جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵۹
بعد از ترویج سگ بازی؛

حاشیه سازی جدید دبیرکل غیرقانونی حزب اصلاح طلب/ این قسمت: مقدمه چینی برای بی بندوباری +جزئیات

پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 803962
این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرده است: «خداوند در کلام الهی هیچ اجباری حتی در دین قرار نداده، بر همین اساس نیز نباید برای پوشش جامعه اجبار ایجاد کرد»!
حاشیه سازی جدید دبیرکل غیرقانونی حزب اصلاح طلب/ این قسمت: مقدمه چینی برای بی بندوباری +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: نگرش های سطحی و مختل بسیاری از اصلاح طلبان، اختصاصی به مسائل سیاسی ندارد و دامنه این نگاه های سطحی همواره به مسائل فرهنگی و اجتماعی هم کشیده شده است؛ به گونه ای که التزام به آنها اثرات ویرانگر اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی برای جامعه به بار خواهد آورد؛ همانگونه که در گذشته نیز این اتفاق به صور مختلف رخ دادهف است.

در هر صورت، مسائل مربوط به حجاب، جوانان، حقوق زنان و ... همواره جزو مسائلی بوده که اصلاح طلبان از طریق آن مردم را فریب داده اند و برای مقاصد سیاسی خود در انتخابات و ... استفاده کرده اند.

در حال حاضر نیز که در شرایط اضمحلال این جریان فکری قرار داریم و افتضاحات هشت سال دوران مدیریتی این تفکر، هنوز هم از یاد مردم نرفته است و اتفاقاً این روزها اثرات به جای مانده از آن را با گوشت و پوست خود لمس می کنند، باز هم بعضی از آنها به جان مردم و جامعه افتاده اند!

اخیراً آذر منصوری، دبیر کل غیرقانونی حزب اتحاد ملت در مصاحبه ای با یک سایت خبری اصلاح طلب، موضوع حجاب و پوشش را مطرح کرده و مدعی شده است: «اساساً پوشش اجباری چه در جامعه متنوع ایران و چه هر جامعه دیگری به دلیل اجبار در امری خصوصی؛ به ضد خود تبدیل می شود».

اما ظاهراً این فرد توجه نکرده است که در نقاط مختلف دنیا، ورود حکومت ها به موضوع حجاب – چه در جهت مثبت آن و چه از جنبه منفی – به این دلیل است که حجاب، بیشتر یک موضوع اجتماعی است و در مورد حضور زن در فضای اجتماع – و نه در پستو و درون خانه – است که قانون می گذارند. مثلاً در نقاط مختلف دنیا، بر اساس فرهنگ هر کشور و نوع گرایش ها و دغدغه ها، در دانشگاه ها، ادارات و یا حتی اماکن  عمومی در مورد پوشش و حجاب افراد، قانون می گذارند.  

این اتفاق هم به دلیل اثری است که نوع پوشش مردان و زنان بر فضای عمومی و رفتار سایر شهروندان به جای می گذارد.
 
همچنین منصوری در جای دیگری گفته است: «واقعیت امر این است که زنان در جامعه امروز حس شهروند درجه دو بودن را از رفتار حاکمیت دریافت می‌کنند».

اما واقعیت این است که اتفاقاً حجاب به دلیل اهمیت وجود زن برای اسلام است. اینکه نخواهیم عده ای به زن به عنوان یک کالا و ابزار جنسی در جامعه نگاه کنند و عقل، سرشت انسانی و خلقت پاک او مورد توجه قرار گیرد، شهروند درجه دوم حساب شدن او نیست، بلکه مهم دانستن اوست.

اینکه از همان ابتدا راه را برای مزاحم شدن عده ای اراذل و اوباش ببندیم و امنیت روانی و آرامش را به زنان جامعه هدیه دهیم، یعنی اینکه برای زنان و دختران این سرزمین اهیمت قائل شده ایم.

بررسی ها نشان می دهد که در سطح اجتماع، مزاحمت برای نوامیس و آسیب های فرهنگی و اخلاقی در جاهایی بیشتر است که نسبت به موضوع پوشش زنان، تساهل و تسامح و بی اعتنایی صورت گرفته است.

اما وی پا را از این فراتر گذاشته و خواسته است تا دختران و پسران از همان سنین ابتدایی مانند خارج از کشور در کنار هم باشند! در این زمینه بیان می کند: «اگر سیستم آموزشی اجازه تحصیل همزمان دختران و پسران را ابتدای امر آموزش داده بود، دیگر لازم نبود تا این حد تلاش شود تا برای رفع برخی نگرانی‌ها، اقدامات عمدتاً قهری صورت بگیرد».

