کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهدای عاشورایی/ شماره ۸

شب اول محرم رفت سوریه، شب عاشورا شهید شد

15 مرداد 1401 ساعت 11:25

وقتی جنگ سوریه آغاز شد خیلی برای رفتن به سوریه اصرار داشت اما چون جانباز بود با رفتنش موافقت نمی‌کردند اما پس از تقاضاهای زیادی که داشت در نهایت اعزام شد.


گروه فرهنگ جهان نیوز، «شهدا اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا هستند»؛ این تعبیر عمیق و دلنشین سید شهیدان اهل قلم است. دهه اول محرم فرصت مناسبی است تا در کنار یاد سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفای حضرت در سال 61 هجری، نام و یاد شهدای سال های سپری شده از انقلاب اسلامی که به حضرت سیدالشهداء(ع) اقتدا کردند، نیز زنده شود.

بر همین اساس جهان نيوز بر آن شد تا از بین خیل عظیم شهدا، دهه اول محرم امسال را به یاد شهدایی اختصاص دهد که شهادتشان با روز عاشورای آن سال مصادف شد.  


شهید مدافع حرم حاج اسماعیل زاهدپور در سال 1350 در شهرستان کردکوی استان گلستان متولد شد.

در اوایل انقلاب جزو نیروهای فعال بسیجی در استان بود و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت؛ 50 ماه حضور در جبهه‌ها و جانبازی 20 درصد در کارنامه رشادت‌هایش ثبت شده است.

با شروع جنگ در سوریه و پیشروی تکفیری‌ها، برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در شب اول محرم عازم سوریه شد و شب عاشورا به شهادت رسید و پیکرش بعد از 58 روز مفقودی شناسایی و به میهن بازگشت و در کردکوی تشییع شد.
 


همسر شهید: می‌دانستم برود، شهید می‌شود
همیشه می‌گفت که من شغلی دارم که باید از مرز و میهنم دفاع کنم و اوایل ازدواجمان هم به دلیل تازه داماد بودنش اجازه ماموریت به وی نمی‌دادند اما می‌گفت که من با همسرم توافق کرده‌ام و مشکلی ندارم و دائم در مرزها در حال دفاع از کشور بود.

هر زمان که از ماموریت‌ها برمی‌گشت آنقدر محبت می‌کرد که جبران نبودن‌هایش را انجام دهد و همیشه می‌گفت که دوست ندارم در بستر بیماری بمیرم و دوست دارم شهید شوم.

وقتی جنگ سوریه آغاز شد خیلی برای رفتن به سوریه اصرار داشت اما چون جانباز بود با رفتنش موافقت نمی‌کردند اما پس از تقاضاهای زیادی که داشت در نهایت اعزام شد.

می‌دانستم که برود شهید می‌شود و چون آرزویش شهادت بود با او مخالفت نکردم؛ اعتقادش این بود که اگر از حرم حضرت زینب(س) دفاع کند گویی از میهنش دفاع کرده است.

بیشتر بخوانید:
تخریبچی لشکر سیدالشهداء(ع) که در ظهر عاشورا شهید شد
شهیدی که در روز عاشورا متولد و در روز عاشورا به شهادت رسید
دعای مادر مستجاب شد؛ پسر ظهر عاشورا شهید شد
ماجرای نوجوان تخریبچی/ تاسوعا مجروح شد و در عاشورا شهید
روز عاشورا ۱۲ داعشی را کُشت و خودش هم شهید شد
پاسخ به ندای سیدالشهداء(ع) در عاشورای سال ۹۴
تیری که ظهر عاشورا بر پیشانی «فرمانده» نشست


کد مطلب: 808365

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/808365/شب-اول-محرم-رفت-سوریه-عاشورا-شهید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com