کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایتی عجیب از یک تحریف؛

درباره دستورالعمل جدید وزیر آموزش انگلیس/ رمزگشایی از نفوذ عمیق شبکه‌های صهیونیستی +جزئیات

27 شهريور 1401 ساعت 22:29

دو نکته در رابطه با دستورالعملِ وزیر آموزش بریتانیا بسیار جالب است که توجهِ به آن ها کاملا ضروری به نظر می رسد.


گروه بین الملل جهان نیوز: تاکنون روایت ها و گزارش های مختلفی در مورد نفوذ قابل توجهِ صهیونیست‌ها و شبکه های تحت حمایت آن ها به جنبه ها و حوزه های مختلف حکمروایی در کشورهای غربی، منتشر و ارائه شده است. با این حال، هم کشورهای غربی و هم صهیونیست ها، ضدِ رد کردن این گزارش ها، از مغرضانه بودن آن ها و به طور خاص ماهیت یهودی ستیزشان سخن گفته اند و سعی کرده اند از گزارشاتی از این نوع، تا جای ممکن مشروعیت زدایی کنند.

با این حال به تازگی اقدامِ وزیر آموزش بریتانیا در صدور یک فرمان که بر اساس آن همه مدارس بریتانیا جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با آنچه واقعیت های مساله فلسطین و نزاع های این ملت با اسرائیل عنوان شده، باید با سه نهاد و موسسه در خاک بریتانیا ارتباط بگیرند و به نوعی از یافته ها و آموزش آن ها در این زمینه استفاده کنند، به موضوعی جنجالی تبدیل شده است.

سه نهاد و موسسه مذکور به ترتیب Solutions Not Sides و Forum for Discussion of Israel and Palestine، و Community Security Trust نام دارند و بر اساس آنچه وزیر آموزش بریتانیا اعلام کرده، این نهادها می توانند آموزش های مفیدی را در رابطه با مساله فلسطین به دانش آموزانِ بریتانیایی ارائه کنند.

با این همه، دو نکته در رابطه با این دستورالعملِ وزیر آموزش بریتانیا بسیار جالب است که توجهِ به آن ها کاملا ضروری به نظر می رسد.

یک: نفوذ شبکه ای رژیم صهیونیستی در نظام آموزشی بریتانیا
یکی از ساده ترین نکاتی که هر فردی با حداقل اطلاعات در مورد سه سازمان و موسسه معرفی شده از سوی وزیر آموزش بریتانیا، با یک جستجوی ساده در محیط اینترنت می تواند متوجه شود این نکته است که اساسا هر سه نهاد مذکور، پیوندهای عیمقی با رژیم صهیونیستی و یا دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی آن دارند.

در این راستا نهاد مسووم به Solutions Not Sides نهادی است که با انتخاب یک شعار و اسم فریبنده که تاکید بر "یافتنِ راه حل" و "دوری از سمت گیری در مناقشات و منازعات دارد"، سعی دارد توجه افکار عمومی را به خود جلب کند. با این حال چه به صورت آشکار و چه پنهان، کمک های قابل توجهی را از رژیم صهیونیستی دریافت می کند و البته گزارش های مختلفی نیز از این مساله تا به امروز منتشر شده است.

در واقع بنیانگذاران این سازمان از جمله صهیونیست های شناخته شده هستند و البته کارمندان آن نیز در موارد مختلفی، پیوندهای عمیق و گسترده ای را در همکاری با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی داشته اند.

 موضوعی که به طریقی مشابه در مورد نهادهای موسوم به Forum for Discussion of Israel and Palestine و Community Security Trust نیز قابل مشاهده است. به عنوان مثال، سازمان Community Security Trust مدعی اتخاذ موضع بی طرفی در چهارچوب مساله فلسطین است اما موسس و بنیانگذار آن یعنی "جرالد رانسان" سابقه ای طولانی در تامین مالی گروه های افراط گرای صهیونیستی نظیر Chabad /شاباد دارد.

در نمونه ای دیگر، نهاد موسوم به Forum for Discussion of Israel and Palestine نیز عملا به ترویج روایت هایی می پردازد که مورد حمایتِ نهاد موسوم به "شورای مسیحیان و یهودیان" هستند. نهادی که کاملا حامی منافع رژیم صهیونیستی است.
عمق تاثیرگذاری نهادهای اینچنینی در بریتانیا تا بدانجاست که برای خود این حق را قائلند در نظام آموزشی بریتانیا کنشگری مستقل داشته باشند و روایت های مختلفی را در چهارچوب این نظام آموزشی ترویج کنند.

 اما عجیب آنکه دانش آموزان در سیستم آموزشی بریتانیا حتی حق ندارند کوچکترین حمایتی را از ملت فلسطین در محیط آموزشی ابراز کنند و اگر چنین شود، بر اساس نمونه های مختلفی که تاکنون به ثبت رسیده، با اخراج  یا تعلیق از تحصیل در مدرسه ای که تحصیل می کنند رو به رو خواهند شد.

دو: نقض آشکار اصول ابتدایی و ادعاییِ نظام آموزشی بریتانیا
یکی دیگر از پیام های اقدام اخیر وزیر آموزش بریتانیا در معرفی سازمان های حامی رژیم صهیونیستی به مدارس بریتانیایی جهت آنچه آشناسازی دانش آموزان با واقعیت های مساله فلسطین عنوان شده این نکته است که این دستورکار حتی ابتدایی ترین اصولی که نظام آموزشی بریتانیا همواره بر آن ها تاکید داشته را نیز زیر پا می گذارد.

در این چهارچوب، القای نکات و موضوعات توام با غرض ورزی سیاسی و به طور خاص ترویج مسائل هدفمند سیاسی در نظام آموزشی بریتانیا، ممنوع است. این در حالی است که ابلاغیه اخیر وزیر آموزش بریتانیا در معرفی نهادهای صهیونیست جهت ارائه روایت های یک طرفه خود به دانش آموزانِ کودک و نوجوان بریتانیایی در مورد مساله فلسطین و سرکوب جدی هرگونه تلاشی جهت ارائه دیدگاه های فلسطینی در این رابطه، عملا نقضِ قانون مذکور است و البته این پیام را دلِ خود دارد که تا چه حد لابی ها و شبکه های نفوذ صهیونیستی در داخل خاک بریتانیا قدرتمند هستند و حتی می توانند ماهیتِ قوانین این کشور را نیز به نفع خود تغییر دهند.


کد مطلب: 812630

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/812630/درباره-دستورالعمل-جدید-وزیر-آموزش-انگلیس-رمزگشایی-نفوذ-عمیق-شبکه-های-صهیونیستی-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com