فارغ از اینکه اخبار، گزارشات و تحقیقات، خلاف این مطلب را می رساند؛ پرسش اینجاست که در کجای این کره خاکی با تحصیل همزمان دختر و پسر در یک مکان، نگرانی ها در مورد آسیب های اخلاقی و فرهنگی و همچنین آمار تعرض و.. کاهش پیدا کرده است؟!

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرده است: «خداوند در کلام الهی هیچ اجباری حتی در دین قرار نداده، بر همین اساس نیز نباید برای پوشش جامعه اجبار ایجاد کرد».

 اجمالاً باید گفت که اجبار و اکراهی نبودن اصل دین برای اشخاص، دلیل بر رها کردن فضای عمومی جامعه و بازگذاشتن مسیر بی بند و باری یا حرمت شکنی در سطح جامعه نیست!

مثلاً اگر کسی به دلیل کافر بودن و یا به دلیل عدم پذیرش، حکم «حرمت شرب خمر و مصرف مشروبات الکلی» را قبول ندارد، آیا می تواند در ملأعام شیشه شراب را سر بکشد؟! قطعاً جواب منفی است. زیرا حد شرب خمر بر او جاری می شود؛ اما نه برای اینکه اعتقاد به عدم حرمت ندارد، بلکه به این دلیل که در یک جامعه اسلامی پرده دری کرده و هیچ ابایی هم از این کار نداشته است و اتفاقاً از طرفی در حال تبلیغ یک حرام الهی است.

به عبارت دیگر، در پذیرش اصل دین، بلکه حتی در انجام فروعات و اعمال شخصی مانند نماز و یا حجاب در میان افراد درون خانه نیز هیچگونه اجباری نداریم، چون جنبه شخصی دارد و خود فرد باید در روز قیامت پاسخگوی کوتاهی های خود باشد و بر اساس آن مجازات شود. اما وقتی فعلی جنبه اجتماعی پیدا کند، موضوع فرق می کند؛ از همین رو، میان عمل حرام و تظاهر به عمل حرام، در شرع و قانون، فرق گذاشته شده است.

از این اظهارنظرها گذشته، چند وقت پیش بود که فیلمی در فضای مجازی منتشر شد و در آن، آذر منصوری در ضمن مصاحبه ای، به بیان رابطه عاطفی خود با سگ درون خانه اش پرداخته و به نوعی خواسته است تا سگ بازی خود را هم به مردم نشان دهد!  

در هر صورت بیان این حرکات از سوی جریانی که چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه فرهنگی و اجتماعی چهره اش دیگر نخ نما شده است، اصلاً عجیب نیست!


البته این، وضعیت فکری و سبک زندگی فردی است که او را دبیر کل و رأس این حزب می خوانند. حزبی که در بیانیه اعلام موجودیت خود، که در سال 94 منتشر شد، از واژه دین استفاده ابزاری کرده است تا چهره خود را موجه نشان دهد.

برای مثال در بخشی از این بیانیه آمده بود: «اصلاحات یعنی تعمیم و تعمیق مردم‌سالاری سازگار با دین»! یا اینکه در بندهای آخر آن، «تکیه بر موازین دینی و معیارهای قانونی و قواعد اخلاقی، انسانی، اجتماعی و سیاسی» و « اعتلای ایران و اسلام» را دغدغه خود دانسته است!

از این جالب تر اینکه در همان خط اول بیانیه، از آیه 104 سوره آل عمران استفاده کرده است: «وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ »

باید به آنها گفت که اگر نمی توانید حرف عمیق دینی و فرهنگی بزنید و یا حتی نمی توانید به آنچه که در بوق و کرنا می کنید، ملتزم باشید، حداقل سکوت کنید تا بیش از این بی اعتبار نشوید.

البته که این نگاه خوش بینانه است چرا که مرور رفتارهای جریان مدعی اصلاحات از زمان اعلام وجود تا امروز موید آن است که افراد این جریان برای بازی های کثیف سیاسی خود خط قرمز ندارند. دین و مقدسات بارها از سوی آنان یا مورد حمله واقع شده و یا مورد تحریف قرار گرفته است.

درباره «آذر منصوری» بیشتر بخوانید:
اعترافات دبیر کل غیر قانونی حزب اتحاد ملت
زنان به ورزشگاه بروند؛ در مقابل نمایندگان رژیم صهیونیستی هم بازی کنیم!
چرا اصلاح طلبان یک زن را دبیرکل قوی‌ترین حزب خود کردند؟ +تصاویر
خانم اصلاح طلب به خون خبرنگار هم رحم نکرد
بالاتر از شهادت حاج قاسم هم نباید مانع مذاکره با آمریکا بشود
اگر از فرصت بایدن استفاده نکنیم مردم از کل حاکمیت رویگردان می‌شوند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حرف درستی زده ایشون خوب در دین اجباری نیست وقتی در دین اجباری نباشه طبیعیه که در امور حجاب جامعه هم اجباری نیست و نوع پوشش متناسب با فرهنگ جامعه باید انتخاب بشه دیگه
Iran, Islamic Republic of
چی عجب جهان نیوز یکبار هم که شده نظر مخالف خودش رو حذف نکرد
پس زیاد هم نا امید نباشیم
Iran, Islamic Republic of
ای کاش در همه چیز بدون داشتن اطلاع کافی اظهارنظر نمی‌کردیم در اصل پذیرش دین اجباری نیست و الا بعد از پذیرش یک دین مجبور به اطاعت از دستورات آن دین هستیم.
Iran, Islamic Republic of
این جمله شما خیلی معنی داره: "در هر صورت، مسائل مربوط به حجاب همواره جزو مسائلی بوده که اصلاح طلبان از طریق آن از مردم برای مقاصد سیاسی خود در انتخابات و ... استفاده کرده اند..
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز با اصلاحات اصلاحات کردن بیشتر خودتون زیر سوال میرین.....!!1
Iran, Islamic Republic of
منم موافقم.. .
United States
اصلاحاتی دیگه مونده شما جوشش رو میزنید!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه چیزیش نمونده چرا دادتون هواست برادر؟
United States
این برادرا اصلاحات چی نیستند که!!!!
Iran, Islamic Republic of
ببین اینکه ما هنوز به رجوی و دار و دستهاو می پردازیم معنایش این نیست که آنها قدرتبلامنازعی هستند بلکه معنایش این است که همواره در یادها بماند چه گرگ هایی در کمین جامعه هستند .
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اصلا هم زیر سئوال نمیره باید همیشه رزومه سیاسی اصلاحات جلوی دید مردم باشه تا مردم یادشون نره که وضعیت امروزشون محصول عملکرد اصلاح طلباست
Iran, Islamic Republic of
باشه عزیز دل برادر تو راست میگی باور کردم
سید
Iran, Islamic Republic of
نظر دادن افراد بی اطلاع و کم اطلاع در مورد امر تخصصی جایگاه دین به قدری واضح البطلان است که مثلا وقتی یک راننده تاکسی در مورد جراحی پانکراس یا یکی از ریزترین موضوعات پزشکی مثل جراحی عنبیه چشم چپ کودک نوزاد دارای مشکل مادرزاد نظر می دهد، هیچ کس به نظر راننده تاکسی وقعی نمی نهد ... .
حسین
Portugal
بلی در پذیرش دین اجاری نیست ولی بعد از پذیرش باید به احکام دین پایبند بود و اجباری است مخصوصا اگر جنبه عمومی داشته باشد. مثلا تا وقتی وارد مثلا نیروی انتظامی نشده اید یعنی در پذیرش ورود به نیروی انتظامی آزادید ولی وقتی وارد شدید دیگر در خیلی از موارد مثلا در نحوه ادای احترام آزاد نیستید.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
کدام آیه قرآن در مورد حجاب اجباری آمده؟در قرآن آمده حجاب یعنی احترام گذاردن و حرمت قائل شدن براي زن كه نامحرمان او را از ديد حيواني نگاه نکنند.
مجتبی
باشه عموجون
ولی قانون مملکت که باید رعایت بشه
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
کدام قانون مرتبط با موضوع در قانون اساسی داریم؟
Iran, Islamic Republic of
فعلا شما قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب و پوشش را بخونید تا بعد!
Iran, Islamic Republic of
شما که خوندی خلاصه اش رو بگو تا بدون اتلاف وقت جوابتو بگیری اینجوری حواله دادن وقت کشی هست
Iran, Islamic Republic of
حجاب یک حکم دینی هست و در آن شکی نیست .
Iran, Islamic Republic of
نویسنده خوب توضیح داده. بحث بر سر یه موضوع شخصی یا حجاب تو محیط شخصی نیست، جنبه اجتماعی فعل و عوارض اون مورد نظر هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دراصل دین یعنی ایمان آوردن اجباری نیست نه در تکالیف عزیز شما هم مثل اینها فکر نکنید فقط دراصل دین اجباری نیست
Iran, Islamic Republic of
در مورد حجاب هرجا اشاره شده گفته به مومنان بگو نگفته به مسلمانان بگو پس اجباری نبوده هیچ حدیثی هم نداریم که در زمان پیامبر یا امام علی که حکومت دینی تشکیل دادند کسی را به خاطر حجاب حد زده باشند
