کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سید حسن خمینی:

آيت‌الله صانعی از جمهوری اسلامی دفاع منتقدانه داشت!/ اگر انحرافی می‌ديد حساس بود!/ يکي از ميراث ایشان اجتهاد روشنفکرانه بود!

19 شهريور 1401 ساعت 15:37

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سال ۸۸ در پاسخ پرسش‌های مکرر مؤمنان، آیت الله صانعی را فاقد ملاک‌های لازم برای تصدی مرجعیت معرفی کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: سید حسن خمینی که در زمان فوت شیخ یوسف صانعی، درگذشت او را به امام زمان(عج) تسلیت گفته بود، در گراميداشت دومين سالگرد فوت وی مدعی شده است که يکي از ميراث آقای صانعي براي روزگار ما اجتهاد روشنفکرانه بود و ايشان از جمهوري اسلامي دفاع منتقدانه داشتند!

گفتنی است فتاوای شاذ مرحوم صانعی و حمایت او از فتنه گران در سال ۸۸ از نکات برجسته زندگی وی در دو دهه اخیر بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سال ۸۸ در پاسخ پرسش‌های مکرر مؤمنان، ایشان را فاقد ملاک‌های لازم برای تصدی مرجعیت معرفی کرد.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات سید حسن خمینی را در ادامه خواهید خواند:

*يکي از ميراث آيت‌الله صانعي براي روزگار ما اجتهاد روشنفکرانه بود. در اين مسير بايد اصول اجتهاد منقح شود. دفاع منتقدانه از جمهوري اسلامي نيز يکي ديگر از ميراث ايشان بود. بايد از جمهوري اسلامي به عنوان حرکتي که سال‌ها براي تحقق آن مجاهدت شده و جان‌ها فدا شده، دفاع کرد. ايشان از جمهوري اسلامي دفاع منتقدانه داشتند. اگر انحرافي را مي‌ديدند نسبت به آن حساس بودند. سومين ميراث ايشان نيز حمايت شجاعانه از امام به عنوان کانون محوري انقلاب بود.

*ايشان از روز اول در مسير مبارزه بودند. آزار ديدند و سختي‌ها کشيدند. بعدها وارد مسئوليت‌ها شدند و در مقام دادستان کل کشور قرار گرفتند و بعد هم به مانند يک پدر و يا مادري که نسبت به فرزند خود با حساسيت برخورد مي‌کند، از آنچه که انحراف و غلط مي‌دانستند، تبري جسته و آنها را بيان مي‌کردند.

*دوره مبارزات سياسي ايشان بعد مهمي است که مي‌شود به آن توجه کرد. قبل از انقلاب تا پايان عمرشان مبارزاتي داشتند و برآنچه که مي‌انديشيدند که صحيح است استقامت مي‌کردند.

بیشتر بخوانید:
صانعی: ایران می‌تواند با اسرائیل کنار بیاید!
بی‌مهری عجیب روحانی به استادش آیت الله صانعی
فعالیت دفتر مرجع فتنه گران برای انتخابات خبرگان
خداوند استقبال فراوانی از آقای صانعی او خواهد کرد
تاجزاده: صانعی تا آخر پناه مردم ماند!
لیست فتاوی جنجالی صانعی توسط دفترش


کد مطلب: 811781

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/811781/آيت-الله-صانعی-جمهوری-اسلامی-دفاع-منتقدانه-اگر-انحرافی-می-ديد-حساس-يکي-ميراث-ایشان-اجتهاد-روشنفکرانه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com