کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده روحانی در شورای اجتماعی زنان:

رئیسی به واقعیات جامعه بی‌توجه است/ در این یک سال گذشته چه چیزی بهتر شده؟/ مردم چه گناهی کرده‌اند که مجبورند فشار اجتماعی و اقتصادی را تحمل کنند

2 مرداد 1401 ساعت 14:47

من فکر می‌کنم که آقای رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران چشمان خود را روی واقعیت‌های جامعه ایران بسته‌اند!


گروه سیاسی جهان نیوز: اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس سابق سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب همدلی مدعی شده است: «در طول یک سال گذشته که دولت و مجلس یکدست بوده‌اند چه چیزی بهتر شده است؟» و یا اینکه «من فکر می‌کنم که آقای رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران چشمان خود را روی واقعیت‌های جامعه ایران بسته‌اند»!

البته که از نماینده روحانی در شورای اجتماعی زنان انتظار بیشتری نیست. مرور مواضع بروجردی نظیر «پس از جريان کرونا مقبوليت دولت روحانی بالا رفته»، «اسب سواری و حضور در ورزشگاه خواسته به حق زنان است»، «نوع تعامل ما با کشور‌های ديگر اقتصاد را بيمار کرده» و «خاتمی و روحانی سرمایه‌های مملکت هستند!» برای پاسخ به اظهارات این چهره سیاسی کفایت می کند.

سناریوی تخریب دولت که از روزهای قبل از شروع به کار دولت سیزدهم آغاز شده بود ظاهرا در این روزها و در آستانه یک ساله شدن عمر دولت آیت الله رئیسی در حال ورود به فاز جدیدی است.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات بروجردی را در ادامه خواهید خواند:

*مردم در این کشور چه گناهی کرده‌اند که مجبورند هم ‌فشار اجتماعی و اقتصادی را تحمل کنند و باید شاهد این برخوردهای خشن و آن‌چنانی با خود باشند؟! شاهد هستیم که شهروندان و افراد مختلف دستگیر می‌شوند. شاهد خیلی از برخوردهای غلط درباره حجاب هستیم.

*ما در تمام یک سال گذشته شاهد بودیم که مقامات دولتی هر بار پشت تریبون آمده و به‌طور مکرر گرفته‌اند که باید بشود. درباره همه مسائل و مشکلات ایران فقط این را تکرار کرده‌اند که باید فلان شود؛ اما آیا مشکل ما دستور صادر کردن است؟! تاکنون کدام مشکل با این عبارت باید بشود حل‌شده است؟! در طول یک سال گذشته که دولت و مجلس یکدست بوده‌اند چه چیزی بهتر شده است؟! از سال گذشته تاکنون غیر از این است که شرایط سخت‌تر شده است و مردم تحت‌فشار بیشتری هستند؟!

*من فکر می‌کنم که آقای رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران چشمان خود را روی واقعیت‌های جامعه ایران بسته‌اند. اگر آقای رئیسی خوب دقت کنند اثرات و تبعات این رفتارهایی که وجود دارد را متوجه می‌شوند. اگر هشیاری به خرج دهند حداقل تلاش می‌کنند که مدیر و مسئول را وادار کنند که جوابگو باشند. مردم می‌روند جلوی وزارت صمت تجمع می‌کنند اعتراض می‌کنند ولی وزیر حاضر نیست بیاید و به مردم پاسخ دهد و با مردم حرف بزند. آیا در چنین شرایطی می‌شود گفت که این دولت مردمی است؟! کجای آن مردمی است وقتی مسئولان آن حاضر نیستند که حتی با مردم حرف بزنند.

*اگر دولت بخواهد با چماق با مردم مواجه شود و مردم را مجبور کنند که سکوت کنند در نهایت ممکن است که روزی بالاخره این اعتراضات سر برآورند؛ اما اگر که تعاملات بیشتری با مردم داشته باشند و سعی کنند به مطالبات و نیازهای جامعه پاسخ دهند آن موقع می‌توان گفت که مردم را می‌شود آرام و همراه کرد.

درباره «اشرف بروجردی» بیشتر بخوانید:
احمدي‌نژاد جامعه را به سمت فساد کشاند
پس از جريان کرونا مقبوليت دولت روحانی بالا رفته
اسب سواری و حضور در ورزشگاه خواسته به حق زنان است!
نوع تعامل ما با کشور‌های ديگر اقتصاد را بيمار کرده!
خاتمی جایگاهی فاخر در میان افکار عمومی دارد!
جواب تمیز رئیسی به اشرف بروجردی
مصوبه مجلس برای لغو تحریم‌ها به کشور آسیب می‌زند!
خاتمی و روحانی سرمایه‌های مملکت هستند!


کد مطلب: 807070

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/807070/رئیسی-واقعیات-جامعه-بی-توجه-این-یک-سال-گذشته-چیزی-بهتر-شده-مردم-گناهی-کرده-اند-مجبورند-فشار-اجتماعی-اقتصادی-تحمل-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com