سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۱۹
نگاهی به عملکرد سیزده ساله سازمان اطلاعات سپاه

بزرگترین اقدام امنیتی حسین طائب چه بود؟!

شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 804082
یک نقش کمتر گفته شده که همچنان نیز به دلایل و مصالحی قابل گفتن نیست و اکثریت جامعه ایران هم از آن بی خبر هستند، تلاش‌های پشت پرده این نهاد برای تامین معیشت مردم و حضور موثر در جنگ تحمیلی اقتصادی غربی‌ها علیه ایران هست.
بزرگترین اقدام امنیتی حسین طائب چه بود؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی:‌حجت‌الاسلام حسین طائب در یک دهه گذشته یکی از اصلی‌ترین چهره‌های تاثیر‌گذار امنیتی و اطلاعاتی کشور محسوب می‌شود. از مجموع اخبار رسانه‌ای شده در طول سیزده سال ریاست طائب بر سازمان اطلاعات سپاه می‌توان درباره عملکردش، قضاوت‌های نزدیک به واقع را بیان کرد.

یک: تا پیش از حسین طائب، نیروهای اطلاعاتی سپاه در قالب یک معاونت اطلاعاتی مشغول فعالیت بودند و در خارج از ایران یک واحد کمتر شناخته شده محسوب می‌شدند . طائب طی چند سال کوتاه این واحد را به لحاظ سازمانی چنان گسترش و توسعه داد که تبدیل به یکی از بزرگترین سازمان های اطلاعاتی منطقه و حتی فرامنطقه‌ای شد. همچنانکه از مجموع واکنش‌های رژیم صهیونیستی و یا دولتمردان آمریکا که مدعی پیشرو بودن در اقدامات اطلاعاتی در جهان هستند، می‌توان به خوبی دریافت که موساد و سیا در سالهای اخیر، سازمان اطلاعات سپاه را یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌های امنیتی جهان در مقابل خود در نظر گرفته‌اند. از سوی دیگر تحلیل روند موضع‌گیری‌های افسران امنیتی اسرائیل و آمریکا در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که یکی از دستاوردهای طائب و مجموعه تحت امر او، تولید رعب و وحشت امنیتی در رژیم صهیونیستی و در میان دولتمردان آمریکا بوده است.

دو: ایران پس از انقلاب اسلامی در فاصله کوتاهی صاحب دو نیروی عظیم نظامی (ارتش و سپاه) و به تبع آن به برتری نظامی در منطقه دست یافت. از یک دهه قبل نیز با اضافه شدن سازمان اطلاعات سپاه صاحب دو نیروی عظیم اطلاعاتی (وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه) شد و این همفزایی سبب افزایش برتری های اطلاعاتی ایران در منطقه و بهم خوردن موازنه اطلاعاتی آن شد. در این میان باید این نکته را مورد تاکید قرار داد که سازمان اطلاعات سپاه در قیاس با برخی مجموعه‌های اطلاعاتی دنیا یک مجموعه جوان محسوب می‌شود ولی در فاصله کوتاهی توانست خود را به سطح سازمان‌های پر‌سابقه‌ نزدیک کند. بدیهی است که تشکیل و رساندن یک مجموعه جوان به چنین سطحی در وهله اول به راهبری و مدیریت موفق این مجموعه بر می‌گردد. شناسایی و دستگیری حرفه‌ای‌ترین نیروهای امنیتی غرب از جیسیون رضائیان و نازنین زاغری تا روح الله زم و مراد طاهباز و تشکیل پرونده‌های مهمی همچون شبکه‌سازی بی‌بی‌سی فارسی و محیط زیستی از مهمترین نشانه‌ها برای اثبات چنین ادعاهای هست.

سه: اما طائب و همکارانش علاوه بر مبارزه کم سابقه با اپوزسیون خارج‌نشین، در محیط داخلی ایران نیز با وجود هزینه‌های سنگین سیاسی و رسانه‌ای، مقابله با چهره‌های مفسد سیاسی و  اقتصادی را به صورت ویژه پیگیری کردند. دستیگری ده‌ها آقازاده، مسئول ارشد، چهره سیاسی مشهور و گردن‌کلفتان اقتصادی که هر فرد ایرانی امروز می‌تواند اسامی بلند بالای از آنها را فهرست کند، بخشی از کارنامه بزرگ و جسارت مدیریتی طائب و همکارانش محسوب می‌شود.

