سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۲۱
خطای عمدی در اشتباه گرفتن وظیفه نظارت با اختلاف

تغییر دستور کار اصلاح طلبان؛ از ادعای «حاکمیت یکدست» به پروژه «اختلاف‌ افکنی» +جزئیات

دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 804080
اصلاح طلبان در حالی این روزها سعی دارند با موضوعاتی مانند استیضاح وزراء و نظارت بر دولت میان دو قوه مجریه و مقننه اختلاف افکنی کنند که پیشتر ادعای حاکمیت یکدست و همراهی تام و تمام قوا را مطرح می‌کردند.
تغییر دستور کار اصلاح طلبان؛ از ادعای «حاکمیت یکدست» به پروژه «اختلاف‌ افکنی» +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاحات که مانند یک قمارباز همه چیز خود را از دست داده است و حالا از دور شاهد مدیریت کشور است، سعی می‌کند با ایجاد خدشه و لزوما اختلاف افکنی میان مدیران حاضر کشور ‌به اهداف سیاسی خود یعنی ناکارآمد نشان دادن دولت و قوای دیگر برسد.

بر این اساس اعضای این جریان سیاسی با اظهار نظرهای معنادار خود سعی می کنند تخم اختلاف افکنی را میان برخی مدیران کشور بکارند. در همین رابطه اصلاح طلبان بر سر استیضاح وزیر صمت موضوع اختلاف افکنی میان مجلس و دولت را  پیش گرفته‌اند. اخیرا علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: « حتما باید استیضاح انجام شود. اگر استیضاح انجام نشود معلوم خواهد شد که مجلس به ادعاهای خود دقت ندارد. مجلس نباید از کنار این موضوع عبور کند.»

نمازی و با تحریک مجلس به استیضاح فاطمی امین خاطر نشان کرد: «اتفاقی که برای عبدالملکی افتاد به اعتبار مجلس اضافه کرد چون او مجبور به استعفا شد. اگر در قضیه فعلی روال به همین صورت ادامه یابد و فاطمی امین استعفا ندهد، مجلس باید استیضاح را پیش ببرد و در غیر این صورت به اعتبار خود لطمه وارد خواهد کرد.»

در حالی که اصلاح طلبان همواره با موضوع «حاکمیت یک دست» سعی می کردند فضای سیاسی کشور را بدون منتقد نشان دهند و جدیت دولت و مجلس برای رفع مشکلات و پیش بردن امور را خدشه دار کنند و خصوصا برچسب همراهی همیشگی را به مجلس بچسبانند این روزها پروژه اختلاف افکنی را در این حوزه پیگیری می کنند.

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «هوای ابری میان بهارستان و پاستور» نوشت:‌«نگاهی به رویکردها و اظهارات برخی کارشناسان و چهره‌های سیاسی در حدفاصل یک سال گذشته در خصوص نوع ارتباط دولت و مجلس به وضوح نشان می‌دهد که برخی بسیار زودتر از اینها پیش‌بینی می‌کردند که ماه عسل دولت و مجلس چندان به دراز نکشد و حتی در همان سال اول نیز با یکدیگر به اختلاف نظر بخورند.»

این روزنامه افزود: «به نظر می‌رسد مسیر برخی حامیان دولت درحال تغییر کردن است و عملکرد دولت رئیسی آنها را سمتی برده است که در کنار مردم به جمع منتقدین بپیوندند و شاید از دل این انتقادات فراکسیونی از منتقدین دولت در مجلس یازدهم شکل گیرد.»

اصلاح طلبان در این حوزه وظیفه نظارتی مجلس بر اقدامات دولت را نادیده گرفته و از آن به اختلاف میان دو قوه حکایت می کنند و در جنگ روایت‌ها این جریان سیاسی سعی دارد دو قوه را به سمت اختلافات هدایت کند و دستکم در میان افکارعمومی این ذهنیت را ایجاد کنند. این موضوع در سئوال از وزرا به خوبی مشهود است.

