کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بی اعتباری بیشتر برای رسانه دولتی انگلیس؛

۳ لگد محکمی که فوت ملکه به آبروی بی‌بی‌سی زد +جزئیات و تصاویر

23 شهريور 1401 ساعت 23:04

شاید به مخیله گردانندگان بی بی سی خطور نمی کرد که در یک چشم به هم زدن و در عرض چند روز اینگونه مجبور شود خود را ضایع کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: ضایع شدن، سطحی نگری، خبرپراکنی، تناقض گویی و استانداردهای دوگانه از ویژگی های بارز رسانه های فارسی زبان معاند نظیر بی بی سی فارسی است.

در اینجا به سه مورد که در چند روز اخیر اتفاق افتاده است اشاره می کنیم:
 
حکومت موروثی عقب مانده و ادای دین بی بی سی!
بی بی سی که تا چند روز قبل دغدغه موروثی شدن رهبری در ایران را داشت! پس از درگذشت ملکه انگلیس، نه تنها از روی کارآمدن پسر او، یعنی چارلز سوم و حاکم بودن سیستم عقب مانده پادشاهی وراثتی در بریتانیا ناراحت نشده است، بلکه از این اتفاق به عنوان «فصلی تازه در کتاب تاریخ بریتانیا» یاد می کند!

این در حالی است که در ساختار جمهوری اسلامی ایران، انتخاب رهبری مبتنی بر شایستگی، تخصص، درایت، قدرت علمی، مدیریت و داشتن تقوا و با رأی مجلسی متشکل از خبرگان است که مردم آن را انتخاب کرده اند. حال باید پرسید که چارلز سوم متخصص در چه اموری است و اساساً قدرت علمی و مدیریتی و به تعبیری شایستگی او در کجا احراز شده و از سوی چه کسی منصوب شده است؟!





 جالب است که بی بی سی فارسی برای تقدیر چارلزسوم(پادشاه جدید) از مادرش( ملکه الیزابت) و همچنین معرفی فرزند ارشد او، ویلیام، به عنوان ولیعهد و به عبارتی پادشاه آینده بریتانیا هم تبلیغ می کند!

 
در هر صورت شاید به مخیله گردانندگان بی بی سی خطور نمی کرد که در یک چشم به هم زدن و در عرض چند روز اینگونه مجبور شود خود را ضایع کند.
 
چماق برای بقیه نه برای ما
صفحه بی بی سی در اعلام خبر درگذشت ملکه انگلیس، برای در امان ماندن از انتقادات یا روشنگری های مخاطبان، قسمت نظرات را بر روی مخاطبان بست تا نشان دهد که چماق آزادی بیان برای فریب دادن سایر مردم است وگرنه خود بی بی سی هم به آن اعتقاد ندارد.

 
 از رب گوجه فرنگی تا خاکسپاری و تاجگذاری!
 در حالی که بی بی سی فارسی در مورد چند هزار تومان گران شدن رب گوجه فرنگی در ایران هم حاضر است مطلب ویژه تهیه کند، اما از کنار هزینه های فوق نجومی تشییع جنازه ملکه انگلیس و تاجگذاری پادشاه جدید این کشور به راحتی می گذرد. این در حالی است که انگلیس این روزها با بحران اقتصادی و افزایش هزینه ها روبرو است و از طرفی نیز اخیراً  لیزتراس، نخست وزیر جدید انگلیس، با انواع و اقسام وعده ها سرکار آمده است.




کد مطلب: 811924

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/811924/۳-لگد-محکمی-فوت-ملکه-آبروی-بی-بی-سی-زد-جزئیات-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com