چهار: اما یک نقش کمتر گفته شده که همچنان نیز به دلایل و مصالحی قابل گفتن نیست و اکثریت جامعه ایران هم از آن بی خبر هستند، تلاش‌های پشت پرده این نهاد برای تامین معیشت مردم و حضور موثر در جنگ تحمیلی اقتصادی غربی‌ها علیه ایران هست. در زمانه ای که غرب از رسیدن دارو و یا کالاهای اساسی از هیچ تلاش اقتصادی و اطلاعاتی دریغ نمی‌کند، تامین این کالاها به روش‌های مرسوم قابل انجام نیست و همواره سربازان گمنامی هستند که با روش‌های مخصوص خود این وظیفه را به سرانجام می‌رسانند.

*مدیر مسئول جهان نيوز

بیشتر بخوانید
روایتی از برتری خاص اطلاعات سپاه بر سرویس امنیتی آل سعود


سازمان اطلاعات سپاه در بخش فارسی صدای آمریکا چقدر نفوذ کرده؟!

سازمان اطلاعات سپاه چگونه نخبه ایرانی در استرالیا را آزاد کرد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یکی از شاخص‌های مهم موفقیت سازمان اطلاعات سپاه، داشتن نیروهایی با ویژگی‌های رزمندگان مخلص دفاع مقدس است که علاوه بر دانایی و تخصص اطلاعاتی، دارای نفس کارکرده و محصل تقوای الهی است، لذا خداوند هم راه‌های تشخیص را به ایشان نشان می‌دهد:
«ان تتقوالله یجعل لکم فرقانا» اگر تقوا پیشه کنید، برای شما راه‌های تشخیص و شناخت باز می کنیم.
(سوره انفال، آیه22)
کلیم
Iran, Islamic Republic of
اگه براای معیشت تلاش کرده چرا هنوز مردم گرفتارن .
Iran, Islamic Republic of
چرا ما در فضای مجازی و حقیقی قبل از این‌که کمی فکر کنیم، زود واکنش نشون میدیم؟!
با کمی فکر می‌فهمیم که وظیفه سازمان اطلاعات سپاه برقراری امنیت است نه معیشت، ولی در این حوزه هم موفق و کمک‌کار عمل کرده
Iran, Islamic Republic of
بابا خبر را کامل مطالعه کن بعد نظر بده
Iran, Islamic Republic of
یکی از مهمترین امنیتها، امنیت غذایی هست
Iran, Islamic Republic of
و مهمتر از ان چرا سازمانی که موازی یک وزارت خانه است و عملکرد آن بیشتر از وزارت خانه می باشد به چه دلیل وزارتخانه رو تعطیل نمی کنند تا کل اهداف توسط سازمان اداره شود تا حداقل پول مردم هدر نرود.
Iran, Islamic Republic of
تو همه دنیا اطلاعات به عنوان سازمان عمل می‌کنه، وزارت اطلاعات هم به طور مکمل هست برای تامین امنیت آن هم برای کشوری که حداقل 5حکومت ابرجنایتکار به دنبال حذفش هستند، و فهم این کار سختی نیست!
Iran, Islamic Republic of
چون دزد توی ایران کم نداریم...برخی بقالی ها و شغلها رو نگاه کن میفهمی
Iran, Islamic Republic of
اگر می‌دانستی که در نبود این تلاش چه بر سر خودت و خانواده آن میومد حتما سکته میکردی، فقط بدون در دو دوره مشابه این در حدود ۱ قرن گذشته حدود نصف مردم ایران در هر دوره از بیماری و قحطی زیر پاهای اشغالگران تلف شدن..
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
چون کدخداپرستان هم به طور همزمان کارشکنی کردند
Iran, Islamic Republic of
گفت تلاش کرده نگفت که حل کرده.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز جان عملکرد ایشون کاملا مشخص هست.
رر
Iran, Islamic Republic of
عملكردشان در خارج از مرزها براي مقابله با تحريم ها ستودني و قابل تقدير است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...!!
مهالی
Iran, Islamic Republic of
یک جا به جایی در سیستم کشور، حالا این دفعه امنیتی، که در تمام دنیا روال می‌باشد، اتفاق افتاده است،، چه پشت پرده ای است که تمام رسانه های داخلی و خارجی در حال پوشش خبر این جا به جایی هستند؟؟؟؟.`1
Iran, Islamic Republic of
خداوند همه ما را عاقبت بخیر بگرداند.
انشاالله
Iran, Islamic Republic of
در دوران ایشان ترور شهید فخری زاده صورت گرفت؛ همان زمان بایستی آقای طائب عزل می شدند
حسین
Iran, Islamic Republic of
اطلاعت سپاه باید تقویت بشه و در مقابل دشمنان ایرانی و خارجی به ایسته .