این پروژه تخریب دوسویه با آغاز سال جاری شروع شده است کما اینکه روزنامه روزنامه شرق در همین رابطه در مطلبی نوشت: «خط‌ونشان بهارستان برای پاستور با شروع سال جدید شدت گرفته و در روز نخستین جلسه صحن علنی در قرن جدید، ۳۳ تذکر نمایندگان به رئیسی خبرساز شد و ۱۹۰ نماینده نیز با ارسال نامه‌ای به رئیسی، بر انتظارات خود در احیای برجام برای چندمین‌بار تأکید کردند. در این میان، بحث استیضاح وزرا نیز به صورت جدی پیگیری شد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «با شروع سال جدید و ارسال چندباره نامه نمایندگان معترض به احیای برجام، این نگاه حمایت از دولت در حال رنگ‌باختن است. گویی در وزن‌کشی سیاسی نمایندگان، وزنه تندروها اگر سنگین‌تر هم نباشد، سروصدایشان به میزانی بلند است که صدای نمایندگان معتدل شنیده نشود.»

جالب اینجاست این جریان سیاسی تنها به تخریب دولت و مجلس علیه یکدیگر دست نمی زند بلکه در این راستا سعی دارد قوه قضائیه را نیز در این حوزه وارد معرکه اختلاف افکنی کند.

در همین رابطه، رسانه‌های اصلاح طلب با کنایه از مدیریت اژه‌ای تعریف کرده و اینگونه قصد دارند دو قوه را در مقابل یکدیگر قرار دهند. در همین راستا، محمد مهاجری در روزنامه اعتماد نوشت:‌ «به‌عنوان تجربه بنگرید به مدیریت رسانه‌ای قوه قضائیه در دوره جدید. آیا دیده‌اید حتی یک بار به دوران رئیسی (رئیس قبلی قوه) حمله شود؟ قطعاً نه. نتیجه چه شده؟ این شده که دستگاه دادگستری توانسته ثابت کند چند سر و گردن از دوره آقای رئیسی فراتر است. البته اقدامات راهبردی آقای محسنی‌اژه‌ای و کاستن از ضعف‌های گذشته مؤثر بوده اما بخش مهمی از آن نیز به خاطر پرهیز از بدگویی به گذشته است.»

جالب اینجاست که طرفداران دولت قبل عدم گلایه از دولت‌ روحانی را به دولت رئیسی توصیه می کنند این درشرایطی است که تنها در دو سال اول دولت روحانی سیل تخریب ها در رسانه‌های اصلاحات علیه دولت گذشته آن جاری بود و حتی عنوان می شد که دو سال مردم منتظر «آواربرداری» دولت روحانی باشند. اما حالا با همه مشکلات دولت روحانی مطرح می کنند که نباید از آن دوران حرفی به میان آورد!

این درحالی است که سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در حال حرکت رو به جلو هستند و در مواردی همچون جلوگیری از طبیعت خواری و ... دو قوه قضائیه و مجریه با یکدیگر همکاری مناسبی داشتند.

در همین رابطه حجت الاسلام اژه ای رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه همکاری با دیگر قوا در موضوع تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز انجام می‌شود، می گوید: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را از قوه قضائیه شروع کردیم، دولت هم از خودش شروع کرد. قبلا چون این هماهنگی بین دولت و قوه قضاییه نبود این قسم کارها  انجام نمی شد.

بنابراین سه قوه نه تنها به سطح همکاری پایدار در عین نظارت بر یکدیگر رسیده اند بلکه نواقص گذشته را نیز در حوزه عدم همکاری در موضوعات مختلف رفع کرده اند و ادعای اصلاح طلبان فقط یک تاکتیک سیاسی برای ایجاد ذهنیت منفی در جامعه است.  

