شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۸
روزنامه اصلاح طلب:

اصلاح‌طلبان به خاطر عملکرد ضعیف مجلس دهم و حمایت از دولت روحانی سرمایه اجتماعی خود را از دست‌ دادند/ خاتمی می‌گوید دیگر کسی به سخنان او توجه نمی‌کند

پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 801256
طی دو سال اخیر و به ویژه پس از شکست سنگین اصلاح طلبان در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شورای شهر در تهران و سایر کلانشهرها اصلاح طلبان انتقادات درون گروهی خود را به صورت علنی مطرح میکنند.
اصلاح‌طلبان به خاطر عملکرد ضعیف مجلس دهم و حمایت از دولت روحانی سرمایه اجتماعی خود را از دست‌ دادند/ خاتمی می‌گوید دیگر کسی به سخنان او توجه نمی‌کند
گروه سیاسی جهان نيوز: اسماعیل گرامی‌مقدم از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی در مورد اینکه آیا در آینده امکان تکرار دوم خرداد ۷۶ وجود دارد یا خیر گفته است: «بله امکان دارد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، آینده با رویدادهای جدید با محوریت مردم خواهد آمد؛ اما نتایج آن به‌هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست. ممکن است مردم برخی رویدادها را به شکلی رقم بزنند که نتایج آن برخلاف پیش‌بینی‌ها باشد. امروز فضایی که در سیاست خارجی وجود دارد، سیاست‌هایی که امروز اتخاذ می‌شود، اعتراض اقشار و اصناف گوناگون و کاهش مشارکت مردم در دو انتخابات گذشته همه این موارد می‌تواند شرایطی را در آینده رقم بزند که قابل پیش‌بینی نیست.»

گرامی‌مقدم افزود: «اینکه حادثه‌ای مانند دوم خرداد از جنس اصلاح‌طلبانه تکرار خواهد شد یا نه نمی‌توان پیش‌بینی کرد. امروز نمی‌توان گفت مردم در انتخابات ۱۴۰۲ به کاهش مشارکت خود ادامه خواهند داد یا خیر؛ اما می‌توان تلاش کرد فضای سیاسی به شکلی باز شود تا نامزدهای دیگر به‌جز نامزدهای یک جریان در صحنه حضور داشته باشند و به این نتیجه برسند که یکدست شدن قدرت باعث تضعیف پایه‌های نظام و پرداخت هزینه‌های زیاد می‌شود، در آن صورت مردم می‌توانند با صندوق رای آشتی کرده و باعث شوند دوم خرداد دیگری اتفاق بیافتد.»

روزنامه اصلاح طلب همدلی در نقد اظهارات این فعال اصلاح طلب نوشته است: «این در حالی است که طی سال‌های اخیر برخی تحلیل گران می‌گویند اصلاح‌طلبان به خاطر عملکرد ضعیف خود در مجلس دهم و در حمایت از دولت روحانی سرمایه اجتماعی خود را ازدست‌داده‌اند. این را سید محمد خاتمی رهبر جریان اصلاحات نیز در سخنان خود تأیید کرده و گفته دیگر کسی به سخنان او توجه نمی‌کند. با این‌حال اصلاح‌ طلبان کمتر به آسیب‌شناسی فعالیت‌های سال‌های اخیر خود می‌پردازند و آن را نقد می‌کنند. باوجودآنکه خاتمی از احزاب اصلاح‌طلب خواسته بود این جریان را آسیب‌شناسی کنند ولی به نظر می‌رسد که خیلی این احزاب آسیب‌شناسی را جدی نگرفته‌اند».

گفتنی است طی دو سال اخیر و به ویژه پس از شکست سنگین اصلاح طلبان در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شورای شهر در تهران و سایر کلانشهرها، اصلاح طلبان انتقادات درون گروهی خود را به صورت علنی مطرح میکنند. حتی رئیس دولت اصلاحات که اصلاح طلبان او را رهبر جریان موسوم به اصلاحات می دانند به طور علنی در رسانه های این جریان و در کلام افراد برجسته این جریان سیاسی به نقد کشیده می شود و به او پیشنهاد بازنشستگی میدهند. بحران سرمایه اجتماعی در اردوگاه جریان اصلاحات در اوج است.

بیشتر بخوانید:
روزنامه اصلاح طلب: خود خاتمی هم بیشتر از همتی رای نمی‌آورد
کواکبیان: عقلمان را کنار نمی گذاریم تا خاتمی تصمیم بگیرد
جریان اصلاحات چگونه طی ۱۶ سال مضمحل شد؟!
زیباکلام: ۲.۵ میلیون رای همتی، تیر خلاص به شقیقه اصلاح‌طلبان بود گزارش اعتراضی روزنامه شرق علیه جریان اصلاحات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز هم تحلیل آبکی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز جان وقتی دستاورد نداری مجبوری به دیگران گیر بدی
مطلع
Iran, Islamic Republic of
پایان دولت خاتمی با اعتراض گسترده معلمان همراه بود پایان دولت روحانی هم با اعتراض گسترده معلمان همراه بود اصلاح طلبان باعث و بانی نارضایتی مردم هستند.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
مشکلات امروز کشور نتیجه تکرار در سالهای 92 و 94 و 96 است.
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
عملکرد ضعیف دولت روحانی و مجلس دهم باعث ناامیدی و یاس مردم شد و اصلاح طلبان بیشترین ضربه را به اعتماد مردم وارد کردند.
فهیم
Iran, Islamic Republic of
حرفهای رییس فتنه را الان غربیها ادامه میدهند نیازی نیست ایشان حرف بزند تاریخ مصرفش تمام شده
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان سرمایه ای جمع نکرده بودند که از دست بدهند، .
علی
خیلی متاسفم برای دید جناحی این جهان نیوز ...!!!