جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲
شهدای عاشورایی/ شماره ۵

روز عاشورا ۱۲ داعشی را کُشت و خودش هم شهید شد

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 808073
دو روز مانده تا عاشورا سال 94 همرزمانش به وحید می گویند: «بیایید تا شروع عملیات به زیارت امام حسین (ع) برویم و برگردیم.» وحید قبول نمی‌کند و می‌گوید: «امروز کربلا همین جاست و من جای دیگری نمی روم.
روز عاشورا ۱۲ داعشی را کُشت و خودش هم شهید شد
گروه فرهنگی جهان نيوز: «شهدا اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا هستند»؛ این تعبیر عمیق و دلنشین سید شهیدان اهل قلم است. دهه اول محرم فرصت مناسبی است تا در کنار یاد سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفای حضرت در سال 61 هجری، نام و یاد شهدای سال های سپری شده از انقلاب اسلامی که به حضرت سیدالشهداء(ع) اقتدا کردند، نیز زنده شود.

بر همین اساس جهان نيوز بر آن شد تا از بین خیل عظیم شهدا، دهه اول محرم امسال را به یاد شهدایی اختصاص دهد که شهادتشان با روز عاشورای آن سال مصادف شد.  


امروز کربلا همین جاست و من جای دیگری نمی‌روم
با دیدن جنایات تکفیری‌ها در منطقه، به‌طور داوطلبانه لباس دفاع از حرم را پوشید. با اینکه محدودیت و ممانعت‌های فراوانی برای رفتن او به مناطق جنگی وجود داشت اما با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان، در یکی از جیش‌های عراق پذیرش شد.

دو روز مانده تا عاشورای سال 94 همرزمانش به وحید می گویند: «بیایید تا شروع عملیات به زیارت امام حسین(ع) برویم و برگردیم.» وحید قبول نمی کند و می گوید: «امروز کربلا همین جاست و من جای دیگری نمی روم.»

وحید تک تیر انداز بود، صبح روز عاشورا مسئولیت حراست از یک معبر را بر عهده داشت. در بالای یک پشت بام مستقر می شود و از گروه ۲۰ نفری داعش که از آن نقطه قصد نفوذ داشتند، ۱۲ نفر را به درک واصل می کند. کم کم داعشی ها خودشان را به وحید می‌رسانند و با پرتاب نارنجک در مرحله اول او را از ناحیه دست زخمی می کنند. وقتی وحید می‌خواست جایش را عوض کند تیربار را به سمتش می بندند و او را به شهادت می رسانند.

بعد از شهادت وحید داعشی ها شدت حملات را بیشتر کردند، چون می خواستند به پیکر وحید دست یابند و تبلیغات رسانه ای انجام دهند. همرزمانش که متوجه این مسئله می شوند، تلاش می کنند که پیکر به دست داعشی ها نیفتند که در این درگیری منطقه وسیعی از بیجی را از دست داعشی ها پاکسازی می کنند.

 

وصیت‌نامه  شهید
شهید نومی گلزار می‌گفت: «فکر می‌کنیم نماز می‌خوانیم و روزه می‌گیریم و خرده کار خیر انجام می‌دهیم مسلمانی تمام شد؟ در عراق مردم را ذبح می‌کنند، انسانیت، شیعه و اسلام را ذبح می‌کنند، اگر من و ما نرویم هرکس بهانه‌ای دارد که نرود. مثل زمانی که امام حسین (ع) «هل من ناصر ینصرنی» سر داد که فقط 72 تن ماندند و بقیه به همان عناوینی ماندند که شاهد مثله شدن باشند».

بیشتر بخوانید:
تخریبچی لشکر سیدالشهداء(ع) که در ظهر عاشورا شهید شد
شهیدی که در روز عاشورا متولد و در روز عاشورا به شهادت رسید
دعای مادر مستجاب شد؛ پسر ظهر عاشورا شهید شد
ماجرای نوجوان تخریبچی/ تاسوعا مجروح شد و در عاشورا شهید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
🌷نثار ارواح طیبه همه شهدا، در طول همه زمانها ،صلوات:

🌹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌ فَرَجَهُمْ‌ وَ رُوحَهُمْ وَ

رَاحَتَهُمْ وَ سُرُورَهُمْ وَ أَذِقْنِی طَعْمَ فَرَجِهِمْ وَ أَهْلِکْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ

الْجِنِّ وَ الْإِنس..🌷
خوشابه حال شــــــــــــــهدا.............
ت
Iran, Islamic Republic of
شما شهیدان خیلی بزرگ وآقا هستید