کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ به چند سوال مهم؛

نقش واقعی اسرائیل در تغییر ریاست سازمان اطلاعات سپاه چیست؟!/ چرا صهیونیست‌ها قبل از همه خبر جابجایی حسین طائب را منتشر کردند؟!/ چرا فرماندهان سپاه در اوج جنگ اطلاعاتی، فرمانده امنیتی خود را عوض کردند؟!

5 تير 1401 ساعت 10:55

برخی شواهد هم نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها ماحصل این جابجایی را تهاجمی‌تر شدن روند ضربات ایران به رژیم صهیوینستی تفسیر کرده و ایجاد خلل و تاخیر در این جابجایی می‌پسندیدند


گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی:‌ جابجایی اخیر در ریاست سازمان اطلاعات سپاه، بیش از هر نقطه دیگر در جهان، به صورت ویژه مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی قرار گرفت. توجه به شدت ملموس رسانه‌ای صهیونیست‌ها به یک جابجایی اطلاعاتی در ایران در ذات خود نشانه‌ای برای اهمیت فوق استراتژیک تحولات سپاه برای این رژیم هست. طی چند ماه گذشته که اسرائیل به صورت مداوم صحنه آتش و انفجار بوده، صهیونیست‌ها بیش از گذشته متوجه قدرت و میزان خطرناک بودن سپاه شده‌اند و به همین دلیل با هر خبر کوچکی درباره سپاه به یکباره رسانه‌هایشان مملو از خبر و تحلیل می‌شود.

رسانه‌های صهیونیست در ده روز گذشته تصاویر حسین طائب را منتشر کردند و در یک عملیات روانی مدعی شدند که ایران قصد دارد با مدیریت حجت‌الاسلام طائب، عملیات‌هایی تلافی‌جویانه در قبال شهروندان اسرائیل انجام داده و به منافع این رژیم ضربه وارد کند. انتشار ده روز قبل تصاویر حسین طائب نشانه آن بود که منابع صهیونیستی خبری درباره تغییرات روزهای آینده امنیتی ایران ندارند وگرنه انتشار تصاویر رئیس سازمان اطلاعات در نقش یک عنصر در حال طرح‌ریزی عملیات‌های جدید علیه اسرائیل در فاصله چند روز به تودیع و معارفه بی‌معنا بود.

با شروع زمزمه غیر رسمی جابجایی حسین طائب که بخشی از آن به صورت طبیعی در فضای مجازی داخل ایران نیز منتشر شد، تقریبا همه فعالان رسانه‌ای و کسانی که مقداری تجربه تحلیل اخبار غیر رسمی را دارند، به این نتیجه رسانده بود که تغییر در سازمان اطلاعات سپاه قطعی شده و قریب الوقوع است. اما جامعه رصدگر صهیونیستی نیز با علم و گمان به این موضوع قبل از جلسه تودیع و معارفه رسمی تلاش کرد که با فضاسازی درباره این جابجایی، مجموعه امنیتی اسرائیل را مشرف به تحولات اطلاعاتی ایران معرفی کرده و همچنین با ایجاد شبهات ذهنی و روانی بخشی از شکست در صحنه میدان را در فضای مجازی التیام ببخشند و ضمن آن با ترور شخصیتی حسین طائب به نوعی در لحظات آخر مقداری انتقام نیز بگیرد.

اما برخی شواهد هم نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها ماحصل این جابجایی را تهاجمی‌تر شدن روند ضربات ایران به رژیم صهیوینستی تفسیر کرده و ایجاد خلل و تاخیر در این جابجایی می‌پسندیدند و میان انتخاب گزینه بد و بدتر، فعلا به گزینه بد راضی بودند. زیرا ابهام بزرگ صهیونیست‌ها که سبب ایجاد ترس نیز برای‌شان شده بود، این بود که نمی‌دانند که این جابجایی مدیریتی دقیقا ماحصل چه طراحی جدید و خاصی برای رژیم صهیونیستی است و ایران با چه نقشه جدیدی به سراغشان خواهد رفت و در روزهای آینده باید منتظر چه حوادثی باشند. از سوی دیگر تلاش کردند با تخریب حسین طائب زمینه برای قرار گرفتن او در یک جایگاه مهم دیگر در سپاه یا در حاکمیت را همراه با هزینه کرده تا شاید موقتا از ادامه کابوس طائب و تجربه و اشراف او در امان باشند.

اما جدای از همه این تحلیل‌ها، نکته اساسی که کمتر به آن توجه شد، این است که اقدام به جابجایی مدیر ارشد اطلاعاتی توسط سپاه در بحبوبه جنگ کم سابقه اطلاعاتی با اسرائیل، اتفاقا نشانه آرامش و اعتماد به نفس فرماندهان سپاه هست.
فرماندهان سپاه با توجه به روند رو به جلوی غلبه در صحنه نبرد اطلاعاتی و عملیاتی بر صهیونیست‌ها، نه تنها این جابجایی را خللی در روند غلبه امنیتی و عملیاتی خود نمی‌دیدند بلکه به نوعی تسریع و شتاب در تحمیل شکست بیشتر به صهیونیست‌ها می‌دانستند. تحول در میانه جنگ اطلاعاتی؛ نشانه‌ای بزرگ بر اعتماد به نفس تاریخی سپاه در مقابل حریف صهیونیستی است که سال‌هاست مدعی است ششمین قدرت نظامی جهان است.

*مدیر مسئول جهان نيوز

بیشتر بخوانید
نگاهی به عملکرد سیزده ساله سازمان اطلاعات سپاه/ بزرگترین اقدام امنیتی حسین طائب چه بود؟!


روایتی از برتری خاص اطلاعات سپاه بر سرویس امنیتی آل سعود

سازمان اطلاعات سپاه در بخش فارسی صدای آمریکا چقدر نفوذ کرده؟!

سازمان اطلاعات سپاه چگونه نخبه ایرانی در استرالیا را آزاد کرد؟


کد مطلب: 804245

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/804245/نقش-واقعی-اسرائیل-تغییر-ریاست-سازمان-اطلاعات-سپاه-چیست-چرا-صهیونیست-ها-قبل-همه-خبر-جابجایی-حسین-طائب-منتشر-کردند-فرماندهان-اوج-جنگ-اطلاعاتی-فرمانده-امنیتی-خود-عوض

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com