پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
شهدای عاشورایی/ شماره ۱۰

تنها سفارش یک شهید به برادران و خواهران كوچكش

سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 808560
به خاطر علاقه شدیدی که داشت عضو ژاندارمری شد و به خاطر مکتبی بودن هم به انجمن اسلامی ژاندارمری مهاباد ورود کرد.
تنها سفارش یک شهید به برادران و خواهران كوچكش
گروه فرهنگ جهان نيوز: «شهدا اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا هستند»؛ این تعبیر عمیق و دلنشین سید شهیدان اهل قلم است. دهه اول محرم فرصت مناسبی است تا در کنار یاد سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفای حضرت در سال 61 هجری، نام و یاد شهدای سال های سپری شده از انقلاب اسلامی که به حضرت سیدالشهداء(ع) اقتدا کردند، نیز زنده شود.

بر همین اساس جهان نيوز بر آن شد تا از بین خیل عظیم شهدا، دهه اول محرم امسال را به یاد شهدایی اختصاص دهد که شهادتشان با روز عاشورای آن سال مصادف شد.  


روز عاشورا به آرزویش رسید
۳ تير ۱۳۴۳ در محله پشت بازار به دنیا آمد. با شروع جنگ درس را کنار گذاشت و به صورت داوطلب بسیجی عازم جبهه شد. به خاطر علاقه شدیدی که داشت عضو ژاندارمری شد و به خاطر مکتبی بودن هم به انجمن اسلامی ژاندارمری مهاباد ورود کرد.

مراسم عاشورا را در آن جو ضد انقلابی مهاباد برقرار کرد و با هزینه شخصی اش خیمه برپا نمود. سرانجام در تاریخ بيست و پنجم مهر ۱۳۶۲ (مصادف با روز عاشورا) به دست مزدوران دشمن به شهادت رسید.
 

وصیت نامه شهید
وصیت نامه ای به پدر و مادر عزیزم، چون فرزند شما علاقه ای زیادی و بخصوص لباس مقدس سربازی داشته‌ام خصوصاً علاقه ای كه نسبت به رهبر حضرت آیت الله خمینی و جهاد و ایثار در راه خدا و قرآن لذا تصمیم گرفته‌ام كه خود را به نظام معرفی كنم.

تا بتوانم به عنوان سرباز بسیجی دین خود را به وطن و رهبر عزیز ادا كنم. پدر و مادر عزیزم من در حال حاضر در شهر ارومیه مشغول به خدمت هستم و چنانچه من در این شهر شهید شدم، تنها تقاضای من این است كه نارحتی و اندوهی به دل خود راه ندهید و صبور و بردبار باشید.

تا اینكه در ایام عاشورا از قرارگاه فرماندهی دستور آماده شدن برای حمله آمد من در آن روز در مسجد بودم و با بچه‌ها مشغول نوحه خوانی و سینه زنی بودیم خلاصه بیشتر از این اطاله كلام نمی‌کنم، چنانچه در این عملیات به آرزوی خود رسیدم تنها سفارشم این است كه برادران و خواهران كوچكم به درس خود ادامه دهند تا بتوانند در سنگر علم و تقوا به میهن اسلامی و مردم ضعیف خدمت نمایند.

از مادر عزیزم كه واقعاً حق زیادی بر گردن من دارد می‌خواهم چنانچه شهید شدم برای من گریه و زاری نكند چرا كه همه امانت پروردگار در روی زمین هستیم. همانطور كه مستحضرید در قرآن كریم آمده است " همه از او هستیم و به سوی او بر می‌گردیم" و شهیدان همیشه زنده‌اند و نزد خدای روزی می‌خوردند. دیگر عرضی ندارم خداحافظ شما محمد كاظم آسایشی.

بیشتر بخوانید:
تخریبچی لشکر سیدالشهداء(ع) که در ظهر عاشورا شهید شد
شهیدی که در روز عاشورا متولد و در روز عاشورا به شهادت رسید
دعای مادر مستجاب شد؛ پسر ظهر عاشورا شهید شد
ماجرای نوجوان تخریبچی/ تاسوعا مجروح شد و در عاشورا شهید
روز عاشورا ۱۲ داعشی را کُشت و خودش هم شهید شد
پاسخ به ندای سیدالشهداء(ع) در عاشورای سال ۹۴
تیری که ظهر عاشورا بر پیشانی «فرمانده» نشست
شب اول محرم رفت سوریه، شب عاشورا شهید شد
راهی که درست انتخاب شد/ شهادت در عاشورای حسین
برچسب ها: شهدای عاشورایی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *