سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۲۵
همچنان مقابل منافع ملت؛

ایران به قطعنامه واکنش نشان داد اصلاح طلبان دردشان گرفت/ از غرب گدایی تا غرب هراسی! +جزئیات

چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 802858
به نظر می‌رسد اصلاح طلبان به عنوان بازی‌ساز سیاسی غرب در داخل کشور فعالیت می‌کنند و سیاست «قطعنامه هراسی» را بر طبق منافع غرب اجرا می‌کنند؛ درحالی که قطعنامه جدید شورای حکام بیشتر یک بیانیه و اقدام سیاسی بود که با واکنش جدی ایران روبرو شد.
ایران به قطعنامه واکنش نشان داد اصلاح طلبان دردشان گرفت/ از غرب گدایی تا غرب هراسی! +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان استاد معکوس جلوه دادن امور کشور هستند. این جریان سیاسی که سرنوشت خود را به برجام گره زده است و با هر چالش حول این سند توافق واکنش‌های منفی از خود بروز می‌دهد حالا با تحلیل‌های واژگون و معکوس به سراغ تحولات جدید مذاکرات هسته‌ای رفته است.

این جریان سیاسی که در دولت‌های روحانی با قهرمان سازی کاذب از تیم هسته‌ای وقت و انتشار اخباری که هیچگاه واقعیت نیافت برای دولت دستاوردسازی کرد و بدین صورت حرف درمانی را اعمال و اجرا می کرد حالا در برابر اتفاقات جدی مذاکرات وین و واکنش‌های طرفین به شدت با غش کردن به سمت غرب علیه دولت موضع گیری می‌کند.

اصلاح طلبان در برابر قطعنامه شورای حکام که با کارشکنی آژانس بین المللی اتمی و فشار غرب از جمله رژیم صهیونیستی صادر شد و جمهوری اسلامی ایران نیز واکنش مقتدرانه‌ای در این حوزه از خود نشان داد و باعث انفعال طرف مقابل گردید، ادعا می‌کنند که این موضوع پیام‌های خوبی به دنبال ندارد و مسیر رسیدن به توافق بسیار سخت تر شده است.

در همین رابطه، «علی‌محمد نمازی»، فعال و تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب گفت: «واقعا جای تعجب دارد که دوباره همان مسیری را می‌رویم که پیشتر رفته‌ایم. این روزها همان‌ توصیفی که روزگاری احمدی‌نژاد درباره تحریم‌ها می‌گفت را می‌شنویم. ما نزدیک به ده سال است که سعی کرده‌ایم در ارتباط با آژانس و شورای امنیت اعتمادسازی کنیم و حالا یک برگشت عجیب به گذشته داریم. واقعا چرا؟ من از مسئولان می‌پرسم که چرا راهی که یک بار رفته‌ایم و نتایج تلخش را دیده‌ایم را دوباره می‌رویم؟ انگار تاریخ به روزهای اول دولت احمدی‌نژاد بازگشته است. آژانس می‌گوید درباره سه محل سوالاتی دارم؛ خب چه ایرادی دارد ما سوالات را پاسخ دهیم؟ حالا شورای حکام آمده  بر اساس گزارش آژانس قطعنامه‌ای صادر کرده، چرا ما می‌آییم دوربین‌های آژانس را خاموش می‌کنیم؟ ما که بر اساس فتوای رهبر انقلاب نمی‌خواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم، چرا به سوالات پاسخ نمی‌دهیم تا میزان تنش بالا نرود؟»

جالب اینجاست که بعد از واکنش مقتدرانه ایران در مقابل قطعنامه سیاسی شورای حکام این اصلاح طلبان هستند که به نوعی دردشان آمده است و نسبت به اقدام قاطعانه ایران در برابر کارشکنی غرب گلایه می کنند.

در همین راستا، اصلاح طلبان به طور هماهنگ با شبیه سازی سیاسی گفتمان حاکم سیاست خارجی کشورمان را با دولت های نهم و دهم قیاس می کنند تا با این حربه به دولت سیزدهم ضربه بزنند.

بر همین اساس، «مصطفی تاجزاده» از جمله اصلاح طلبان افراطی در توئیتی نوشت: «نگذارید افراطیون به جای برجام، بازی پرهزینه و بی حاصل جشن هسته ای و گفتمان تحریم کاغذ پاره است را زنده کنند. در شرایطی که نظارت استصوابی، اکثریت را از حق انتخاب خود محروم و ناراضی نموده و گرانی و مشکلات گوناگون کمر مردم را خم کرده، تداوم تحریم ها یعنی فاجعه! نمی بینند؟»

«عباس عبدی» از جمله تئوریسین های سیاسی اصلاح طلب نیز در توئیتی نوشت: «رییسی:"ما یک قدم عقب نشینی نمی کنیم" پس حتما انتظار داریم که آنان عقب‌نشینی کنند. در نتیجه موضوعی برای مذاکره نیست، آنان باید تسلیم شوند. آیا قدری از تبعات این استقامت از جمله افزایش فقر و تورم و بیکاری هم به مقامات و منسوبین آنها منتقل می‌شود؟ .»

همچنین «علی شکوری راد» از اعضای حزب اتحاد ملت در مطلبی نوشت: «شورای حکام قطعنامه علیه ایران را با ۳۰ رای از ۳۵ رای تصویب کرد. این قطعنامه شاید اهمیت چندانی ندارد. اما شکل گیری اجماع جهانی علیه ایران بسیار نگران کننده است. به مسیری رانده شده ایم که دچار فشار و سختی روزافزون هستیم. یک نفر شفاف توضیح بدهد کی و چگونه از این فرآیند رها خواهیم شد.»

 اصلاح طلبان که به تندی تمام از اقدام دولت در برابر زیاده خواهی غرب انتقاد می کنند به این سئوال پاسخ نمی دهد که سرنوشت برجام در دولت روحانی چه شد و با همه  مسامحه سیاست خارجی ظریف چرا غرب زیاده خواهی خود را کنار نگذاشت. کارشناسان سیاسی مطرح می کنند که همان انفعال دولت روحانی بود که باعث به کما رفتن برجام شد و سبب شد که «تقریبا هیچ» حاصل هشت سال مذاکره با غرب بر سر توافق هسته ای باشد.

بحرانی نشان دادن فضای مذاکرات برجام آنهم علیه ایران در حالی است که در داخل آمریکا نسبت به پیگیری سیاست ترامپی توسط «جو بایدن» به شدت به دولت این کشور انتقاد می شود. جالب است که اصلاح طلبان درحالی به عنوان نیروهای داخلی غرب برای اجرای سیاست های آنان عمل می کنند که اقدام مقتدرانه ایران در خاموش کردن برخی از دوربین هایی که ایران به طور فراپادمانی نظارت آنها را پذیرفته بود، باعث شد «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در گفتگوی تلفنی با  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت ادامه گفتگوهای وین تاکید کرده و دیپلماسی را بهترین مسیر حل اختلافات بین جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از طرف‌های مذاکرات برجام عنوان کند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها، اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در ارائه قطعنامه به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را رفتاری شتابزده و سیاسی خواند.

این فضای سیاسی و بکار افتادن ماشین تخریب و توپخانه اصلاح طلبان علیه دولت سیزدهم درحالی است که برخی از نزدیکان روحانی به طور طنز آمیزی با فراموشی تمامی مشکلاتی که برای کشور در این دوران بوجود آمد دست به تمجید و تعریف از وی می زنند.

