کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظریفیان، فعال اصلاح طلب:

خیلی از مشکلات، از دولت‌های قبل به رئیسی رسیده/ اذعان به دستاوردها و نکات مثبت دولت سیزدهم در سال اول +جزئیات

10 مرداد 1401 ساعت 9:46

دولت مسبب تمام مشکلات کنونی نیست و بسیاری از مشکلات از دولت‌های قبل به او رسیده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: غلامرضا ظریفیان، فعال اصلاح طلب و معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در آستانه یک سالگی دولت سیزدهم، به نکات مثبت و دستاوردهای دولت اذعان کرده است.

این در حالی است که اصلاح طلبان در تمام این یک سال دست از تخریب دولت بر نداشتند و مبنای خود را سیاه نمایی از اقدامات دولت قرار دادند. البته که در این مدت برخی از چهره های جریان اصلاحات نتوانستند و یا نخواستند جلوی خود را در بیان موفقیت ها و دستاوردهای دولت بگیرند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات ظریفیان در گفتگو با نامه نیوز را در ادامه خواهید خواند:

*نکته مثبت و مهم دولت کنونی این است که به هر حال درگیر کارهاست و در عرصه‌های مختلف حضور دارد. دولت شجاعت‌هایی هم به ویژه در حوزه اقتصادی از خود نشان داد و اقداماتی جسورانه در موضوع اقتصاد انجام داد که همین شجاعت یکی دیگر از نقاط مثبت دولت است. در حوزه کنترل بیماری کرونا و واردات واکسن هم دولت خوب عمل کرد و نمی‌توان زحماتش را نادیده گرفت.

*در عین حال واقعیت این است که دولت با مشکلات اساسی و بنیادین روبه‌رو است. جریان اصولگرا پیش از آنکه دولت روی کار بیاید فضایی ایجاد کرد که اگر آقای رئیسی روی کار بیاید با پرکارترین، پاکدست‌ترین و بهترین دولت بعد از انقلاب مواجه می‌شویم. این فضایی خودساخته اصولگرایان کار دولت را سخت‌تر هم کرد زیرا انتظارات از آقای رئیسی و کابینه‌اش بسیار بالا رفت و طبیعی بود.

*دولت مسبب تمام مشکلات کنونی نیست و بسیاری از مشکلات از دولت‌های قبل به او رسیده است اما به نظرم می‌شود با به کارگیری مدیران کارآزموده و قوی بخشی از مشکلات را رفع کرد که متأسفانه مدیران دولت کنونی گرچه شاید از نظر شخصی افراد خوبی باشند، اما تجربه و تخصص لازم را ندارند و واقعا این امکان وجود داشت که با به‌کارگیری مدیران توانمند بخشی از این مشکلات حل شود».

*دولت در حوزه دیپلماسی اقدامات خوبی برای افزایش ارتباط با کشورهای همسایه انجام داد و مشخصا مذاکرات با عربستان واقعا جای تمجید دارد اما هنوز دولت سیاست نامتوازن را در دستور کار دارد؛ به این معنی که یک سمت دنیا را می‌بیند اما آن سمت دیگر را نه. لازمه امروزِ دیپلماسی کشور، برقراری ارتباط با تمام کشورهای مهم دنیاست و نباید سیاست یک‌جانبه‌گرایی را در پیش بگیریم.

بیشتر بخوانید:
رئیسی در ۱۰ روز کارهایی کرده که روحانی از انجامش واهمه داشت
یادداشت مدیرمسئول روزنامه اصلاح طلب در تقدیر از رئیسی
«رئیسی» الیاس حضرتی را هم ناچار به تمجید کرد +جزئیات
آفتاب یزد: رئیسی از غارت‌های دولت روحانی به مردم گزارش دهد


کد مطلب: 807840

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/807840/خیلی-مشکلات-دولت-های-قبل-رئیسی-رسیده-اذعان-دستاوردها-نکات-مثبت-دولت-سیزدهم-سال-اول-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com