پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
شهدای عاشورایی/ شماره ۴

تخریبچی لشکر سیدالشهداء(ع) که در ظهر عاشورا شهید شد

سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 807955
اگر من شهيد شدم، حلالم كنيد. مى دانم كه خيلى بر روى من زحمت كشيده اى ولى خداوند خواست كه امانتى كه در دست شما است بگيرد و از گرفتن اين امانتى خود را ناراحت نكنيد اگر ناراحت باشى، دشمنان اسلام را شاد مى كنيد.
تخریبچی لشکر سیدالشهداء(ع) که در ظهر عاشورا شهید شد
گروه فرهنگی جهان نيوز: «شهدا اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا هستند»؛ این تعبیر عمیق و دلنشین سید شهیدان اهل قلم است. دهه اول محرم فرصت مناسبی است تا در کنار یاد سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفای حضرت در سال 61 هجری، نام و یاد شهدای سال های سپری شده از انقلاب اسلامی که به حضرت سیدالشهداء(ع) اقتدا کردند، نیز زنده شود.

بر همین اساس جهان نيوز بر آن شد تا از بین خیل عظیم شهدا، دهه اول محرم امسال را به یاد شهدایی اختصاص دهد که شهادتشان با روز عاشورای آن سال مصادف شد.  


تخریبچی لشکر ظهر عاشورا به شهادت رسید
نوزده ساله و اهل تهران بود. به عنوان تخریب چی از طرف لشکر سیدالشهدا به جبهه‌ رفت. 30 مرداد 1367 همان روزی بود که اصغر انتظارش را می کشید و در درگيري با نیروهای دموكرات منطقه بوكان به شهادت رسید. روز شهادت اصغر با روز عاشورا یکی شده بود. پیکر مطهرش در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد.
 

وصیت نامه شهید

 بسم رب الشهداء  
سلام بر منجى عالم بشريت آقا امام زمان (عج) ونايب بر حقش امام خمينى وسلام بر خانواده شهدا .

بار خدايا ! به ما جانى عطا كردى كه اين جان در راه رضاى تو باشد. چطور حسين (ع) را آفريدى كه اسلام را به ما نشان بدهد و در اين راه شهيد شد. خداوند خواستى كه زينب (س) با زنانى كه شوهران خود را در راه خدا دادند، اسير يزديان نشوند چون يك امتحان بود. روز عاشورا خواستى  كه امام  حسين (ع) با ياران با وفاى خود تشنه شهيد شوند. زينب (س) در اين  راه كه برادر خود و ياران برادر خود را از دست داده بود، خيلى رنج كشيد.

همان طوركه على اكبر را از دست داد. على اصغر و قاسم دامادش و عباس دلاور را از دست داد. خدايا ! بنده شرمنده ات هستم. آمدم در راه تو گام بردارم كه دستم را بگيرى.

با سلام بر خانواده عزيزم پدر و مادر عزيزم بعد از اين همه رنج كه به شما دادم ونتوانستم حقى كه در گردن من بود، اداكنم .مادر و پدر عزيزم! اگر من شهيد شدم، حلالم كنيد. مى دانم كه خيلى بر روى من زحمت كشيده اى ولى خداوند خواست كه امانتى كه در دست شما است بگيرد و از گرفتن اين امانتى خود را ناراحت نكنيد اگر ناراحت باشى،  دشمنان اسلام را شاد مى كنيد.

سلام بر خواهران و برادرانم !خواهران عزيزم شما بايد حجاب خود راحفظ كنيد چون اين حجاب شما است كه دهان دشمنان اسلام را خرد مى كنيد و سلام بر برادران عزيزم برادران وخواهران عزيزم مرا ببخشيد كه برادر خوبى براى شما نبودم.

برادرانم! شما بايد براى حفظ اسلام، خوب براى اسلام خدمت كنيد و نگذاريد دشمن زبون بر اسلام ضربه بزند و به جان امام دعا كنيد و اين پیر جماران را تنها نگذاريد و پدر و مادر عزيزم از همسايه ها حلاليت بطلبى .

 والسلام سی و یکم آذر ماه 1365
اصغر رحيمى بنده شرمنده اى خدا  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *