جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

شهیدی که با لباس سپاه به خاک رفت

سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 808537
بعد از فتح‌المبین به‌علت اشتباهی که ستاد ویژه شهدا انجام داده بود، پیکر شهیدی که شماره پلاکش مشابه شماره پلاک رحمت‌الله بود، در شهرضا به‌عنوان شهید نصیری تشییع شد تا این‌که بعد از مدت کوتاهی رحمت‌الله به میان جمع خانواده‌اش بازگشت و معلوم شد آن شهید از خمینی‌شهر بوده است.
شهیدی که با لباس سپاه به خاک رفت
گروه فرهنگ جهان نيوز: نامش را رحمت‌الله گذاشتند تا همیشه نامش یادآور عظمت پروردگار باشد؛ شهید رحمت‌الله نصیری.

دوران کودکی اش را در هاله‌ای از فقر و محرومیت سپری کرد. در ده سالگی پدر را از دست داد. کوچه‌های خاکی خلوت زادگاهش شهرضا غربت و تنهایی او را بیش‌تر کرد.

با اتمام دوره راهنمایی، وارد بازار شد؛ سال ۱۳۵۶ش برای خدمت سربازی وارد ارتش شد، اما به دستور امام از پادگان گریخت و به مردم پیوست.

علاقه خاصی به ائمه اطهار و به‌خصوص صاحب‌الزمان(عج) داشت.

پس از پیروزی انقلاب، در لباس بسیجی به جبهه‌ رفت و در سه عملیات شرکت کرد. بعد از فتح‌المبین به‌علت اشتباهی که ستاد ویژه شهدا انجام داده بود، پیکر شهیدی که شماره پلاکش مشابه شماره پلاک رحمت‌الله بود، در شهرضا به‌عنوان شهید نصیری تشییع شد تا این‌که بعد از مدت کوتاهی رحمت‌الله به میان جمع خانواده‌اش بازگشت و معلوم شد آن شهید از خمینی‌شهر بوده است.
 

عضو سپاه شد و با اتمام دوره آموزش با همسر یکی از شهدا ازدواج نمود و به قول خود بهترین یار و هم‌سنگر را یافت.

۵۰ روز بعد راهی جبهه‌ شد. با آغاز عملیات والفجر ۴، گردان یا زهرا (س) با فرماندهی رحمت‌الله به خط مقدم رفت و مسئولیت بخشی از عملیات را بر عهده گرفت و توانست اهداف مورد نظر را تصرف نماید، اما در حین انجام عملیات، فرمانده شجاع و رشید سپاه اسلام در تاریخ بیست و هفتم مهرماه سال ۱۳۶۲ هجری شمسی در سن بیست و پنج سالگی در منطقه مریوان بر اثر اصابت تیر به قلب پاکش به شهادت رسید.

پیکر شهید رحمت‌الله نصیری را - بنا بر سفارش خود شهید - با لباس سپاه در گلزار شهدای شهرضا به خاک سپردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *