کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باهنر:

ردصلاحیت لاریجانی چیز عجیبی بود/ دولت نباید فکر کند فقط سر زدن به مردم مشکلات را حل می‌کند/ ۳۰ درصد مردم حال شرکت در انتخابات را ندارند

23 مرداد 1401 ساعت 11:20

یکی از کارهای اشتباه وزرا این است که در هر سفر کلی وعده و وعید می‌دهند. در صورتی که امکانات وجود ندارد که وعده می‌دهند، مشکلات با شیوه دستوری حل نمی‌شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در تازه ترین گفتگوی خود مدعی شده است که ردصلاحیت علی لاریجانی از سوی شورای نگهبان عجیب بود.

حدود بیست روز پیش هم همین چهره سیاسی گفته بود: «به دیدن روحانی رفتم و گفتم خودتان را کنار نکشید» و «اعتقادی ندارم که دولت روحانی یک دولت سیاه بود».

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات باهنر را در ادامه خواهید خواند:

*من چند کار دولت آقای رئیسی را خیلی موفق می‌دانم؛ یکی مساله کرونا است. البته کرونا در جهان یک نقطه شروع، اوج و حضیض داشت و این را قبول داریم. ولی بالاخره زمانی که آقای رئیسی آمد کشتارهای کرونا در شبانه‌روز گاهی به ۵۰۰ یا ۶۰۰ نفر می‌رسید و اخیرا به صفر هم رسید. اما در مقایسه با جهان که نگاه می‌کنیم، کشور ایران در برابر کشورهای پیشرفته و اروپایی، جزء پیشتازان مبارزه با کروناست. اگرچه ریشه برخی کارها در دولت قبلی انجام شد، اما در این دولت همت اساسی انجام شد.

*نکته دومی که دولت آقای رئیسی را موفق می‌دانم سرمایه اجتماعی این دولت است. یعنی دولت بین مردم است. علاوه بر خدمات دولت قبلی، متاسفانه یکی از نقاط ضعف دولت قبل این بود که در مساله ارتباط با مردم خیلی کند بود حالا سن وزرا بالا بود و حوصله نداشتند یا غیره، اما آقای رئیسی و وزرای او در بین مردم حضور بیشتری دارند. البته صرف بین مردم بودن مشکلات را حل نمی‌کند اما اینکه مردم را ببینند و رئیس‌جمهور به آن‌ها سر می‌زند و در جریان مشکلات آن‌ها قرار می‌گیرد، خوب است.

*البته دولت نباید فکر کند فقط سر زدن به مردم مشکلات را حل می‌کند، یکی از کارهای اشتباه وزرا این است که در هر سفر کلی وعده و وعید می‌دهند. در صورتی که امکانات وجود ندارد که وعده می‌دهند، مشکلات با شیوه دستوری حل نمی‌شود. یک سری لوازم و مقدمات می‌خواهد. دولتمردان بروند سربزنند و همدردی کنند، برنامه تعریف کنند برای حل مشکلات اما وعده و وعید ندهند.

درباره «باهنر» بیشتر بخوانید:
اعتقادی ندارم که دولت روحانی یک دولت سیاه بود
گوشت، پوست‌ و استخوان روحانی متعلق به‌ نظام است
شوخی باهنر با دولت احمدی‌‌نژاد و روحانی!
آقای لاریجانی به‌درد ریاست‌ جمهوری می‌خورد

رهبری در کسوت رئیس جمهور سابق خاتمی را می پذیرند!
ناطق، لاریجانی و علی مطهری را اصولگرا می‌دانم
ماجرای تذکر باصدای بلند رهبرانقلاب به باهنر
به روحانی گفتم که شما باید برای نظام باقی بمانید
 
*انتخابات باید به گونه‌ای باشد که در آن فضای سیاسی باز باشد. یعنی اگر در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نفر هم تایید می‌شوند _ من هم معتقدم نباید بیش از این تعداد تایید شوند_ اما باید همین تعداد، ۵ تفکر موجود کشور را نمایندگی کنند. بحث ما امروز، هنجارشکنان و فتنه‌گرها نیست. اگر کسی خواست علیه نظام کار کند تحویل قوه قضائیه یا سازمان‌های اطلاعاتی می‌شود. اما کسی که می‌خواهد در چارچوب نظام کار کند نه. من مدعی هستم باید در انتخابات ریاست‌جمهوری وقتی تمام شهروندان ایران پای صندوق می‌روند کاندیدای مطلوبی بین نامزدها ببینند تا در انتخابات شرکت کنند وگرنه ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند. البته من نمی‌گویم ۵۰ درصدی که در انتخابات اخیر شرکت نکردند همه آنها کاندیدای گمشده داشتند، معمولاً این طور است که ۳۰ درصد مردم حالش را ندارند که در انتخابات شرکت کنند یا اینکه می‌گویند فرقی نمی‌کند در انتخابات شرکت کنیم یا نکنیم. اما ۴۹ درصد رکورد کمینه بدی بود و باید در همه بخش‌ها باز شود.
 
*چیزی که به ذهن می‌رسد این است که ردصلاحیت آقای لاریجانی مخصوصاً با آن دلایلی که شورای نگهبان آورد، چیز عجیبی است. اینکه شورای نگهبان در پاسخ بگوید رای ما مخفی است و آقایانی که رای دادند دلایل رای‌شان را نمی‌گویند و اعلام نمی‌کنند، درست نیست. این طور که نمی‌شود. آقایان باید حداقل دلایل رای خود را بگویند که به این دلیل و به این دلیل فلانی صلاحیت ندارد یا دارد. اگر اینطور باشد آن گاه متهم می‌شوند به اعمال سلیقه که انصافا فقها و حقوقدانان شورای نگهبان دنبال اعمال سلیقه نیستند.


کد مطلب: 809046

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/809046/ردصلاحیت-لاریجانی-چیز-عجیبی-دولت-نباید-فکر-کند-فقط-سر-زدن-مردم-مشکلات-حل-می-کند-۳۰-درصد-حال-شرکت-انتخابات-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com