کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای تکراری در فوتبال اسماً حرفه‌ای؛

پول پاشی در فوتبال؛ این قسمت میلیارد میلیارد برای یحیی/ روندی که ظاهراً تمام نخواهد شد! +فیلم

30 خرداد 1401 ساعت 12:50

در زمانی که بحث مستاجران و گرانی ارزاق در اوج خود است، بذل و بخشش‌های اینگونه از بیت المال، خاطر مردم را به شدت آزرده می‌کند.


گروه ورزشی جهان نیوز، محمد هادی: افزایش حقوق کارگران، پرداخت معوقات و... جزو مطالبی است که روزانه در میان اخبار و مطالبات مردم دیده می شود تا این افزایش‌ها گره‌ای از کار و زندگی‌شان باز کند اما ناگهان یک خبر توجه افکار عمومی را به خود جلب می‌کند.

خبر درباره سرمربی یکی از پرطرفدارترین تیم‌های باشگاهی ایران بود. سرمربی که در چند ماه اخیر چند اتفاق او را به کانون توجه فوتبال دوستان و کسانی که حتی به این ورزش علاقه‌ای هم ندارند، قرار داده است.
 
مورد اول
به بازی آخرین دربی استقلال و پرسپولیس برمی‌گردد که یحیی گل محمدی پس از دریافت گل تساوی از استقلال رو به پرخاشگری آورد تا جایی که حتی برخی پرسپولیسی‌ها هم از رفتار یحیی که به صورت زنده از تلویزیون هم پخش می‌شد، خجالت زده شدند.

مورد دوم که یحیی را به کانون توجه آورد ناکامی دوگانه پرسپولیس در جام حذفی و لیگ برتر بود. پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با اینکه یکی از مدعیان قهرمانی در این جام به شمار می‌رفت در برابر یکی از تیم‌هایی کمتر شناخته شده باشگاهی شکست خورد و از گردونه این رقابت‌ها حذف شد.
 
در رقابت های لیگ برتر هم پرسپولیس پس از پنج دوره قهرمانی در این رقابت‌ها این عنوان را به رغیب دیرینه خود استقلال واگذار کرد و خودش در جایگاه دوم جدول قرار گرفت.

اما مورد سوم، که بیش از دو مورد دیگر افکار عمومی را بر روی یحیی گل محمدی متمرکز کرد، افشای رقم قرارداد سرمربی سرخ پوشان پایتخت توسط مدیر این باشگاه بود. جدای از اینکه پشت پرده این ماجرا چه قصد و نیتی وجود داشته و یا اینکه آیا رقمی همتراز یا بالاتر از یحیی وجود دارد، این مسئله باعث شد که رقم نجومی قرارداد سرمربی پرسپولیس در این شرایط سخت اقتصادی که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند سر و صدای زیادی به پا کند.

 
در قرارداد سرمربی پرسپولیس برای مدت سه فصل مبلغی حدود ۳۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که انتشار این خبر باعث شد تا عده ای در فضای مجازی پس از افشای این مبلغ علاوه بر محاسبه دستمزد سالانه این سرمربی، حتی دستمزد ماهانه، روزانه و ساعتی یحیی گل محمدی را هم بدست بیاورند.
 
طبق این محاسبه این سرمربی به طور میانگین سالانه 12 میلیارد، ماهانه یک میلیارد، هفتگی 236 میلیون و روزانه 32 میلیون تومان از این باشگاه دولتی و متعلق به بیت المال که به تازگی سازوکار واگذاری آن در بورس در حال انجام است، دریافت می‌کند.

فوتبال در ایران عمدتاً وابسته به دولت است. حال این وابستگی یا به صورت دریافت مستقیم است و یا به صورت دریافت از صنعت نظیر نفت، خودرو، فولاد و... است.
 
بار اول نیست که مردم از پرداخت و دریافت این مبالغ فوق نجومی خبردار می‌شوند اما در این بازه زمانی که بحث مستاجران و گرانی ارزاق در اوج خود است، بذل و بخشش‌های اینگونه از بیت المال و در فوتبالی که فقط اسماً حرفه‌ای است، خاطر مردم را به شدت آزرده می‌کند. نکته مهم‌تر آنجاست که این روند پول پاشی برای مربی‌ها و فوتبالیست‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

دانلود فیلم


کد مطلب: 803659

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/803659/پول-پاشی-فوتبال-این-قسمت-میلیارد-یحیی-روندی-ظاهرا-تمام-نخواهد-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com