پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۲۶

رفت و برگشت بدون هزینه نیوشا ضیغمی به تلویزیون +جزئیات

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 803782
به‌عنوان کسی که همیشه سرم را بالا گرفتم و باافتخار عنوان کردم که شروع کارم با صداوسیما بوده، مانند همکارانم به این شکل رفتار رسانه شما اعتراض دارم و نه‌تنها در تلویزیون شما کار نخواهم کرد بلکه به فرزندم هم اجازه تماشای برنامه شما را نخواهم داد
رفت و برگشت بدون هزینه نیوشا ضیغمی به تلویزیون +جزئیات
گروه فرهنگی جهان نيوز، حسام زبیراوی: «دیگر در تلویزیون کار نمی‌کنم و به فرزندم هم اجازه تماشایش را نمی‌دهم». این تیتری بود که رسانه ها در آذرماه 98 از قول نیوشا ضیغمی منتشر کردند.

اما پس از گذشت دو سال و نیم، فیلمی از خانم بازیگر منتشر شده است که وی از بازی در سریال «بی‌نشان» خبر میدهد و می گوید: «بعد از سال‌ها به تلویزیون برگشتم و دلیل آن هم فیلمنامه خوب آن است... این نقش از شخصیت‌هایی که بازی کرده‌ام دور است و نقش زنی متفاوت است که در زندگی شخصی با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و در بحبوبه اتفاقات زندگی‌اش به شخصیت شهاب برمی‌خورد»!

نیوشا ضیغمی در در آن مقطع زمانی با انتشار یادداشتی برای تلویزیون اصطلاحا شمشیر را از رو بست و اعلام کرد که نه‌ تنها در تلویزیون کار نخواهد کرد بلکه به فرزندش هم اجازه تماشای برنامه آن را نخواهد داد.

ضیغمی در یادداشت خود نوشته بود:
 
«سال هشتاد و دو شروع کار حرفه‌ای من با سریال فاخر در چشم باد اتفاق افتاد... آن روزها تلویزیون ملی حرمت داشت جای هرکسی نبود، از کارگردان و بازیگر و مجری و تهیه‌کننده تا مدیران همه به فکر فرهنگ‌سازی و تولید محتوا‌هایی بودند که آینده فرهنگی مردم سرزمینمان را رقم خواهد زد.
 
امروز این رساله ملی تبدیل به رسانه شخصی شده! رسانه‌ای که هیچ‌چیز سر جایش نیست؛ نه از اسم کارگردان‌های بزرگی همچون جوزانی و فتحی و لطیفی و برومند و طهماسب و... خبری هست و نه مجریانی همچون فردوسی پور و حسنی و رشیدپور... و نه مدیرانی که حتی شبیه آن سال‌ها باشند.

امروز آنتن تلویزیون تعلق به کسانی دارد که نه‌تنها فرهنگ نمی‌سازند بلکه بی‌فرهنگی و بی‌ادبی را رواج می‌دهند از آقای منفی‌باف و منفور برنامه هفت بگیر تا جوجه مجریان بی‌ادبی که با توهین و تحقیر کسانیکه سال‌ها برای هنر زحمت‌کشیده‌اند می‌خواهند خودنمایی کنند و بزرگ شوند.

این رویه یعنی ترویج پرخاشگری و فحاشی به‌جای گفتگو و نقد، این یعنی به زوال بردن نسلی که ادبیات سخن گفتن را از شما می‌آموزد؛ برایتان باید تأسف خورد، همین و بس.

و امروز به‌عنوان کسی که همیشه سرم را بالا گرفتم و باافتخار عنوان کردم که شروع کارم با صداوسیما بوده، مانند همکارانم به این شکل رفتار رسانه شما اعتراض دارم و نه‌تنها در تلویزیون شما کار نخواهم کرد بلکه به فرزندم هم اجازه تماشای برنامه شما را نخواهم داد؛ زیرا ... بی‌ادب را به زر مگو که نکوست؛ ادب مرد به زدولت اوست.»
 

مرور نامه ضیغمی در دوسال و نیم پیش با آنکه جزو دلایل برگشت خود ذکر میکند تقریبا همخوانی ندارد. جنس این برگشت هم مثل رفت و برگشت «محسن تنابنده» و «احمد مهرانفر» و دیگر سلبریتی هاست که علی رغم شهرت و درآمدهای هنگفتی که کسب کردند در مقطعی سراغ سیاسی کاری رفتند تا مدتی هم با این ژست ضد صداوسیمایی کار را پیش ببرند. چندماه یا یکی دو سال بعد هم چراغ خاموش و بدون سروصدا به سرکار برگشتند یا دنبال کار جدید آمدند تا هم بیکار نمانند، هم پول بگیرند، هم فراموش نشوند، و هم زندگی لاکچری شان سپری شود.
 

باید دید مدیران رسانه ملی و به خصوص مدیران جدید سیما اجازه خواهند داد تا چند بازیگر با وجهه این سازمان بازی کنند و آنجا را به حیاط خلوت خود برای رفت و آمد بدون هزینه تبدیل کنند؟

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این چهره آرایی سلبریتی ها الگوی خانمان برانداز جوانان گردیده است لذا لطفا شما بعنوان یک رسانه ی تحلیلی انعکاس ندهید.
Iran, Islamic Republic of
اصلا موضوع چهره ارایی اینا هم نباید باشه اما اصل موضوع در اینه که اونا هر وقت صلاح بدونن و بتونن وارد تمام امورات اجتماعی و موضوعات میشن و اظهار نظر میکنن و اگر ببینند که وضعیت خراب شده یا خودشون رو کنار میکشن یا اینکه مدعی میشن که چرا اینطوری شده و ....
Iran, Islamic Republic of
وقتی صداوسیما طی سی سال گذشته به سمت کادرسازی یکسری افراد با دیدگاه های غرب گرایی پیش رفته است که الان داره نتیجه خودش رو در برنامه های صدا و سیما نشون میده .
Iran, Islamic Republic of
من اگه ببینم این خانم تو یک سریاله سریع می زنم کانال دیگه . حوصله جیغ جیغشو ندارم
آویشن
Iran, Islamic Republic of
سلبریتی اونه ک ب انتخاب مردم احترام بذاره ن اینکه بگه من خودم تلویزیون نمیبینم بچمم نمیذارم ببینه ، خوب حالا چی بود چی شد....؟××
ای کاش ستاد امروبه معروف ونهی از منکر در صدا وسیما و سلبریتی های محترم هم ورودی داشته باشد...
Iran, Islamic Republic of
خواهش می کنیم از صدا و سیما .. به تهیه کننده دستور بدهد به جای این خانم جایگزین پیدا کند..
Iran, Islamic Republic of
خوبی؟ بازیکرده تموم شده
Iran, Islamic Republic of
عه؟….پس من درست متوجه نشدم. فکر کردم تازه قرارداد بسته .
Iran, Islamic Republic of
اینها بنده ی پولن. هرجا پولو برای بازی کردن تو فیلم بدن اینا هم میرن...!!
Iran, Islamic Republic of
ماهم باور کردیم که فقط به خاطر متن فیلم اومدی بازی کردی!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
بابا صدا و سیما مال خود اینهاست. گاهی باهم قهر میکنن و دوباره آشتی میکنن.....!!!!!
Iran, Islamic Republic of
برای صدا و سیما متاسفم که هیچ محدودیت و قاعده ای ندارد و فقط دنبال ساختن سریال خود است فقط همین
Iran, Islamic Republic of
نکنه ایشون هم برند و سرمایه رسانه ملی هستند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
با این وضعیت و این مواضعی که اینا در مقاطع مختلف می گیرند و باز هم می تونن به صدا و سیما بیان و ادامه بدن نشون میده که شاید اینا واقعا برای صدا و سیما سرمایه حساب میشن اما درست نیست و صدا و سیما باید با تربیت هنرمندان متعهد به مرور اینا رو با جدیدی ها جایگرین کنن. همین
Iran, Islamic Republic of
خودتون به اینها میگین سلبریتی خوب اینها معمولا هر جا که نیاز باش تا برای کسب درامد و بازی در فیلمی وارد بشن اینکار را میکنن پس زیاد از شون انتظار نداشته باشین اما صدا و سیما باید رفتار اونا رو درست پاسخ بده تا درس عبرتی باشه برای دیگر سلبریتی ها
میرزا
Iran, Islamic Republic of
صداوسیما در و پیکر نداره؟؟؟؟ یارو هرچی دلش خواسته گفته بعد میاد فیلم بازی میکنه
فکر ابروی خودتون باشین
United States
رئیس صدا و سیما مورد انتقاد آقا است...
Iran, Islamic Republic of
بگو پول خوب
Iran, Islamic Republic of
تهیه کنندگان و بدتر از آنها مدیران گروه های نمایش شبکه ها خیلی از مردم عقب هستند. مردم دیگر تمایلی به دیدن این چهره ها ندارند . اما مدیران گروه نمایش ذوق زده می شوند مثلا ضیغمی بیاید برایشان سریال بازی کند .
حامد
Portugal
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا که نباید اجازه داد این اشخاص وارد تلویزیون شوند.ورود این افراد ظلم به مخاطب است .مگر قحطی هنرمند است که اینچنین افرادی باید هروقت خواستند بيايند و هرتوهینی که خواستند بکنند و دو باره برگردند.
Iran, Islamic Republic of
.... نباید اجازه فعالیت در عرصه هنر و بخصوص تلویزیون جمهوری اسلامی داشته باشند..
Iran, Islamic Republic of
خب نون به نرخ روز خور یعنی همین دیگه
گندم
Iran, Islamic Republic of
چطور از تلویزیون بدت میومد پس حالا چی شد...؟!