پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۲
شهدای عاشورایی/ شماره یک

شهیدی که در روز عاشورا متولد و در روز عاشورا به شهادت رسید

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 807552
بر اثر ترکش خمپاره به ناحیه سر، سر بر آستان دوست نهاد و قسمت بود او که در دهم محرم به دنیا آمده در دهم محرم هم به دیدار معبود خویش بشتابد.
شهیدی که در روز عاشورا متولد و در روز عاشورا به شهادت رسید
گروه فرهنگی جهان نيوز: «شهدا اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا هستند»؛ این تعبیر عمیق و دلنشین سید شهیدان اهل قلم است. دهه اول محرم فرصت مناسبی است تا در کنار یاد سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفای حضرت در سال 61 هجری، نام و یاد شهدای سال های سپری شده از انقلاب اسلامی که به حضرت سیدالشهداء(ع) اقتدا کردند، نیز زنده شود.

بر همین اساس جهان نيوز بر آن شد تا از بین خیل عظیم شهدا، دهه اول محرم امسال را به یاد شهدایی اختصاص دهد که شهادتشان با روز عاشورای آن سال مصادف شد.  


شهیدی که در روز عاشورا متولد و در روز عاشورا به شهادت رسید
شهید نجف عزیززاده نهمین روز از مهر ماه سال 1347 مصادف با دهم ماه محرم در روستای زنجیره سفلی بخش چرداول از توابع استان ایلام دیده به جهان گشود. از همان دوران تحصیل بنا به احساس تکلیف شرعی و لبیک به ندای رهبرانقلاب به عنوان نیروی بسیجی عازم جبهه نبرد با متجاوزان بعثی شد تا آنکه سرانجام در بیست و سومین روز از شهریور ماه سال 1365 همزمان با دهم محرم در منطقه عملیاتی چنگوله مهران بر اثر ترکش خمپاره به ناحیه سر، سر بر آستان دوست نهاد و قسمت بود او که در دهم محرم به دنیا آمده در دهم محرم هم به دیدار معبود خویش بشتابد.

مزار این شهید در گلزار شهدای امام زاده قاسم شهر سرابله شهرستان چرداول می باشد. 
 
متن وصیت نامه شهید
به نام خدايى كه هر چيز از اوست، زندگيم، بودنم، اميد و هدفم و رفتنم، همه و همه از اوست و به سوى او باز مى‌گرديم، خدايا لحظه‌اى مرا به خودم وامگذار كه بى تو هيچم و از گناهانمان درگذر.
 
پدر و مادر گرامى از اينكه فرزندتان عروس شهادت را در آغوش گرفته است، ناراحت و غمگين نباشيد، چرا كه خداوند تبارك و تعالى وعده داده است آنكس كه به من عشق ورزيد من نيز به او عشق مى‌ورزم و هر كس را كه به او عشق ورزيدم او را به نزد خود فرا خوانم و آنكس را كه به نزد خود خواندم خونبهايش بر من واجب است و آنكس كه خونبهايش بر من واجب شد من خود نيز خونبهايش هستم. پس با اين وصف از خداوند متعال بخواهيد كه اين قربانى را از شما بپذيرد.


اى مادران شهدا شما در برابر حضرت زينب(س) سرفراز هستيد چون فرزندان شما براى رضاى حق و پيشبرد اهداف و آرمانهاى مقدس مكتب حسين جنگيدند و شهيد شدند. پس اى پدران و مادران و برادران و خواهران شهدا، اكنون كه دشمن، كشور اسلامى ما را مورد تهاجم خود قرار داده است وقت آن است كه به نداى «هل من ناصرينصرنى» امام عزيزمان لبيك بگوييم و با خون خود از آرمانهاى مقدس جمهورى اسلامى كه نشأت گرفته از اسلام ناب محمدى است دفاع كنيم و بدانيد كه عزت و شرف مسلمين در خشنودى رسول اكرم(ص) و شادى قلب امام زمان(عج) است. پس تمامى علایق دنيوى را رها سازيد و گوش به فرمان و جان بر كف و ايمان در قلب، رهبر را يارى نمائيد.

بیشتر بخوانید:
چرا در روز اول محرم باید از شهید رکن آبادی یاد کرد؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
روحش شاد و با اربابش حضرت سیدالشهدا محشور باد
Iran, Islamic Republic of
🌷نثار ارواح طیبه همه شهدا، در طول همه زمانها ،صلوات:

🌹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌ فَرَجَهُمْ‌ وَ رُوحَهُمْ وَ

رَاحَتَهُمْ وَ سُرُورَهُمْ وَ أَذِقْنِی طَعْمَ فَرَجِهِمْ وَ أَهْلِکْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ

الْجِنِّ وَ الْإِنس..🌷