کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معصومه ابتکار، معاون روحانی:

به دانشگاه بازگشته‌ام/ در کلاس‌های ارشد و دکترا تدریس می‌کنم/ خاتمی یک رییس‌جمهور صادق و خوشنام بود/ روحانی رییس‌جمهور مقتدر و توانمندی بود

9 خرداد 1401 ساعت 12:38

کاسبان تحریم از همین زمان شروع کردند به فضاسازی‌های تخریبی و حتی پای همسر من را نیز به میانه این ماجرا باز کردند و اعلام کردند این مخالفت‌ها به خاطر این است که همسر معصومه ابتکار در کار واردات بنزین است.


گروه سیاسی جهان نیوز: معصومه ابتکار، چهره اصلاح طلب و معاون رئیس جمهور در دولت های یازدهم(محیط زیست) و دوازدهم(امور زنان) با روزنامه اعتماد گفتگو کرده است. از نکات قابل توجه اشاره ناخواسته ابتکار به تحریم های سنگین سال 88 بود که دلیل تصویب این تحریم ها به رفتار فتنه گران در آن سال و حمایت دشمنان کشور از آنها برای ضربه به ملت ایران بود. در همان مقطع سران صهیونیست ها اصلاح طلبان را خط مقدم خود در مبارزه با نظام اسلامی معرفی کردند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*به دانشگاه بازگشته‌ام. به عنوان عضو هیات‌علمی دانشگاه فعالیت کرده و در کلاس‌های ارشد و دکترا تدریس می‌کنم. همچنین همکاری‌هایم با تشکل‌های مدنی و مردم‌نهاد را متمرکزتر پیگیری می‌کنم.

*هرچند دوران سختی را از نظر اقتصادی و اجتماعی سپری می‌کنیم اما نباید گرفتار نامیدی، یأس و بی‌تفاوتی شویم.

*یکی از مهم‌ترین رویارویی‌های ما با کاسبان تحریم در ماجرای بنزین پتروشیمی نمایان شد. به خاطر تحریم‌های سال‌های 88 و 89، واردات بنزین ایران تحریم شد. گروهی با یک راه‌حل غیر استاندارد پیشنهاد دادند که از طریق افزایش میزان آراماتیک بنزین، تلاش کردند حجم بنزین را بالا ببرند. در آن زمان من در شورای شهر تهران حضور داشتم و بلافاصله هشدار دادم. می‌دانستم که اثر این تولیدات در گسترش سرطان خون افراد چگونه خواهد بود. اما تهدیدات همین کاسبان تحریم گسترش پیدا کرد و فشارهای فراوانی وارد ساختند تا ما این موضوع را رها کنیم. خوشبختانه بعد از حضور در سازمان محیط زیست در نخستین برنامه‌ها از مهندس زنگنه خواستیم که روند تولید این بنزین را متوقف کنند که با پذیرش وزارت نفت متوقف شد. کاسبان تحریم از همین زمان شروع کردند به فضاسازی‌های تخریبی و حتی پای همسر من را نیز به میانه این ماجرا باز کردند و اعلام کردند این مخالفت‌ها به خاطر این است که همسر معصومه ابتکار در کار واردات بنزین است. بعد هم فردی با نام جمشید آرین مطرح شد که نهایتا مشخص شد همه این فضاسازی‌ها، دروغ بوده است. مجموعه این تحرکات توسط کاسبان تحریم، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شد و ظرفیت‌های زیادی از کشور را هدر داد. خوشبختانه بنزین پتروشیمی کاملا از رده خارج شد و تولیدات بنزین کشور در مسیر استانداردسازی قرار گرفت. البته همچنان سایه تحریم‌ها در رشد این بخش نمایان شد.



*شما در چند کلمه یا یک جمله دیدگاه‌تان را درباره این واژه‌ها بفرمایید... 
سید محمد خاتمی: یک رییس‌جمهور صادق، خوشنام و بسیار مورد علاقه مردم

روحانی: رییس‌جمهور مقتدر و توانمند که بسیار مورد هجمه و آزار قرار گرفت.

محمدجواد ظریف: دیپلمات و وزیر خارجه موفق، تاثیرگذار، متخصص و کاربلد

ابراهیم رییسی: آقای رییسی، رییس‌جمهور کشورمان هستند و در شرایط سختی سکان هدایت دولت را به دست گرفته‌اند. به‌رغم انتقاداتی که ما نسبت به بحث انتخابات، رویکردهای سیاسی و رفتارهای اطرافیان ایشان داریم، معتقدیم باید دست به دست هم دهیم تا کشور از شرایط سخت فعلی عبور کند.

علی سلاجقه (رییس سازمان محیط زیست دولت سیزدهم): امیدوارم در کارشان موفق شوند، چرا که تخصص لازم را دارند. امیدواریم بتوانند در برابر رانت‌خواران، کاسبان تحریم، شکارچیان و سودجویان و... موفق شوند و از ظرفیت‌های زیست‌محیطی کشور حفاظت کنند.

درباره «معصومه ابتکار» بیشتر بخوانید:
خانم ابتکار! مسائل اجتماعی را سیاسی نکنید +تصاویر
شکی در محبوبیت جریان اصلاحات وجود ندارد
آزادی فرزند معصومه ابتکار به چه بهایی؟
برآیند تخریب‌ دولت روحانی ناامیدی مردم و مهاجرت است

انتخابات ریاست‌جمهوری با درایت روحانی برگزار شد


کد مطلب: 801666

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/801666/دانشگاه-بازگشته-ام-کلاس-های-ارشد-دکترا-تدریس-می-کنم-خاتمی-یک-رییس-جمهور-صادق-خوشنام-روحانی-مقتدر-توانمندی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com