کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهدای عاشورایی/ شماره ۶

پاسخ به ندای سیدالشهداء(ع) در عاشورای سال ۹۴

13 مرداد 1401 ساعت 15:33

عاشق و دلسوخته ارباب بی کفنش بود.به طوری که پدر بارها وبارها به ایشان و دیگر افرادخانواده متذکر می شدندکه امیرم رتبه و مرتبه ای عالی در نزدخداوند و اهل منزل و دیگران خواهدیافت .


گروه فرهنگ جهان نیوز، «شهدا اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا هستند»؛ این تعبیر عمیق و دلنشین سید شهیدان اهل قلم است. دهه اول محرم فرصت مناسبی است تا در کنار یاد سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفای حضرت در سال 61 هجری، نام و یاد شهدای سال های سپری شده از انقلاب اسلامی که به حضرت سیدالشهداء(ع) اقتدا کردند، نیز زنده شود.

بر همین اساس جهان نيوز بر آن شد تا از بین خیل عظیم شهدا، دهه اول محرم امسال را به یاد شهدایی اختصاص دهد که شهادتشان با روز عاشورای آن سال مصادف شد.  


عاشقی که در ظهر عاشورا به دلدارش رسید
«آیا مدافعى هست که از حرم رسول اللَّه دفاع کند؟» این جمله اباعبدالله الحسین علیه السلام در عصر روز عاشورای سال 61 هجری بود. جمله ای که مدافعان حرم یعنی همان اصحاب آخرالزمانی سالار شهیدان با تاخیر زمانی به آن لبیک گفتند و از حرم اهل بیت دفاع کردند.

یکی از همین شهدا «امیرعلی هویدی» بود. عاشق و دلسوخته ارباب بی کفنش بود. طوری که پدر بارها هم به خودش هم به دیگر افراد خانواده متذکر میگفت که امیرم رتبه و مرتبه ای عالی پیش خدا و اهل منزل و دیگران پیدا می کند. شاید پدر چنین روزی را برای پسرش می دید.

سختی‌های کار کردن بیرون از خانه گواهی سختی زندگی اش بود. سال 79 در سپاه استخدام شد. سال 1386 ازدواج کرد. چهار سال بعد دخترش یسنا به دنیا آمد.

خستگی کار مانع سرحالی‌اش در خانه نمی شد. عاشق مادر بود، طوری که وقتی برای دست بوسی مادر می رفت هیچ کس جز مادرش را نمیدید. آخرین ماموریتش دفاع ازحرم بود. عاشقانه دعوت الله را لبیک گفت و در ظهر عاشورای سال 94 به دست تکفیری ها در حلب به شهادت رسید.

مزار مطهرش در گلزار شهیدآباد دزفول است.

وصیت نامه شهید
باسلام و صلوات برمحمد و آل محمد(ص)
آرزویم از بدو ورودم به لباس مقدس سپاه پاسداران خدمت در راه کشور مقدس خودم ایران و خدمت به دین مقدس اسلام وشیعیان میباشد. تنها ارزویم پوشیدن لباس سبز سپاه که همان کفن و لباس شهادتم میباشد، شهادت در راه دین مقدس اسلام است.

و بادلی پر از شوق و عاشقانه عازم ماموریت در کشور سوریه میباشم و بسیار خوشحال و شادمان هستم و اگر خدا بپذیرد جانم را در دفاع ازحرمین شریفین و دین مقدسم تقدیم می نمایم. وان‌شاءالله این حقیر از سربازان امام زمان(عج) باشم و جزو افرادی باشم که در حال جان دادن ذکر لبم حسین(ع) باشد و به عشق مولا علی(ع) جان به جان آفرین تسلیم نمایم.

از خانواده خودم و برادران پاسدار خودم و همه شما خواستارم که همیشه در راه حق و ولایت و رهبری و انقلاب قدم بردارید و حافظ خون شهدا باشید تا بتوانید پرچم اسلام را به دست صاحب حقش امام زمان(عج) بدهید و از همه شما خواستارم که من حقیر را حلال کنید.

پاسدار امیرعلی هویدی

بیشتر بخوانید:
تخریبچی لشکر سیدالشهداء(ع) که در ظهر عاشورا شهید شد
شهیدی که در روز عاشورا متولد و در روز عاشورا به شهادت رسید
دعای مادر مستجاب شد؛ پسر ظهر عاشورا شهید شد
ماجرای نوجوان تخریبچی/ تاسوعا مجروح شد و در عاشورا شهید
روز عاشورا ۱۲ داعشی را کُشت و خودش هم شهید شد


کد مطلب: 808229

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/808229/پاسخ-ندای-سیدالشهداء-ع-عاشورای-سال-۹۴

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com