شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
شهدای عاشورایی/ شماره ۹

راهی که درست انتخاب شد/ شهادت در عاشورای حسینی

يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 808450
انسان بر سر دو راهی انتخاب قرار گرفته و یکی از این دو راه را باید انتخاب کند یا عزت یا ذلت ، و یا حسین و یا یزید ، یا تسلیم و یا شهادت و یا بهشت یا دوزخ را .
راهی که درست انتخاب شد/ شهادت در عاشورای حسینی
گروه فرهنگ جهان نيوز: «شهدا اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا هستند»؛ این تعبیر عمیق و دلنشین سید شهیدان اهل قلم است. دهه اول محرم فرصت مناسبی است تا در کنار یاد سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفای حضرت در سال 61 هجری، نام و یاد شهدای سال های سپری شده از انقلاب اسلامی که به حضرت سیدالشهداء(ع) اقتدا کردند، نیز زنده شود.

بر همین اساس جهان نيوز بر آن شد تا از بین خیل عظیم شهدا، دهه اول محرم امسال را به یاد شهدایی اختصاص دهد که شهادتشان با روز عاشورای آن سال مصادف شد.  


راهی که درست انتخاب شد
در سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مذهبی در روستای چهار روستایی دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۵۹ به فرمان امام عزیزمان وارد بسیج روستا شد و یکی از افراد فعال و پرکار بسیج بود همیشه اسلحه‌اش روی دوشش بود و از محل پاسداری می‌نمود .

همیشه می‌گفت نمی‌توانم خودم را کنترل کنم که اینجا بمانم شور جبهه را دارم .

بعد از مدتی وارد جبهه جنوب شد و در عملیات بزرگ بیت المقدس شرکت کرد و با پیروزی سرافرازی برگشت و مشغول درس در دبیرستان فتح المبین شهرستان گناوه شد که باز هم به ندای امام لبیک گفت و وارد جبهه در دشت عباس شد و مدت ۴۵ روز آنجا بود و بعد از چند ماهی دیگر وارد خدمت مقدس سربازی شد و سه ماه دوره تعلیماتی را در شهرستان کرمان گذراند .

 موقعی که به مرخصی می‌آمد دعا می‌کرد و می‌گفت خدایا محل خدمت من در جبهه باشد تا بتوانم در کنار دیگر برادرانم بجنگم و صدامیان را از پای درآورم و همان طوری که خودش می‌خواست به جبهه قصر شیرین منتقل شد و با شادی و خوشحالی به جبهه قصر شیرین رفت وقتی که به مرخصی می‌آمد می‌ گفت که ما چند بار به دشمن ضربه  زده‌ایم . مدت ۷ ماه در آن در جبهه مشغول نبرد با دشمنان اسلام بود که در مورخه ۱۳۶۴/۰۷/۰۵ و مصادف با عاشورای حسینی بوسیله ترکش خمپاره مزدوران بعثی عراق به فیض شهادت نائل گشت و به دیدار معشوق خود شتافت.
 

وصیت نامه شهید
« وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ »

 « گمان نکنید آنانی که در راه خدا کشته می شوند مرده‌اند بلکه زنده اند و نزد پروردگار خود روزی می خورند »

سلام بر رهبران توحیدی از آدم تا خاتم و از آل محمد (ص) تا صاحب الزمان (عج) و سلام بر نائب وارث انبیاء و امامان خمینی کبیر رهبر جهانی اسلام که چون شیر روزها می‌خورشد و شبها چون جد بزرگوارش امام سجاد به دعا و نیایش خداوند مشغول است .

 و سلام بر شهیدان گلگون کفن این حامیان دودمان حسین (ع) که مانند او غریبانه می جنگند  و بسان او شهید می‌شوند  و نهال انقلاب را آبیاری می‌کنند و سلام بر برادران روحانی و طلاب مسئول این پیامبران عصرمان که بر هر سو پیغام این شهیدان و مردم را از جرثومه های شوم آگاه می‌کنند و سلام بر ملت غیور و شهید پرور ایران و نابودی و ذلت و خواری از آن مشرکین و کفار و مدافین و شیاطین بزرگ آمریکای جهان خوار باد .

 در گرما گرم پیکار سختی که ملت به پا خواسته و مسلمانان ایران را به رهبری قائد اعظم خمینی کبیر بر علیه استکبار جهانی آغاز نموده است و به هنگامی که یاوران اسلام چون اباذر و سلمان و مقداد و سمیه و پاسدار انقلاب اسلامی و …. همچون سدی محکم در مقابل یاران شیطان آمریکا ایستاده اند و می روند تا طومار این جلادان را در هم بپیچند انسان بر سر دو راهی انتخاب قرار گرفته و یکی از این دو راه را باید انتخاب کند یا عزت یا ذلت ، و یا حسین و یا یزید ، یا تسلیم و یا شهادت و یا بهشت یا دوزخ را .

در آخر از پدر و مادرم که طی عمرم نتوانسته‌ام به آنها خدمت بکنم به بزرگی خودشان مرا ببخشند زیرا اگر شما نبخشید خدا هم نمی بخشد و همچنین از برادران و خواهرانم می خواهم که ما را ببخشند و همگی صبر پیشه کنند .

والسلام

پاسدارم و هرگز نکنم پشت به میدان
گر سر برود من نروم از سر پشیمان

برادر کوچک شما عبدالحمید حسینی

مورخ :‌۱۳۶۰/۱۲/۰۶

یشتر بخوانید:
تخریبچی لشکر سیدالشهداء(ع) که در ظهر عاشورا شهید شد
شهیدی که در روز عاشورا متولد و در روز عاشورا به شهادت رسید
دعای مادر مستجاب شد؛ پسر ظهر عاشورا شهید شد
ماجرای نوجوان تخریبچی/ تاسوعا مجروح شد و در عاشورا شهید
روز عاشورا ۱۲ داعشی را کُشت و خودش هم شهید شد
پاسخ به ندای سیدالشهداء(ع) در عاشورای سال ۹۴
تیری که ظهر عاشورا بر پیشانی «فرمانده» نشست
شب اول محرم رفت سوریه، شب عاشورا شهید شد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *