کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در حاشیه هدف گیری اقدامات دولت سیزدهم؛

پشت پرده حملات خاص به یک طرح بزرگ اقتصادی/ ترس اصلاح‌طلبان از کجاست؟

7 خرداد 1401 ساعت 13:51

متاسفانه اصلاحات از تاکتیک سیاسی «فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا» که در دوره‌های مختلف منشاء مشکلات بسیاری برای مردم بوده، دست بر نمی‌دارد و در حوزه اصلاحات اقتصادی از سوی این جریان پیگیری می‌شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: اصلاح‌طلبان که بانی وضع موجود هستند، پس از اجرای طرح جراحی اقتصادی دولت سیزدهم تا می‌توانند علیه آن خبرپراکنی می‌کنند. این جریان سیاسی که هشت سال کشور را به سمت آرزوها و آمال پوچ خود که ارتباط با غرب است، هدایت کرد و میراث خود یعنی مشکلات تلنبار شده را به دولت جدید تحویل داد، حالا از فرصت استفاده کرده و سعی دارد به هر نحوی خود را در جایگاه منتقد بنشاند.


دولت‌هایی که اصلاح طلبان از آن حمایت می‌کردند تا چند سال عنوان می‌کرد که باید آواربرداری شود اما حالا با توجه به اینکه دولت آیت الله رئیسی قصد دارد مشکلات دوره‌های گذشته را از مسیر صحیح حل و فصل کند، چنان سکوت خود را شکسته و به عنوان حامی افکارعمومی خود را نمایان می‌کنند که گویی این جریان نبود که همه تخم مرغ ها را در سبد برجام چید و کشور را در تنگنا و بن بست‌های مختلف رها کرده بود.

دولت رئیسی از بدو روی کار آمدن با برنامه‌های مشخص در حوزه های مختلف و فعالیت مستمر و پیگیرانه سعی دارد امور را ساماندهی کند. در این راه مشکلات بسیار زیاد است اما در همین چند صباحی که دولت سیزدهم روی کار آمده بسیاری از مسائل جاری را مرتفع کرده است.

یکی از اموری که دولت به واقع توانست به خوبی از پس آن برآید بیماری منحوس کرونا بود. در حالی که در دولت گذشته همه موارد حتی بیماری کرونا و تهیه واکسن این ویروس را به پای FATF می‌نوشت و در یک هدفگذاری سیاسی و خارج از منافع عمومی، سیاستمداران سعی داشتند که این فشار را به مردم وارد کنند و پس از آن کشور را مجبور به پذیرش توافق دیگری کنند که سلسه‌وار بعد از برجام قرار بود کشور را در تنگنا قرار دهد. عدم تهیه واکسن در راستای اجرای تاکتیک فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا که همواره در دستور کار اصلاح طلبان بوده و متاسفانه بسیاری از مشکلات مردم در دوره‌های مختلف از این تاکتیک سیاسی منفعت‌طلبانه جناحی ساطع می‌شده است، تعریف می‌شد.

این در شرایطی است که دولت سیزدهم با واکسیناسیون عمومی کشور را از بیماری کرونا که در دوره‌ای طغیان کرده بود و متاسفانه بسیاری از هموطنان عزیز در این دوره تشدید کرونا از میان ما رفتند، این بیماری را به طور کاملا خاص مهار کرد. تا جایی که امروز وزیر بهداشت مطرح می‌کند که کرونا در کشور مهار شده است و مردم نیز به خوبی این مساله را حس می‌کنند.

به نظر می‌رسد اصلاح طلبان در خصوص غرزنی‌های سیاسی که این روزها طی انجام جراحی اقتصادی در کشور انجام می‌دهد یک ترس و واهمه جدی از عملیاتی سازی مثبت این برنامه دولت مانند برنامه مهار کرونا در ذهن و دل خود دارند. آنچه این روزها در خصوص جراحی اقتصادی با همه مشکلات مردم مطرح است، به نوعی متعادل شدن بازار بدون موانعی است که وجود دارد. موضوعی که لااقل در قیمت گذاری مرغ آنرا دیدم و به نوعی بازار خود را متعادل ساخت. اصلاح طلبان در این خصوص سعی دارند بازهم با ایجاد فشار بیشتر آنهم در حوزه روانی مردم را به سمت خواسته‌های خود به صورت ابزاری هدایت کنند. درواقع این جریان سیاسی همواره به صورت ابزاری از مردم برای رسیدن به اهداف جناحی خود سوء استفاده کرده است. این در شرایطی است که مردم در بحبوحه‌های مختلف با تاب آوری از این موارد سربلند بیرون آمده اند اما همواره اصلاح طلبان با مشکل زایی و ایجاد فشار مضاعف برای مردم سعی کرده‌اند سیاست‌ها و اهداف خود را در حوزه کلان پیش ببرند.

اینکه دولت برنامه اصلاحات اقتصادی خود را بدون برجام شروع کرده است، این واهمه را به شدت به تن و جان اصلاح طلبان انداخته که نکند این موارد جواب دهد و کنش های مثبت آن باعث بی آبرویی بیشتر این جریان سیاسی شود. جالب اینجاست که این جریان اگر برجام هم اجرا می‌شد سعی داشت تمامی فواید جراحی اقتصادی را به آن نسبت دهد و بازهم در این حوزه با توجه به اینکه جراحی اقتصادی بدون برجام آغاز شده، شکست دیگری در کارنامه کاری اصلاح طلبان ثبت شده است. آنچه امروز کشور را در تنگنا قرار داده حاصل کار دیروز این جریان است اما همین موارد به ابزار سیاسی اصلاح طلبان برای تخریب دولت بدل شده است.

مردم در این حوزه باید با یک بهداشت روانی و بدون استرس به دولت اعتماد کنند اما اصلاح طلبان سعی دارند همین موضوع را هم مخدوش کنند تا دولت به اهداف خود نرسد اما روند کار نشان می‌دهد که اگرچه این روزها، مراحل سخت اصلاحات اقتصادی در حال انجام است و تا رسید به فواید آن زمان لازم است، اما دولت در ریل پیشرفت قرار دارد و برنامه‌های خود را به طور مستمر و فعالی پیگیری می‌کند.


کد مطلب: 801221

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/801221/پشت-پرده-حملات-خاص-یک-طرح-بزرگ-اقتصادی-ترس-اصلاح-طلبان-کجاست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com