Iran, Islamic Republic of
چون واجب بوده و زنان رعایت می کردند.
Iran, Islamic Republic of
اولا شما دقیقا به تاریخ اسلام آشنایی داری یا نه؟ دوما این حرف رو از خودت میگی یا منبعی دار؟!
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
آدم عاقل ! عدم اجبار ، در پذیرش نوع دینه ! یعنی تو آزادی ، اسلام ، مسیحیت ، یهودیت و ... رو انتخاب کنی! اما وقتی اسلام آوردی و در جامعه اسلامی زندگی میکنی ، باید دستورات و قوانین اونو رعایت کنی ! مثل همه جای دنیا !!
United States
این مطلب که در دین اجباری نیست،راجع به موضوعی است که اصلا ربطی به بحث ما ندارد.(یک نظرعامیانه رایج شده که تا بحث احکام شرعی پیش میادمیگن،دردین اجباری نیست...)حجاب براساس مذهب شیعه واحب است...
این دوست گرامی راجع به این موضوع تحقیق بیشتری کنند.ممنون.
United States
_به نظرمن،این خانم با طرح این مباحث،در رسانه ها میخاد بیشتر معروف ودیده بشه...
Iran, Islamic Republic of
اینو از کی پرسیدی باید در این باره به متخصصش مراجعه کرد اینو اگه قبول داشته باشی همه چیز حله
Iran, Islamic Republic of
نمیشه هر کسی از راه رسید نظر بده
هر رشته ای متخصص خاص خودش رو داره.
United States
چادر مشکی و روگرفتن از نامحرم ... باید همچنان به عنوان حجاب برتر از آنها حمایت شود....
United Arab Emirates
خدا اصلاحی ها را به خودشون واگذاشته
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شک نکن اونا واگذاشته شدن که در بین دوستانشون امثال سوروس و فتنه گرای شناخته شده دیده میشه
Iran, Islamic Republic of
باشه برادر شک نمیکنم حالا برو بخواب
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اینها اصلاحپذیر نیستن.
جواد
Iran, Islamic Republic of
باید از صحنه سیاسی و اقتصادی حذف بشن
Iran, Islamic Republic of
خوابت تعبیر نمیشه برادر جواد
Iran, Islamic Republic of
شده....
Iran, Islamic Republic of
اصلا به دین کاری نداریم این بی بند و باری وقتی از طرف یه خانم پذیرفته بشه جای سواله،الان بی حجابی نیست بی بندوباریه که باعث طلاق خیلی ها شده و زندگی هایزیادب رو از بین برده،این بده
Iran, Islamic Republic of
در دنیا تعداد زیادی کشور مسلمان وجود دارد که ایران با بسیاری از آن ها روابط صمیمی دارد ....
فهیم
Iran, Islamic Republic of
چرا برای زن و بچه ما می خواهی تصمیم بگیرید چرا خودتان شروع نمی کنید .....
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
این ضعف قانون و ضابط قانون رو میرسونه که بصورت غیرقانونی و بدون ترس دارن فعالیت میکنن.
Iran, Islamic Republic of
اصلا این خانم چه آشنائی با قران دارد ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دقیقا هیچی....
پروانه
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم در پدیرش اصل دین اجبار نیست ولی وقتی دین رو پدیرفتی باید قوانین و احکام دین رو هم اجرا کنی
United Arab Emirates
....
!!
Iran, Islamic Republic of
اصلاحاتی های غربزده !!
Iran, Islamic Republic of
برادران شرق‌زده!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر شرق زده بودیم باید بودایی میشدیم!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
زهی خیال باطل.
محمد.قم
Iran, Islamic Republic of
البته از شما اصلاحاتی ها شبیه خانم داوودی مهاجر زیاد در میاد فقط باید منتظر گرین کارت بود!!
محمد مهدی رحیمی
Iran, Islamic Republic of
پس چرا خودشون اولین نفری نیستند که بی حجاب میشن حرف زده عملم بکنه یکبار بدون پوشش بیاد .
Iran, Islamic Republic of
سلام فرمانده باعث شده قافیه رو ببازن. .
Iran, Islamic Republic of
پس بازم فیلم و سرود بسازین تا نابود بشن
Iran, Islamic Republic of
مشکل نظام وانقلاب و مردم با این ها نیست اینها نان به نرخ روز هستند ...!!
Iran, Islamic Republic of
این افراد چون اطلاعات درست و حسابی از قرآن و علوم مختلف ندارند این حرفها رو میزنند.
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام خدمت مخاطبان محترم، در هر حکومتی قانون فصل الخطاب قضاوت درستی یا نادرستی رفتار و عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی است . لذا احترام به قانون که در جامعه ما متناسب با نوع حکومت مبتنی بر احکام الهی است لازم الاجرا می باشد و توجه به این موجب قوام و ضامن سلامت جامعه می باشد .