقط کسانی رو ببینن که باهاشون همدل و همصدا باشن.و اشتباه سلبریتی و اصلاحطلب هم همینجاست که همه رو سگباز و غربگدا و ضد حجاب ببینن..
Iran, Islamic Republic of
وقاحت و مزدوری کشورهای غربی از خصایص جناح ها و روزنامه های افساد طلب است که چندین سال هست که همین رویه را دارند.