بیشتر بخوانید:
هدف اصلی جریان اصلاحات باید حضور در قدرت باشد
جاده یک طرفه اصلاحات به سمت «برجام»
نسخه پیچی تکراری اصلاح طلبان برای دولت رئیسی
عقبگرد اصلاح‌ طلبان به مجلس پنجم

اصلاح طلبان برای رئیسی برنامه ۳۰ صفحه‌ای فرستادند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز اصلاحات بدجور ترسوندتون شب و روز از اصلاحات میگی!!!!!خخخخ
Iran, Islamic Republic of
آرامش و خوراک جهانیان مختل شده!!!
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات خار چشم مخالفان!
Iran, Islamic Republic of
باشه هر چی شما بگی اما بدون که خارها هم یه روز از بین میرن . اصلاحات چه خوار باشه چه نباشه باید تا سالها سکوت کنن و حرف نزنن که همه مشکلات امروز ما مال دوران 8 ساله دولت مورد حمایت اوناست
Iran, Islamic Republic of
باشه عزیز دل برادر هر چی شما بگی
Iran, Islamic Republic of
من هر چی بگم چون حرفی برای گفتن نداری طوری نظر میدی که همه فکر میکنن جوابی داری اما ما رو در حد دادن افاضات خودت نمیدونی باشه تو بنویس همینجوری هم بنویس تا بیشنر بشناسن شما رو
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر بازم بگو که با گفتنت دنیا پر از نقل و نبات میشه
Iran, Islamic Republic of
از ترس نیست برای اینه که مردم یادشون نره این همه بلا رو کی سرشون آورده . انسان می ترسه که مردم دوباره یادشون بره و دوباره بلایی بدتر از دوران قبلی بر سر مردم بیاد
Iran, Islamic Republic of
نمیخواد به فکر مردم باشی اول خودت بعد دیگران
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا همین بفکر خودم بودن بود که دولت روحانی رو از کشورداری غافل کرد و کشور رو به اینجا رسوند امثال شما هستند که با حمایتهای اینجوری ما رو در این وضعیت قرار دادن
Iran, Islamic Republic of
احسنت این درسته باید تمام بچه ارزشی ها و انقلابی ها دائما در حال تذکر این نکته باشن و مردم رو دائما از نظر سیاسی به روز کنن تا یادشون نره این روش و استراتژی درستیه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اصلا هم نترسیدن بنظر من جهان نیوز با این سیاست چهره واقعی شما رو به مردم نشون میده به این صورت که شما ناخواسته مجبورید حرف بزنید یا حمایت یا برائت حمایت که نمیشه چون انقدر وضع مردم رو در دولتتون خراب کردین که هر گونه حمایتی اون تیکه پاره از بدنه اجتماعی تون هم از دست میره و اگر برائت کنید دیگه کسی روی حمایت شما حساب نمی کنه و در هر دو حالت شکست در انتظارتونه
Iran, Islamic Republic of
ازقیافتون معلومه برادر
Iran, Islamic Republic of
اینکه حاکمیت یکدست شده که جای انکار نداره!!!
Iran, Islamic Republic of
دلسوزان به کشور باید خطر نفاق را جدی بگیرند و دچار اختلاف نشوند
Iran, Islamic Republic of
درسته باید جدی گرفته بشه
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
دلسوزان چرا جدی نمیگیرن؟!
Iran, Islamic Republic of
اگه منظورت دولت روحانی بود که درست میگی جدی نمی گرفت اما دولت رئیسی جدی میگیره اما عمق خرابی های دولت قبل انقدر زیاده که اول باید آوار برداری کنند و بعد به آبادانی برسن پس حرف بجا و سنجیده بزن
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان همیشه کارشون بازی های یک بام و دو هوا بوده است طوری بلزی می کنند که با پا بر زمین فرود بیان اما الان اگر هم بخوان نم.یشه چون انقدر بد بازی کردن که راه برگشت نداره و باید تا آخر با بازی کردن در حمایت از دولت روحانی و جریانات حامیش تا آخر برن
پروانه
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله حدا فتنه همه فتنه گران را در نطفه خفه خواهد کرد
ومکروا و مکر الله والله خیر الماکرین
Iran, Islamic Republic of
عزیز من اصلاحات که از سال 84 در هیچ پستی حضور نداره.