کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهدای عاشورایی/ شماره ۷

تیری که ظهر عاشورا بر پیشانی «فرمانده» نشست

14 مرداد 1401 ساعت 15:44

حوالي ظهر عاشورا، علي اصغر در تنگه حاجيان از ناحيه سرمورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر همين جراحت، مصادف با چهلمين روز شهادت برادرش اسماعيل به شهادت رسيد.


گروه فرهنگی جهان نيوز: «شهدا اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا هستند»؛ این تعبیر عمیق و دلنشین سید شهیدان اهل قلم است. دهه اول محرم فرصت مناسبی است تا در کنار یاد سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفای حضرت در سال 61 هجری، نام و یاد شهدای سال های سپری شده از انقلاب اسلامی که به حضرت سیدالشهداء(ع) اقتدا کردند، نیز زنده شود.

بر همین اساس جهان نيوز بر آن شد تا از بین خیل عظیم شهدا، دهه اول محرم امسال را به یاد شهدایی اختصاص دهد که شهادتشان با روز عاشورای آن سال مصادف شد.  

تیری که ظهر عاشورا بر پیشانی «فرمانده» نشست
سردار شهيد علی اصغر وصالي طهرانی‌فرد (اصغر وصالی) به سال 1329 در منطقه دولاب تهران به دنيا آمد که به دليل تقارن ميلادش با ماه محرم نامش را علي اصغر گذاشتند.
 
اصغر دوره های چریکی را میان مبارزان فلسطینی گذراند. پس از بازگشت به ایران توسط عوامل رژیم طاغوت بازداشت شد. در سال 56 از زندان آزاد شد.

پس پیروزی انقلاب به سپاه پیوست و پس از مدتی فرماندهی بخش اطلاعات خارجی را به عهده گرفت. روحیه علی اصغر به هیچ وجه با امور اداری و ستادی سازگار نبود و به همین دلیل مسوولیت خود را در ستاد کل سپاه رها کرده و به جبهه غرب شتافت تا به نبرد رویارو با ضدانقلاب و متجاوزین بعثی بپردازد. گردان تحت امر «علی اصغر وصالی» به خاطر بستن دستمال سرخ بر گردن هایشان به «گروه دستمال سرخ ها» شهرت داشتند.
 
روز تاسوعاي سال 1359 تصميم گرفته شد عملياتي براي روز عاشورا تدارک ديده شود.

حوالي ظهر عاشورا، علي اصغر در تنگه حاجيان از ناحيه سرمورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر همين جراحت، مصادف با چهلمين روز شهادت برادرش اسماعيل به شهادت رسيد.

پيکر پاک شهيد اصغر وصالي تهراني فرد در قطعه 24 بهشت زهراي تهران در کنار برادرش و در ميان يارانش (گروه دستمال سرخ‌ها) به خاک سپرده شد.

وصیت نامه شهید
من اصغر وصالي تهراني سرباز الله بسوي محارب، دشمن خدا عازم غرب ميشوم و به همه مسلمين وصيت ميكنم كه حتي يك لحظه از راه اسلام غافل نشويد .

و امام امت خميني كبير را تنها نگذاريد و انچه كه من از مال دنيا دارم يك سوم انرا صرف نماز و روزه اينجانب كه قضا شده است بپردازيد .

 سرباز الله اصغر وصالي تهراني  فرد

بیشتر بخوانید:
تخریبچی لشکر سیدالشهداء(ع) که در ظهر عاشورا شهید شد
شهیدی که در روز عاشورا متولد و در روز عاشورا به شهادت رسید
دعای مادر مستجاب شد؛ پسر ظهر عاشورا شهید شد
ماجرای نوجوان تخریبچی/ تاسوعا مجروح شد و در عاشورا شهید
روز عاشورا ۱۲ داعشی را کُشت و خودش هم شهید شد
پاسخ به ندای سیدالشهداء(ع) در عاشورای سال ۹۴


کد مطلب: 808289

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/808289/تیری-ظهر-عاشورا-پیشانی-فرمانده-نشست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com