سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۳
۲۲
در حاشیه اتفاقات اخیر؛

ماجرای مهسا امینی و ۲ کارویژه‌ای که باید در دستور کار رئیس عدلیه قرار بگیرد

سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 812818
برخی امور هستند که در قوه قضائیه با جدیت و با قید فوریت پیگیری می شود اما متأسفانه در موضوع فضای مجازی در این سال ها با مماشات هایی از سوی قوه قضائیه روبرو بوده ایم که جای توجیه ندارد و ضرر این مماشات ها را هم اول از همه، مردم پرداخت کرده اند.
ماجرای مهسا امینی و ۲ کارویژه‌ای که باید در دستور کار رئیس عدلیه قرار بگیرد
گروه سیاسی جهان نيوز: رهبر انقلاب، تیرماه امسال در دیدار با رئیس و مسئولین قوه قضائیه فرموده بودند: «یکی از حقوق عمومی مردم همین است که امنیت روانی داشته باشند. امنیت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرف هراس‌افکننده‌ای در ذهنها پخش نشود. حالا تا دیروز فقط روزنامه‌ها بودند که این کارها را می کردند، حالا فضای مجازی هم اضافه شده. هر چند وقت یا چند روز یک بار، گاهی چند ساعت یک بار یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرفی را یک آدم مشخصی یا نامشخصی در فضای مجازی منتشر می کند، مردم را نگران می کند، ذهن مردم را خراب می کند. یک دروغی را مطرح می کند، شایع می کند، خب، این امنیت روانی مردم از بین می‌رود. یکی از وظایف قوه‌ی قضائیه برخورد با این مسئله است. البته اینجا هم من شنیدم بعضی گفتند که قانون نداریم؛ اولاً می شود از همین قوانین موجود استفاده کرد و حکم این را فهمید؛ اگر قانون هم ندارید، سریع قانون تهیه کنید؛ اینها چیزهای مهمی است».
 
این سخنان دقیق ایشان، در چند روز اخیر و با درگذشت مرحومه مهسا امینی، نمود بیشتری برایمان پیدا کرده است.

از همان دقایق و ساعات ابتدایی که خبر بستری شدن آن مرحومه در فضای مجازی و رسانه ها پخش شد تا زمانی که خبر رسمی درگذشت او اعلام شد، دوباره فرصتی برای ضد انقلاب، مغرضین و افراد سطحی نگر در داخل کشور مهیا شد که ملت ایران را با اخبار دروغ، شبهات، شایعات و گمانه زنی های سطحی و مخرب، بمباران کنند.

از آن سو، نیروی انتظامی نیز هر چند کمی دیر اما در هر صورت فیلم لحظه از حال رفتن و افتادن آن مرحومه بر روی زمین را منتشر کرد؛ البته بدون بررسی نهایی گزارشات و نظر نهایی پزشکی قانونی، نظر دادن قطعی در مورد این پرونده فعلاً ممکن نیست اما نیروی انتظامی تا این لحظه با انتشار فیلم، آب پاکی را بر روی دست عده ای مغرض و سوء استفاده گر ریخته است.

اما روایت اول این اتفاقات توسط ضد انقلاب خارج نشین و افراد مغرض داخلی و با استفاده از فضای مجازی یله و رها در ذهن و روان مردم کوبیده شد و متأسفانه بسیاری از مردم هم اکنون جواب نیروی انتظامی و فیلم منتشر شده از سوی پلیس را ندیده و نشنیده اند.

وقتی شاهد یک فضای ول و بدون مسئولیت مجازی هستیم و هرکسی در هرزمان و مکانی، حتی نشسته در اتاق بی بی سی، صدای آمریکا و یا زیر پتویی در آن سوی مرزها از امکانات فضای مجازی و زیرساخت های فنی نظام اسلامی، هر چه را بخواهد و اراده کند به جان و روح  این مردم و مملکت می اندازد، واقعاً چه انتظاری از وضعیت جامعه باید داشته باشیم؟!

چنین وضعیت نابسامانی را حتی نمی توان برای یک خانواده چهار نفره هم تجویز کرد!

