کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقلا برای تخریب؛

نمایی دیگر از دست خالی جریان اصلاحات/ وقتی اصلاح طلبان دامن سیل را رها نمی‌کنند +جزئیات

13 مرداد 1401 ساعت 9:33

اصلاح طلبان در ماجرای سیل چند سال قبل سکوت کردند و قصور مدیریتی را نادیده گرفته اند این روزها با سیل انتقاداتشان نه تنها به دنبال حق و حقیقت وقایع نمی‌گردند بلکه سعی دارند عملگرایی و مدیریت در صحنه امروز را به باد استهزا بگیرند.


گروه سیاسی جهان نیوز: وقوع حوادث طبیعی دو زمینه پیشگیرانه و عملیاتی پس از وقوع آن را می طلبد. در این حیطه آموزش و آگاهی مردم نیز می تواند در کاهش آسیب و خسارات این حوادث بسیار تاثیرگذار باشد.

سیلی که این روزها برخی از مناطق کشور را درنوردیده و خساراتی در پی داشته است، حالا با یک سیل تخریبی سیاسی جناحی دیگر از سوی جریان اصلاحات همراه شده است.

اصلاح طلبان که بعد از دو دوره چهار ساله از طریق صندوق های رای به علت مدیریت و عملکرد ضعیف کنار گذاشته شده اند، حالا تنها راه بازگشت خود و اصطلاحا پوشش دادن و به فراموشی سپردن عملکرد ضعیف خود را تخریب دولت می دانند. از این رو برای تخریب دولت از هیچ فرصتی مضایقه نمی کنند.

سیل تابستانه این روزها در حالی خسارات مالی و جانی مختلفی در کشور به جای گذاشته که سامانه مانسون یک پدیده عجیب آب و هوایی است که وقوع آن در جهان و ایران بی سابقه بوده است.

با این اوصاف مدیران اجرایی کشور از استانداران، شهرداران و ... گرفته تا شخص رییس جمهور در مناطق سیل زده حضور یافته و مدیریت از راه دور را شیوه کار خود قرار نداده اند. اما متاسفانه اصلاح طلبان همین موضوع مثبت را با وجه منفی و تمسخر در رسانه ها و میان افکار عمومی با کنایه هایی مانند " پاچه گلی" مطرح می کنند و روزانه با انتشار موارد عدیده ای از مصاحبه، یادداشت و گزارش سعی می کنند به گمان خود پرونده این موضوع را باز نگه دارند.

مرور مصادیق عملکرد دولت سابق به ویژه در ماجرای سیل بهار 98 و مدیران جهادی امروز نشان می دهد که تفاوت عملکردی از زمین تا آسمان بوده است.

بیشتر بخوانید:
تیر جدید روزنامه اصلاح طلب درباره «پاچه گلی» به سنگ خورد
اشتراک عجیب برخی مدعیان انقلابی‌گری با اصلاح طلبان
چه کسی فرمان اول تخریب حضور میدانی مدیران را صادر کرد؟!
بازی اصلاح‌طلبان با ذهن آسیب دیدگان سیل +فیلم


حالا همین جریان سیاسی که کارنامه مردودی در ماجرای سیل دارد، وجه مثبت حضور مدیران فعلی کشور در صحنه مدیریت حادثه سیل را مورد تمسخر قرار می دهد.

آنچه قابل توجه است، مساله اقدامات پیشگیرانه مانند لایروبی رودخانه ها و ساماندهی بستر و کناره رودخانه هاست که بعد از طغیان سیل خسارات کمتری به دنبال داشته باشند. در سیل اخیر نکته محوری که کارشناسان مطرح می کنند مساله دخالت و ورود انسان به حریم طبیعت و ایجاد هتل و مراکز تفریحی و ... است. اتفاقا دولت رییسی با پدیده رودخانه خواری و طبیعت خواری از ابتدای امر مقابله کرده است. اما حالا کسانی که باید پاسخگو باشند که چرا اقدامات لازم و پیشگیرانه وقوع سیل که عملیاتی به یکباره نیست را  در زمان خود اجرا نکردند، مدعی و منتقد شده اند.

اصلاح طلبان که در ماجرای سیل چند سال قبل سکوت کردند و قصور مدیریتی را نادیده گرفته اند به دنبال حق و حقیقت وقایع نمی گردند که عملگرایی و مدیریت در صحنه امروز را به باد استهزا می گیرند.


کد مطلب: 808063

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/808063/نمایی-دیگر-دست-خالی-جریان-اصلاحات-وقتی-اصلاح-طلبان-دامن-سیل-رها-نمی-کنند-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com