کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وکیل نجفی:

خانم استاد خیلی عصبی و تندخو بود/ آقای نجفی انسانی آرام و متین بود/ مهریه‌ میترا استاد ۱۳۶۲ سکه بود/ آقای نجفی هیچ تعمد و قصدی نداشت!/ آدم پاکدستی بود

7 خرداد 1401 ساعت 14:49

در همان روزهای اولی که این قتل رخ داده بود و من وکالت آقای نجفی را در مطبوعات اعلام کردم، شاید صدها هزار از آموزگاران کشور به من اطلاع دادند که حاضرند هر کمکی بخواهیم انجام دهند!


گروه سیاسی جهان نیوز: هفتم خرداد سال 98 محمدعلی نجفی، چهره اصلاح طلب و شهردار سابق تهران همسر دومش «میترا استاد» را با شلیک پنج گلوله از اسلحه غیرمجازی که داشت در حمام خانه‌شان در یکی از برج های معروف شهرک غرب تهران کُشت و از اصلاح طلبان مدعی حقوق زنان هم صدایی شنیده نشد!

به گزارش جهان نیوز، در سالگرد این قتل، اعتماد آنلاین رسانه اصلاح طلب با حمیدرضا گودرزی، وکیل نجفی گفتگو کرده است که بخش هایی از آن را در ادامه خواهید خواند:

*آشنایی ابتدایی ایشان با خانم استاد دوستانه و در بحث ازدواج موقت فارغ از هر جبر و اجباری نیز بوده است و این ازدواج هم به خواست خانم استاد و هم آقای نجفی بوده است. تا آنجا که من اطلاع دارم، خانم میترا استاد وارد زندگی آقای نجفی شده است.

*میترا استاد به عنوان کسی که می‌خواسته در شورای شهر اسلامشهر کاندیدا شود نیاز به حمایت روحی و روانی داشت.

*مهریه‌ای که برای میترا استاد تعیین شده ۱۳۶۲ سکه است و بعد از آنکه با هم زندگی می‌کردند تنش‌هایی وجود داشته است.

*خانم استاد خیلی عصبی و تندخو و آقای نجفی انسانی آرام و متین و روشن بودند. مسائلی در روابط آنها به وجود آمد و آقای نجفی آن‌قدر عصبی شد که اقدام به خودکشی کرد و در بیمارستان قلب رجایی بستری شد.



*در برگ معاینه جسد خانم میترا استاد آثار زدن رگ‌های دست را می‌بینید؛ یعنی ایشان هم اقدام به خودکشی کرده است.

*آقای نجفی به لحاظ فشارهایی که در درون خانواده برایشان ایجاد شد، تهمت‌ها و افتراها و مسائلی که خانم استاد به وجود می‌آورده موبایلش را می‌گرفت.

*خودکشی آقای نجفی ناموفق بود و درمان شد و به خانه برگشت اما دیگر آن زندگی شدنی نبود
آقای نجفی یکسری از لوازم را به دخترشان دادند که ایشان بردند، اما به جز این لوازم یعنی یادداشت‌ها و... در منزل ماند.

*قتل خانم میترا استاد نمی‌تواند مانند قتل‌های دیگر باشد، این قتل پس‌زمینه سیاسی‌امنیتی دارد

*آقای نجفی با فساد مبارزه می‌کرد و پرونده‌های زیادی را تشکیل داد و به دادسرا فرستاد، مسلماً برخی نهادها و سیستم‌ها با ایشان در تضاد شدیدی افتادند.

*خانم ایشان یعنی همسر اول آقای نجفی خانم تابشیان، یک آپارتمان را که پیش‌خرید کرده بود فروخت و توانست بخشی از این مبلغ را بدهد و بخشی هم از دوستانی قرض گرفتند، به گونه‌ای که برای اقساط آخر این مبلغ واقعاً معطل مانده بودند و عید هم نزدیک بود و هر کاری می‌کردند به هیچ جا نمی‌رسیدند و در نهایت بستگان و دوستان هر کسی که توانست کمکی کرد تا این مبلغ تهیه شود. مبلغ سنگینی بود. نمی‌خواهم اینها را بگویم ولی آقای نجفی انسانی نبود که از مناصبش استفاده نابجا کرده باشد. حداقل آدم پاکدستی بوده است، حالا یک مساله این‌چنینی برایش پیش آمده است. ولی انسانی بود که حداقل از لحاظ کاری به عنوان یک وزیر پاکدست شناخته شده بود و همه جا هم تلاش می‌کرد اقدام مثبتی داشته باشد.

*در آموزش‌وپرورش ایشان کار ماندگار کرده است. آموزگاران کشور ما همیشه از ایشان به نیکی یاد می‌کنند.

*در همان روزهای اولی که این قتل رخ داده بود و من وکالت آقای نجفی را در مطبوعات اعلام کردم، شاید صدها هزار از آموزگاران کشور به من اطلاع دادند که حاضرند هر کمکی بخواهیم انجام دهند. اگر می‌خواهید برویم و جلوی آموزش‌وپرورش جمع شویم و حتی جلوی دادگستری جمع شویم و بگوییم که ایشان خدمات وسیعی در آموزش‌و‌پرورش انجام داده است.

*حتی من یادم است که گروه‌هایی از ایل بختیاری به من مراجعه کردند که ما حاضریم برای رضایت پیش‌قدم شویم، پس جامعه ایشان را آن روزها پذیرفته بود و همدردی می‌کرد.

*همه کارشناسان گفتند آقای نجفی هیچ تعمد و اراده و قصد و غرضی نداشته و عدم تعادل ایشان قریب به یقین است.

*چندین بار از من سوال کردند که آیا اصلاح‌طلبان برای رضایت آقای نجفی کمک کردند که من گفتم، بله همه کمک کردند.

*ممکن است روزی که آقای نجفی آزاد شود و صلاح بداند ناگفته‌های این پرونده را مطرح کند.


کد مطلب: 801452

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/801452/خانم-استاد-خیلی-عصبی-تندخو-آقای-نجفی-انسانی-آرام-متین-مهریه-میترا-۱۳۶۲-سکه-هیچ-تعمد-قصدی-نداشت-آدم-پاکدستی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com