چگونه راضی شده ایم که در هر ثانیه، دقیقه و ساعت، بیش از 80 میلیون نفر از مردم کشورمان - مستقیم و غیر مستقیم - در معرض توپخانه یک چنین فضای ولنگار مجازی با حکمرانی پلتفرم های بیگانه و با بازیگری ضد انقلاب خارج نشین، سطحی نگران داخلی از جمله برخی سلبریتی ها و فالوورداران قرار بگیرند و در حقیقت، در یک جنگ ادراکی – شناختی و در وقایع گوناگون اجتماعی، فرهنگی سیاسی و ...، این تشویش ها، شایعات، دروغ ها، برچسب زنی ها و سخنان عوامانه به ذهن و فکر مردم بمباران شود؟!
 
در هر صورت در اتفاقات اخیر، دو مطالبه اساسی از قوه قضائیه وجود دارد؛ اول اینکه، آن مطالبه رهبر معظم انقلاب در مورد تأمین امنیت روانی مردم به عنوان «حقوق عامه» چه شد و به کجا رسید؟ مخصوصاً که ایشان صراحتاً از فضای مجازی نام بردند و در مورد آن هشدار دادند.

 برخی امور هستند که در قوه قضائیه با جدیت و با قید فوریت پیگیری می شود اما متأسفانه در موضوع فضای مجازی در این سال ها با مماشات هایی از سوی قوه قضائیه روبرو بوده ایم که جای توجیه ندارد و ضرر این مماشات ها را هم اول از همه، مردم پرداخت کرده اند.
 
دوم اینکه، ضروری است تا قوه قضائیه در اتفاقات اخیر و پس از نهایی شدن گزارش ها و بررسی ها، با افرادی که از این آب گل آلود مجازی ماهی گرفته و با دروغ، شایعه پردازی و بازی با احساسات مردم، خود را عقل کل یا مطلع از امور نشان داده و امنیت روانی و آرامش جامعه را برهم زدند و از آن مهمتر، به نظام اسلامی تهمت و افتراء زدند، برخورد عبرت آمیز کند. رهبر انقلاب در سال 88 نیز فرمودند: «تهمت زدن به یک شخص گناه است، تهمت زدن به یک نظام اسلامی، به یک مجموعه، گناه بسیار بزرگتری است».

بیشتر بخوانید:
چرا خبر فوت مهسا امینی اینقدر پربازتاب شد؟!
پروژه فوری اصلاح طلبان؛ موج سواری بر مرگ تلخ «مهسا امینی» +تصاویر
نگران مهسا امینی، بی خیال قتل عمد میترا استاد