کامبیز مهدی‌زاده داماد حسن روحانی نیز این روزها با اظهارات عجیب و رویایی خود دولت روحانی را دوران شکوفایی ایران دانسته و می نویسد: «برجام کشور را از فصل 7 شوراي امنيت نجات داد. دولت امروز در چه شرايطي قرار گرفته است؟ اين در حالي است که دولت در اولين سال شروع کاري خود است. اين روش مذاکره و تعامل باز همان آش و همان کاسه شد. اگر مردم اين روش را مي‌پسنديدند به حسن روحاني رأي نمي‌دادند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ولی
Iran, Islamic Republic of
مردم درد نان دارند شما اگر توان داری از هر جا تامین کردی ممنونت اند اما...
Iran, Islamic Republic of
مردم کی درد نون نداشتن که الان یهو تو یاد نون مردم افتادی..
Iran, Islamic Republic of
منفی ها مشکوک است.
Iran, Islamic Republic of
اگه یک اصلاحطلب پیدا کردید که مثل بقیه مردم زندگی معمولی داشت و خودش و خانوادش در رفت و آمد به غرب نبود بگید تا ما هم بشناسیم
Iran, Islamic Republic of
شما هم اگر یک اصولگرا پیدا کردی مثل مردم عادی زندگی کنه بیا من بهت جایزه بدم
Iran, Islamic Republic of
اون موقع که دلار توی چند ماه ده برابر شد و قیمت خونه توی سه ماه شش برابر شد کجا بودی که اونموقع درد نون نداشتی و الان یاد نون افتادی؟
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
در دولت اصلاح طلبان قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و غیره بیش از 10 برابر گران شد.
Iran, Islamic Republic of
مگه الان دولت اصلاح طلبانه ؟
Iran, Islamic Republic of
بله هنوز هم مدیرانی اصلاح طلب برکنار نشده اند
Iran, Islamic Republic of
ما قبلا تجربه مرغ 60 هزار تومنی در دولت اصلاحطلبان رو هم داشتیم البته با همون یارانه 45هزار تومن و نبود پوشک و دستمال کاغذی و روغن رو هنوز فراموش نکردیم ولی نمیدونم چرا یهو الان یهو نگران نون مردم شدی ؟.
Iran, Islamic Republic of
حواست کجاست. .
حواس جمع
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت اصلاح طلبان تداوم داشت با این بحران غذایی که در اثر جنگ اوکراین بوجود آمده قحطی می شد.
Iran, Islamic Republic of
من یک کشاورزم و اصلا کاری به این حرفها ندارم ولی خدا رو شکر یه دولتی اومد سر کار که توی عمل و نه فقط توی شعار حمایت از این قشر رو شروع کرده و الحمدلله امیدوار شدیم به کشت بیشتر سویا و گندم چون خود دولت مستقیم با قیمت خوب پیش خرید داره میکنه
شاعر
Iran, Islamic Republic of
صد شکر که این آمد و صد شکر که آن رفت
Iran, Islamic Republic of
چرا هر کسی میخواد یه حرفی بزنه خودش رو نماینده همه مردم میدونه .
Iran, Islamic Republic of
با اصلاح طلب اصلاح طلب گفتنت دردی ازت دوا نمیشه برادر جهان
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز دیگه این بازیاتون جواب نمیده!!
Iran, Islamic Republic of
حنای اصلاح طلبان دیگه رنگی نداره تعداد آراء همتی از آراء باطله کمتر بود.
Iran, Islamic Republic of
رییس اتحادیه صرافان از سقوط قیمت دلار گلایه کرد!؟
اما دولت نباید تسلیم منافع صرافان و... شود.
دلار باید زیر ۲۰هزار بیاید تا جراحی اقتصادی کامل شود و الا شکست می‌خورد.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
عزیز من اصلاح طلبان که در هیچ کجای سیستم نیستند
شما مسکلات مردم را حل کنید
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان بانیان وضع موجودند و فقط باید سکوت کنند تا دولت خرابکاری های 8 سال گذشته را آواربرداری و بازسازی نماید.
محمود
Iran, Islamic Republic of
الان که ماههاست مملکت کامل دست خودتونه برادر مسعود
Iran, Islamic Republic of
یه جوک بگم بخندید : یه اصلاحطلب دیدم وطن پرست بود :)
علی
Iran, Islamic Republic of
شک نکن آن جوک را روبروی آینه گفتی