چرا مواضع اصلاح‌طلبان در حمایت از حقوق زنان باورپذیر نیست؟
پزشکیان: مهسا امینی را کتک زدند و بعد جنازه تحویل دادند!
https://jahannews.com/vdcfy0dccw6dyca.igiw.html
jahannews.com/vdcfy0dccw6dyca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
United Kingdom
اگه چیز خورش کرده باشن چی؟ که اونجوری از دنیا رفته!؟
و این حجم سنگین تبلیغات از طرف بهائی و وهابی و سلطنت طلب و فرقه رجوی برای تحریک مردم!؟
فقط یک نمونه خدمتتون عرض میکنم
همین الان تو گوگل اسم ندا آقا سلطان رو که 13 سال از اون ماجرا گذشته رو سرچ کنید نزدیک 600هزار نتیجه پیدا میشه
ولی اسم مهسا امینی رو بزنید نزدیک 57 میلیون اونم بعد از 7 روز واقعا عجیب نیست؟!؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا پلیس خود را به دردسر می اندازد و برای متخلفین کلاس آموزشی و ارشادی برگزار می کند.قانون را اصلاح و جرائم نقدی سنگین و محدودیت های استفاده از خدمات بانکی ، استخدامی و... در نظر گرفته شود.
هموطن
Iran, Islamic Republic of
اصلا از کجا معلوم خود ضدانقلاب و ...قبلش این برنامه رو نچیده باشن؟
خودشون لباس ناجور پوشونده باشن و مسمومش کرده باشن؟ک بعد بندازن گردن پلیس...؟
خدا لعنتشون کنه...ک میخوان به نظام ما تهمت بزنن...
Iran, Islamic Republic of
من هم همین طور فکر می کنم
Iran, Islamic Republic of
بنظر من پلیس از ارائه خدمات انتظامی و ... به این افراد خودداری کند. اصلا چه لزومی دارد پلیس برای مزاحمت اراذل و اوباش در حق خانم های هنجار شکن ورود کند؟ اینها وقتی عمدا بدن خود را در برابر نگاه نامحرمان به نمایش می گذارند چرا ماموران پلیس جان خود را برایشان به خطر بیندازند؟
Iran, Islamic Republic of
چون امنیت عموم به خطر میفته...ن فقط خود خانم بدحجاب!!!
کمال
United States
جهان تیغی آدم خواب را می شود بیدار کرد ولیکن آدم خواب زده هرگز ....!!!
Netherlands
مشکل اینجاست که شما متوجه نیستید که عصر اطلاعات است .!!
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه هرچیزی اسمش اطلاعات نیست، ثانیاً،اطلاعات چه ارتباطی با مسائل بدیهی داره. دو دو تا چهارتاست.
Iran, Islamic Republic of
با این تفاوت که در فضای رهاشده و بی صاحب مجازی هر خبر و هر اطلاعاتی را میشه با صدو هشتاد درجه تفاوت با اصل ماجرا به خورد مخاطب داد و این نقص بزرگ فضای مجازه .
Iran, Islamic Republic of
اگه یکبار هم شده با تمام کسانیکه شایعه درست کردن و بدون اطلاع گزارشخا نوشتن و جو کشور رو ملتهب کردن برخورد درستی بشه دیگه شاهد اینقدر التهاب سر یک مسئله پیش پا افتاده نخواهیم بود
Iran, Islamic Republic of
وجدانا هم که این مسئله خیلی پیش پا فتاده است و اصلا ارزش بحث هم نداره چه برسه به اینکه بخواد دغدغه یک ملت باشه
Iran, Islamic Republic of
این قضیه فقط توی اینترنت داره بزرگ نشون داده میشه والا بریا مردم اصلا مهم نیست و دارن زدگیشون رو میکنن
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم اصلا این مسئله برای اکثر مردم مهم نیست و الان تو فکر خرید لوازم مدرسه برای بچه هامون هستیم و شکم خانواده مون و دیگه خدا رحمتش کنه این دختره رو و مرگش به سکته بود و حالا که چی؟ اوضاع کشور رو بریزم بهم که چی بشه؟
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرت رو بیامرزه . منم چند روزه دارم همه جا همین حرف رو میزنم
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
. مهسا امینی بهانه است
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه باید بپذیریم که بعد از سال 88 حاکمیت جنگ روانی و روایت ها در عرصه خبر رسانی و اطلاع رسانی شفاف به جامعه رو باخته ، جمهوری اسلامی از نبود یک نهاد اطلاع رسانی واحد ، چابک و مقتدر بسیار ضربه خورده و در بحران های مختلف در موضع انفعالی قرار میگیره و رسانه های معاند با حجم زیادی از اطلاعات (اغلب دروغ) کاملا فضا روانی جامعه رو بدست میگیرند . باید براش فکری کرد......
Iran, Islamic Republic of
اگه چندتا از این سلبیریتی های معلوم الحال و نماینده هایی که نماینده اپوزیسیون شدن رو با هاشون برخورد قاطع میکرد کار به اینجا نمی رسید
Iran, Islamic Republic of
...
قانون
Iran, Islamic Republic of
اینکه با افراد هنجارشکن باید برخورد شود شکی نیست و با افرادی که در خیابان ها شعارها و رفتارهای غیرقانونی دارند صد در صد باید برخورد قانونی شود. وجه دیگر قضیه این است که هیچ ضرب و جرح فیزیکی علیه مرحومه امنیتی وجود نداشته .